• NEXUS6
    #248
    Köszönöm az alapos választ.
    Először is nyilvánvaló, hogy ahhoz hogy javítsuk a baleseti statisztikákat rendszert kéne bevinni olyan területekre, ahol ma meglehetősen kaotikus állapotok vannak. Pár évtizede az autók teljesítménye alacsonyabb volt, kevesebb autó volt az utakon és alacsonyabb volt a forgalom sebessége is. Azonban a baleseti statisztikák is rosszabbak voltak érdekes módon. Ez betudható részben a ma már jobb biztonsági felszereltségű autóknak, annak hogy jobban a hétköznapok része az autózás, nagyobb a gyakorlata a forgalomban az embereknek és tendencia szerűen szigorodnak a szabályok is.
    Felveted, hogy előzetes elemzés alapján a lakosság 15%-a kirostálódna a rendszerből, mert e szerint a mutató szerint kb úgy teljesít, mint egy gyengén alkoholos befolyásoltság alatt álló személy. Had kérdezzem meg, hogy ha az ittas sofőrt nem engedjük az útra gyak pont ez miatt, akkor az eleve hasonló adottságú embert miért is?

    Ugyan ez a sebességkorlátozás viszonyában. Valószínűleg nagy hőbörgés lenne, de ha korlátozásokat a svédek átvitték, akkor talán nem lehetetlen küldetésről beszélünk. És én hozzátenném, hogy az önvezérlő tesztautók kedvező baleseti statisztikája véleményem szerint jelenleg jelentős részben a korlátozott sebességükből fakad.

    Véleményem szerint továbbá egy komplex standard teszttel az STR és CRT képességet is mérni kéne,vagy még komplexebb képességet. A gépjármű vezetés alkoholszinthez, vagy pihenőidőhöz kötése csak abból fakad, hogy régebben nem volt meg a lehetőség arra, hogy a vezető valos és aktuális képességét felmérjék, így ezekre közvetett, szintén statisztikai elemzésen alapuló megoldásokkal következtettek. A járművezetés és az alkoholfogyasztás egymáshoz képesti kizárólagosságának jogi szabályozása több, mint 100 éve felmerült. Akkor szonda sem volt a rendőrnél, ha nem volt tanu, hogy ittál, meg nem bűzlöttél, mint egy szeszkazán a zsaru elött akkor esély sem volt, hogy emiatt lefüleljenek. Ahogy bejöttek az ilyen eszközök, azok képességeihez alakították aztán a törvényi szabályozást is.

    Ez lehetne egy következő lépcsőfok, mert ismétlem nem azt kell mérni, hogy mennyit piált valaki, meg óra szerint mennyit aludt a hivatásos sofőr, hanem hogy milyen valós állapotban van, alkalmas-e az autóvezetésre, vagy nem. És ez sajnos azt is jelentheti, hogy olyanoktól vesszük el a jogsit, akik régebben megtarthatták.
    Persze ha közben az önvezérlő autó is fejlődik, akkor ez a legjobb mindenki számára, hiszen emberünknek sem kell lemondani az autózásról, és látod most teremtettünk meg egy hatalmas piaci rést, sőt szakadékot, ahova az önvezérlő kocsi benyomulhat! ;)