• TokraFan
    #65
    Ezzel viszont egyetértek. Csak akkor működhet igazán jól a rendszer, ha az embert teljesen kivonjuk a képletből. Volt egyszer egy repülőgép baleset Svájc felett, ahol egy orosz gép ütközött egy UPS teherszállítóval. Nem részeltezem mert hosszú történet, a lényeg az, hogy a gépeken volt TCAS rendszer, mely az ütközéseket hivatott kivédeni oly módon, hogy a két gép rendszerei egymással is kommunikálnak, ezzel kizárva, hogy azonos utasítást adjanak a pilótáknak (pl. mindkettő emelkedjen). Éppen ellenkezőleg, ellentétes utasítást kell adniuk, ezzel is növelve a baleset megelőzését. A rendszer hibátlanul működött, a gépek mégis ütköztek, mert az utasszállító pilótája nem a TCAS utasításait követte, hanem a légiirányításét, akik a TCAS-al ellentétes parancsot adtak. Össze is ütköztek és meghalt egy fél iskolányi gyerek és tanár+a két gép személyezet. Tehát az automatika tette a dolgát és megmentette volna őket, ha nem kerül bele a képbe 1-2 ember a hibás döntéseivel (légiirányító+pilóta).

    NEXUS6
    A baleseti statisztikákat ne úgy nézd, hogy eddig meghaltak százezren 1 év alatt, ma meg "csak" kilencvenezren, tehát javul a tendencia, mert ez még így is irtózatosan sok teljesen felesleges halál.
    A robotjárművekkel összevetve a statisztika azon paraméterét érdemes vizsgálni, hogy tisztán műszaki hiba miatt mennyi halálos kimenetelű baleset történik. Így pedig már egészen más képet fog festeni a dolog, mert akkor kb. azt kapnánk, hogy a százezer balesetből kb. 100db vezethető vissza kizárólag technikai okokra (és még ezek jelentős része is csak azért, mert az ember elmulasztotta a szükséges karbantartásokat). Az összes többi baleset emberi hiba (elsőbbségadás elmulasztása, nem áll meg Stop táblánál, gyorshajtás, hibás előzés, ittas vezetés, elalszik éjjel vezetés közben stb. stb.). Tehát gyakorlatilag kizárólag az emberek ölik meg egymást az utakon nagyjából évtizedek óta, paradox módon mégis mindenki a technológiától fél.