• Fefy
    #14
    Rosszul közelíted meg a dolgot:

    Ha már lesz annyi autonóm közlekedésre is alkalmas, az átlagos, vagy annál egy kicsit rosszabb képességű jármű, akkor egy tollvonással kiküszöbölhetik a rendszer hibáját, vagyis az embert.

    A mostani önvezető autók ha baleseteznek, akkor az esetek többségében mindig egy (vagy több) h..lye emberre vezethető vissza az egész eseménysorozat. Értsd: a turistáskodó nyugger szétnézés nélkül kiugrik az autós elé, az okostelefont bámuló h..lye kisétál az autó elé, a bicajos kihajt az autó elé, a h..lye b..om autós azt hiszi, hogy övé az út és hajt mint az állat, a kihangosítót venni nem képes telefonál vezetés közben és nem veszi észre a stop táblát, vagy a piros lámpát, stb, stb, stb.
    Ehhez képest az önvezető autó saját hibájából gyakorlatilag csak akkor balesetezik, ha olyan jellegű műszaki hibája van: tönkremegy a fék, beragad a gázpedál, deffektet kap nagy sebességnél, a kamerája/érzékelői kinyúvadnak, elszáll a kormány vezérlés, melyekből csak a kamera/érzékelők tönkremenetele a robot kocsik sajátja, a többi emberi sofőr esetén is problémát, legtöbbször balesetet okoz.

    Mindent összefoglalva, ez a teljes önvezetéses dolog 22-es csapdája: ameddig a robot autók is tudnak balesetet okozni, addig emberek is lesznek az úton és ameddig emberek is vannak az úton, addig a robot autók is baleseteznek -> együtt a kettő nem fog működni még vagy 100 évig -> vagy az egyiket, vagy a másikat kell kitiltani az utakról -> végső soron az emberi tényező a legnagyobb kozkázat, így egy bizonyos fejlettségi szint esetén az emberi tényező kiiktatása a forgalomból a leglogikusabb döntés, mivel ekkor a robot autóknak köszönhetően ugrásszerűen lecsökken a balesetek száma a hétvégi mazsolák kiesése miatt. Igaz így a 30-as táblánál csak 30-cal fog menni a robi kocsi és nem 50-el, de cserébe mindenki egyben hazaér.

    Erre a legjobb példa a délutáni csúcsforgalom: Mindenki ész nélkül igyekszik hazafelé, nem jó sávba áll, össze-vissza váltogatja a sávot, egy ezred másodperc múlva piros a lámpa, de még átférek a sárgán, stb. Egy robot autó tudja, hogy a sárga lámpánál már meg kell állni, tudja, hogy jobbra akar menni, ezért nem megy a belső sávba, hogy nyerjen 1 másodpercet, stb.