• kvp
    #4
    A szem alapvetoen nagy melyseg tartomanyhoz alkalmazkodott eredetileg. A kijelzo folyamatos kozelre nezest jelent, ami nem jo. Aztan ott van a kek komponens, ez igazabol az eg kek szine miatt jelenti azt a szervezetunknek, hogy nappal van.

    A kozelre nezessel nem sokat lehet kezdeni 2D-s kijelzok eseten, de a kek szin sem gond, mivel egyreszt szurheto szoftveresen (ezt a legtobb keszulek ma mar tudja), masreszt ne nezzuk a kijelzot ha aludni akarunk.

    Az sotet mod az a klasszikus terminalos nezet, ez az alapbeallitas a linux-os es windows-os konzolokon is. (mindig is ez volt) Viszont szoveges weboldalak nezesehez alapvetoen szebb a papir szeru feher alapon fekete szoveg formatum.

    A szem terhelesenel nagyon sokat szamit a jo monitor. Egy tul nagy fenyereju monitort nem lehet annyira lesotetiteni (meg sotet moddal sem), hogy ne okozzon problemakat. Viszont egy villodzasmentesen sotetitheto monitor vagy eleve egy kisebb maximalis fenyereju monitor hasznalata eseten nem okoz akkora terhelest a monitor bamulasa. (pl. a samsung kifejezetten irodai monitorjai kozott van par jo) Az oled technologia is jo ebbol a szempontbol, bar ott erdemes vigyazni a tueles freqvencia savok miatti problemakra. A quantum dot alapu oled kijelzo ebbol a szempontbol jobb lenne, ha lehetne kapni.

    A folyamatos kozelre nezes egyebkent alkalmazkodasi problemat okoz, tehat szemuveggel sem gyogyithato rovidlatast. Sajnos ez mar a 80-as evekben monitor elo kerulo magyar gyerekeknel is megfigyelheto volt, Del Koreaban mara mar nepbetegseg.

    Az idealis egyebkent a szemuveg nelkuli 3D-s megjelenites lenne (kvazi hologram technologia), ugyanis az lehetove tenne, hogy az ember szeme munka kozben folyamatosan atfokuszaljon az egyik tavolsagrol a masikra.