• kvp
    #3
    Igazabol a tisztan szoftveres megoldas is mukodokepes lehet, csak megfeleloen kell beallitani az ertekeket. Mellekhataskent 40-60%-os teljesitmenycsokkenes lepne fel, de elerheto lenne a 80-90%-os emisszio csokkentes. A teljesitmeny csokkenese miatt jopar autonal elofordulhatna, hogy maximalis utasszam mellett a maximalis sebesseg is csokkenne, korulbelul 80-100 km/h kozotti ertekre, de ez szerintem egy elfogadhato kompromisszum lenne a tisztan szoftveres megoldas erdekeben.

    A gond ott van, hogy ezeket a beallitasokat mar nem merik vallalni a gyartok, mert az autotulajok meglincselik oket. Az amerikai piacon viszont vagy igy vagy ugy, de meg kell oldaniuk a problemat, mert egyebkent egyszeruen kitiltjak oket.

    Egyebkent a dizel technologia a jovoben lehetove tenne a kornyezetbaratabb uzemet hosszabb tavon, csak a mostani gyors es forro turbos motorok helyett a kis fordulatu, nagy meretu kormot termelo nagy hengerurtartalmu roots kompresszoros dizelek lennenek a nyero. Ez a technologia ugyan jelentosen tobbet fogyaszt es jelentosen tobbet kormol, de ez a korom egyszeru reszecskeszurovel vagy fustgazmosoval kiszurheto, tehat meg a katalizator is kihagyhato lenne. Raadasul meg az alapjarati nyomateka es az elettartalma is nagyobb ezeknek a regebbi technologiaju motoroknak. (a nagy fogyasztas viszont gond lehet)