• molnibalage83
    #85
    Nem kéne egy áramlástechnikussal vitatkozni arról, amiről láthatólag kurvára lövésed sincs és a kereső használata sem megy. Pedig egy egy soros képlet a válasz, de még azt sem tudtad magadtól megtalálni...

    Sőt, elég lett volna magára a válaszra rákeresni, de akkor csak neked leírom, lásd kivel van dolgod...

    A felhajtóerőt és az ellenállás erőt ugyanazzal az összefüggéssel számolod, csak a Cd és Cl értékeket kell ismerni, ami Reynold szám és megfújási irány függő. A Reynoldsz számnak van sűrűség és viszkozitás függése, de a sűrűség miatt annak hatása elhanyagolható, lásd lent.

    Fd = Cd*(felület)*0,5*(sűrűség)*(sebesség)^2

    Namármost a Marson mért valaha legnagyobb légköri nyomás 1,16 kPa, a legkisebb meg 0,03 kPa. A földön a 1 barg az 101 kPa, a legkisebb mért nyomás a Földön tengerszinten 87 kPa volt egy Hurrikán szemében. A sűrűség majdnem lineárisan arányos a nyomással. Tehát a Marson a legrosszabb esetben is azonos szélsebesség mellett a légellenállsi erős azonos Re számot feltételezve két nagyságrenddel kisebb, mint a Földön, de az átlagos eset valahol 3-4 nagyságrend. A Re annyira meg nem tér el még ilyen sűrűség, viszkozitás és hőmérséklet esetén is, hogy ez számítson. A Marson 500 km/h szélben sem éreznél semmit, ha ilyen légköri sűrűség lenne..

    Azt nem értem, hogy sokak hogyan mernek ekkora önbizalommal kommentelni, mikor ennyire nem gondolják végig az egészet. Ez tipikusan annak az esete, hogy inkább maradtál volna csendben... Persze ma divat természettudományos analfabétának lenni...
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.10.03. 10:06:09