• kvp
    #5
    Nem gyarthatnak minden autot eltero fizikai tulajdonsagu lezerekkel es szenzorokkal. Altalaban egy adott lidar tipus egy adott lezert hasznal es onnantol csak az idozites alapjan lehet kulonvalasztani a sajat es a masvalaki altal kuldott impulzust.

    A problema az, hogy minel tobb jarmu van egy terben, annal nagyobb az eselye, hogy a sajat visszaverodese helyett egy masik jarmu visszaverodeset kapja meg. (mivel a normal targyak felulete nem tokeletes retroreflektor)

    A fenti tamadas ezt hasznalja ki es a beepitett szoftveres szuro segitsegevel ki tudjak szuretni a feldolgozo szoftverrel barmelyik targy visszaverodeseit, mivel azt hiszi, hogy csak egy masik lidar hibas visszaverodeseit latja. Ha a szuroket arra allitjak, hogy elvakitas eseten automatikusan falnak lassanak mindent, akkor pedig nem mernenek a jarmuvek mozogni, mert allandoan szellem falakat latnanak. Erre monda azt Musk, hogy akkor inkabb kihagyjak a lidart a Teslakbol, mert ezt tul nehez megoldani es egyebkent is dragak. A google fele autok egyebkent a lathato es a liadar-os voxel map-eket vetik ossze es korrelaljak valamilyen modon. A lidar elvakitasa eseten gyakorlatilag ugyanugy mukodnek mint a Teslak, csak kamerakeppel mennek.

    ps: A megoldas egyebkent a CDMA modulacio lenne, de akkor a lezeres jeleket kellene CDMA modulacio szerint modulalni, majd a visszaverodeseket demodulalni. Ehhez olyan modulacios frekvencia kellene, hogy a visszaverodesek teljes idotartomanya egy bitido felen/harmadan belulre essen. Raadasul a mai lassu, kis mintaszamu lidar egysegek a szukseges tulmintavetelezes miatt meg egy nagysagrendet veszitenenek a felbontasukbol. Persze megoldhato, de ahhoz HD videokep minosegu lidar map-ek kellenek elso korben es akkor abbol lehetne engedni a modulacio miatt.