• defiant9
    #30
    "Az autó igen, az önvezetés egy felkapott dolog"
    A tömegközlekedéssel próbálod igazolni az önvezetés szükségtelenségét. Ez akkor az autókra általánosságban miért nem vonatkozik?

    "Ha az elővárósokból jó infrastruktúrán eltudsz"
    "Ha"=nincs ilyen. Azt állottad hogy egy jó tömegverekedés országban kb. mindenhova gyorsabban eljutsz tömegközeledéssel. Továbbra is várom hogy nevezd meg a helyet, mert szerintem nincs ilyen. A sofőrt használó tömegközlekedés egy bizonyos méret alá nem tud menni, apró buszokba már túl drága sofőrt tenni. Önvezetők fognak ilyen járművekben is lenni, amik tényleg közelebb tudnak menni az utasokhoz. Összemosdik a tömegközlekedés, taxi, autóbérlés, az önvezetés miatt.

    "nagyvárosok mind mozdulnak el a sétáló élhető koncepció felé"
    Mind? Mi a dugódíjat sem nagyon akarjuk bevezetni, de valóban van ilyen trend.

    "Na oda az önvezető meg az elektromos auto se fér bele, a port ugyanúgy felverik, a fék és a gumi ugyanúgy kopik. "
    A por nagy része nem ezekből van hanem az égetésből, egyébként a teljes szinkronizált önvezető rendszerben(egy belvárosban kialakítható úgy hogy kitiltasz minden nem önvezetőt) alig kell fékezni, és azt is lehet motorfékkel(energia visszatáplálás). Remek példát hoztál rá hogy az általad említett 'elmozdulás' miért is tolja a rendszert az önvezetés irányába.:)

    "Az open office hibás koncepció "
    Lehet, de ettől még vannak, egyre több. Olcsóbbak.

    "A normális irodák továbbra is 2 - 3 emberesek."
    Már 3 ember esetén is van zavarás. Az meg hogy mi a normális az szubjektív. A mobil office-ban egyedül vagy, senki nem dumál a füledbe.

    "Az autómegosztással ezeket az igényeket nem lehet kielégíteni."
    Nem látom miért ne lehetne? Van aki ma is taxival megy bevásárolni(ez egyébként online irányba tolódik, futárkodással kombinálva), van aki autót bérel nyaraláskor, van aki mol limoval jár munkába. A telek is megoldható taxival, de a sofőr egy drága komponens, az önvezetés épp ezt a faktort eliminálja. Szerintem olyan is lesz hogy az online bevásárlásod bepakolják a boltban és egy önvezető hozza házhoz épp akkor amikor ott vagy. Az önvezető taxik nyilván a városokban fognak megjelenni, innen növelik majd a lefedettségüket, a magán/céges tulajdonú autók sem szűnnek meg(sok cégnél egyébként már belső car sharing van), de az önvezetés kényelme idővel be fog szivárogni mindenhova.

    "Csak egy brutálisan túlméretezett gépparkkal."
    Ez van most, brutálisan nagy géppark ami az ideje nagy részében OFF-ban van és amortizálódik.

    "Megint kérdezem tőled ki fizeti azt ki?"
    Aki használja, ahogy a saját tulajdonú járművet is.

    "De pl az extra nagyvárosokban már olyan nagy a zsúfoltság, hogy a tömegközlekedéssel nem tud versenyezni időben."
    Azt nem tudom mit jelent az extra előtag. New Yorkban is sok a taxi. Az Uber példája éppen azt mutatja hogy a nagyvárosokban csökken a tömegközeledés használata, ami azért kellemtelen mert öngerjesztő spirál, minél kevesebb az utas annál ritkábban indul a busz, minél ritkábban indul a busz annál jobb a ridesharing. Azt senki nem mondja hogy minden tömegközlekedés megszűnik, továbbra is lesz metró, vonat, komp, repülő. Az önvezetés és a megosztás is elsősorban a mostani autók piacára lép be, nem a metrót váltja ki, ami eleve gyakran önvezető ma is.