• fonak
    #10
    Az USA-ban elég sokaknak van kisrepülő vezetési jogosítványa, mégsem terjedt el ott sem. Egyszerűen nem volt elég praktikus egy személyautó, ami kisrepülőgéppé alakítható. Meg katasztrófát is szenvedett az egyik ilyen, az elég negatív reklám volt.
    A Vissza a jövőbe meg az 5. elem és más filmekben látható repülő autókra meg lenne igény, csak a fizika jelen állása alapján nem működhetnek... a filmesek fantáziájában valami nyilván "antigravitációs" vagy hasonló ezoterikus meghajtás szerepel azok kinézetét és mozgását látva (na jó, csak műszaki analfabéták, meg jól néz ki). Ott van még a Moller Skycar, ami feltehetően csak a hiszékeny befektetők lenyúlására szolgál, évtizedek óta ígérgetett repülőképes prototípussal már jövőre:) De az új techológiákkal valami hasonló megvalósítható lesz előbb-utóbb, és a vezetését sem fogják az emberre bízni valószínűleg.
    (Lényeg, hogy ne igényeljen kifutópályát, sőt lehetőleg szárnyakat sem, ne legyen elviselhetetlenül zajos stb. A quadrocopter kialakítás elfordítható csőlégcsavarokkal teljesen ésszerű, gondolom a súly és az üzemanyag-fogyasztás a fő gondok, meg persze az irányítás - ezt automatika intézné)
    Utoljára szerkesztette: fonak, 2016.12.27. 20:04:17