#10
Egy könyv olvasása közben - most figyelj! - az olvasó elképzeli a regény világát, míg egy film és általában egy számítógépes játék során készen kapja azt. A közösségi média ugyancsak durván redukál, ahogy a cikkben említett techno és várhatóan a VR gyakorlati megoldásai is azt teszik majd.
most nem említve a tech közvetlen káros hatásait (amit te soha a büdös életben nem ismernél be a számtalan kutatás eredményei ellenére) oké, lehetne pozitívan is használni, serkentve a gyerkőcök agyát stb. de a gyakorlatban nem ez valósul meg, hanem az egyre aberráltabb és leegyszerüsített "valóságú" történetek béna megvalósítása, a látvány és a hangzás fejlődése mellett.
Emiatt is érdemes a gyerektől kb. 10 éves korig eltiltani tabletet, mobilt, PC-t, később pedig időkorláttal használni.
Rá kell vezetni a természet megismerésére és megbecsülésére, sportokra stb.
Persze ezt nem egyszerű megvalósítani a szülőnek, ha a csapból (iskolatársak, reklámok) is ennek ellenkezője folyik, de erre kell törekedni.
Személyes tapasztalatokon kívül a logika is azt diktálja, hogy a gyereknek abból, hogy a technót később ismeri meg semmi hátránya nem származik, csak előnye.