• molnibalage83
    #5
    Juj...

    Ekkora magasságon és sebességen nem hagyományos GT kéne screamjet / ramjet hibrid hajtómű, stb. Már az SR-71-nél is változtatható geometriájú volt a hajómű emlékeim szerint. M6-ot te mezei gázturbinával az életben nem fogsz elérni nemhogy gazdaságos fajlagos fogyasztással üzemeltetni. Mind az SR-71, mind az MiG-25 esetén a dinamikus elősűrítésnek komoly szerepe volt.

    A normál vadászgép és airliner hajtóműnél is van sűritési viszony - korszerű vadászgép hajtóműveknél ez már 25-30 közötti viszonyszám - , de ez nem jelenti azt, hogy mindig azonos aboszlút sűrítési végnyomást értnek el. Te komolyan azt hiszed, hogy 10-12 km magasan a kompresszor után azonos nyomás van, mint tengerszinten? Ez fizikai képtelenség. Tehát már eleve vicces a 40-baros értéked is. A 30 bar is iszonyatosan ritka, a szolgálatban álló gépeknél inkább 20-25 közötti ez.

    Vannak megfelelő szerkezeti anyagok.

    Nem az a probléma, hogy nem lehet megépíteni egy ilyen gépet, hiszen az X-105 is repült M7 felett. A probléma az, hogy annyiba kerül, hogy eleve értelmetlenné teszi az egészet. Kifejleszteni mindenzt úgy, hogy reálian 10 helyre sem tudnál jegyet eladni a gerinc útvonalakon. Már eleve ezért vicces a CGI. A Concorde-ot sem sikerült legtöbbször megtölteni mégh 80%-ra sem.

    Még, ha lenne is ilyen gép, akkor meg jönne az, hogy kitilthatja adott ország a légteréből a hangrobbanások miatt a gépet. Akkor bukta az egész.

    Valahogy az emberiség egy része képtelen elengedni a feleslegesen nagy sebeseségű utazás gondolatát. A tömegek igényének kiszolgálására repítette oda a repipart és légiközlekedést, ahol most van. Nem azért lett 10-szeres a légiforgalom 1970 óta, mert a világ lett olyan kurvagazdag, a repülés lett ennyivel olcsóbb.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.07.03. 14:01:35