• kvp
    #3
    Ez a varos japanban epul. Ez ket dolgot jelent, az egyik hogy a fa epuleteket preferaljak, a masik, hogy a lakossagra nem jellemzo, hogy elhiznak. Mondjuk ha mar latott az ember valodi japan etelt es leginkabb az egy fonyi adag mennyiseget akkor ertheto.

    Viszont a varos eseten a kozlekedesi szeparaciot erdemesebb lenne fuggolegesen megvalositani. En szemely szerint a Disney fele utility tunnel rendszert tartom jonak, tehat amikor a legalso szinten van az epuletek gepeszete es a teherszallitas (pl. szemet), folotte az autos kozlekedes, folotte a tomegkozlekedes es legfelul a tenyleges utcaszinten mar csak a gyalogosok. Az egyes szintek nagyobb varosokban tobb szintre bonthatoak, igy megszunnek a keresztezodesek. Csak az utcaszinti gyalogos reszt nem kell szetbontani. Persze ez a struktura nem jelenti feltetlen az also szintek beasasat, mert a legalso akar valos talajszinten is lehet, mint Floridaban, ahol a Disney park latogatoszintje valojaban joreszt a 2. emelet magassagaban van a kornyezo mocsarakhoz kepest. Alatta pedig a gepeszet es az ellato alagutak. (pl. az osszes szemetes, a legkisebb is a lent levo nagy kontenerekbe urul, kvazi szemetledobokent, igy nem is tudnak megtelni es nem is kell fent szemetszallitast vegezni)

    A fenti elrendezes egy csomo problemat megold, pl. nem kell az automata jarmuveknek az embereket kerulgetniuk, sot varosban akar egy guideway rendszeren is futhatnak, azaz csak a sebesseguket kell a kozponti rendszernek szabalyoznia. A varosbol kierve pedig az autok rendes autokkent mehetnek tovabb, akar emberi iranyitassal ha szukseges.