• defiant9
    #8
    "Felhajtóknál az autósok megvárják, míg elhúz a konvoj?"
    Érzékeli az előrébb lévő kamion, hátra szól többinek hogy lassítsanak, így pont optimális helyen keletkezik egy rés ahol felhajtó jármű besorol.

    "Ha az egyik középső kamion ki akar állni a sorból, akkor mi történik?"
    Ez még könnyebb, kiáll, az előtte lévők kicsit lassítanak vagy a hátrébb lévő kicsit gyorsítanak, vagy mindkettő.

    "Tehát ha papi 100 km/h sebességgel előzi a konvojt, akkor leérünk Balatonra, mire végzünk?"
    Ha olyan sok jármű van hogy a konvoj végig éri az autópályát akkor igen, kb. mint az M0 időnként. Tipikusabb hogy áltlad is említett km-es konvoj alakul ki, és köztük a személyautók is használhatják a külső sávot. Az egyébként nem baj hogy a személyautók is 'konvojoznak' 100-al, nem kötzelező 130-al nyomni, sok helyen 110 a korlát és nem dől össze a világ.

    "Cégek kizárhatják a konvojukból másik cég kamionjait?"
    Ez versenyjog, a technológia fejlesztési költségrészt viszont be lehet szedni az új belépőtől. Én úgy képzelem hogy ez egy modul lesz, aminek lesz egyszeri díja, meg havi hozzáférési költsége, de kizárás nem lesz.

    "Osztoznak a hátsók a spórolt üzemanyagon az elől haladó cégével?"
    Ez már egy érdekesebb kérdés. Úgy lenne korrekt hogy igen, a 'felhúzó' kamion kell hogy üzemanyag kompenzációt kapjon, itt nem lehet olyan mint a kerékpáros versenyen hogy csak azért cserélgetnek hogy kiegyenlítődjön a terhelés.

    +1. Fogyasztás/kibocsájtás szempontjából optimális az lenne ha egy önvezető éjjel mondjuk 60km/h tenné meg a 600km-t hogy reggelre érjen oda ahol be/kipakolják. Tehát az összes pihenőben/parkolóban dekkoló jármű az úton lesz, foglalva annak kapacitását.