• Ahoy
    #18
    Ez az, hogy nem tudjuk... nincs elég adat erre nézve, és rettenetesen nehéz erre bármilyen tanulmányt kitalálni, mert a kreativitás eleve nehezen mérhető dolog. A gyerekek mindennapjait és belső világát lehetetlenség lekövetni, hogy minek milyen hatása van.
    Elég ha csak azt nézzük, hogy az agytevékenység nagyon nagy része (90% is lehet) a belső világunk alakítja, csak 10%-ban függ az inputoktól. Erre egyre több bizonyíték van.

    Tehát lehetetlenség megmondani, hogy egy adott genetikai profilú kisember hogyan fejlődik és mitől milyen irányokba.
    Lehet valakinek rombolóan hat, valaki előtt pedig végtelen kreativitás nyílik meg.
    Azok lesznek a legjobb AR játékok, ahol a kézügyesség és a motorikus funkciók is fejlődnek valós tárgyakkal. Ha ehhez kiegészül digitális tartalom, akkor lehet sokkal jobban fognak fejlődni a kognitív tulajdonságok. Főleg ha neki kell kitalálni dolgokat... tényleg soha nem lehet tudni, hogy mi motiválja majd az embert. Kiskoromban (4-5 évesen) rengeteg Star Treket néztem a nagybátyáméknál. 100%-ban állíthatom, hogy ez vitt rá arra, hogy öreg fejjel megszeressem a természettudományokat, és tudományos pályára lépjek. Csak ez! A fantáziámat beindította, és rengeteg dolgot tovább gondoltam és vittem a jelenlegi pályámban is.

    Szerintem nem lehet kimondani egyértelműen erről, hogy káros LESZ. Annyit tudunk, hogy a felnövő generáció más lesz, más képességekkel fog rendelkezni, más motivációkkal. Egyáltalán nem biztos, hogy rosszabbak, fejletlenebbek lesznek bármiben is.