• Meridian
    #39
    Igen, ezt én is így látom... egyébként amikor az OKJ-s képzésre jártam, szóvá is tettem, hogy minek mindenféle mellékes, későbbiekben majd semmire nem kellő tárgyakat is tanulni (ált.rendszergazdai képzése "tűrésezett" szabvány műszaki rajzokat készítettünk húsdaráló hajtókaráról(!) - kérdés csupán, ennek mi haszna van egy rendszergazi munkakörben?), amelyek ráadásul a szakmai tárgyaktól veszik el a hasznos időt...? A válasz az volt, nem kötelező ide járni, meg továbbá a mérnök-infó-s képzésben ezek kreditként beszámíthatóak, átvihetőek. Amúgy mérnök infón még több hulladék tárgy van. És itt nem a matematikára meg fizikára gondolok - ezek még hasznosak lehetnek egy mérnöknek, még akkor is ha csak programozó lesz belőle, vagy csak üzemeltető.

    Ugyanakkor a manapság mindenhol és minden eszközön van már internet, meg TV-zni (videót nézni) is lehet. De ezt egyáltalán nem használják ki. A szakmai tárgyakat, amelyek gyakorlati képzést is jelentenek, azoknál sem használják ki az adódó lehetőséget. Pl. Windows vagy Linux szerver tárgyaknál az órán mutogatják be azt amit egyébként otthon is megcsinálhatna a tanuló, csak ehhez el kellene készíteni az órai tárgyat bemutató és végigvivő instrukciós videót, amit kötelező jelleggel otthon is meg kellene csinálni (virtualizáció rulez, és mindenkinek valamilyen módon személyre szabott módon - hogy ne egy valaki csinálja meg, aztán a diákok csak lemásolgassák egymásról), és az órákon csak az ezzel kapcsolatban felmerült problémákat kellene átbeszélni és feloldani. Ez az oktatás hatékonységét nagyságrendekkel növelné, szvsz...

    Egészen más színvonalú oktatás lenne az, hogy otthon megnézed az oktatóvideót, megcsinálod az ezzel kapcsolatos feladatokat, majd az órán már csak a felmerült problémákat beszélnéd meg és oldanád meg közösen a tapasztalt tanár és a többi diákkal segítségével.

    Sőt, még órára sem kellene bemenni, mert ha van működő net (márpedig 2018-ra mindenhol lesz 20-30Mbps sávszél, ugye? egyébként lesz is, mivel éppen távközlési cégnél melózom, látom a fejlesztéseket, beruházási tendenciákat), akkor videó-konferencia is elég lenne erre, ami távoktatást, és a munka melletti tanulást segíthetné elő... vagy hülyeségeket beszélek?

    Amúgy sokat gondolkodtam azon, ha rám szakadna az EuroJackpot nyereménye, akkor alapítanék egy ilyen sulit, pont leszarnám az állami akkreditációs rendszer faszságait (mivel ez az ami nagyon megköti a felsőoktatás kezét), helyette kidolgoznék/meghatároznék egy olyan ismeretanyag-rendszert ami szükséges a való életben egy-egy munkakör betöltéséhez, kerítenék hozzá tapasztalt szakembereket, akik hajlandóak lennének ezt tanítani és mindezekkel együtt az órai anyagok videóit is elkészíteni, majd motiválni a diákokat való életből származó feladatokkal, számonkérésekkel, beinvesztálnék az infrastruktúrába amelynek segítségével mindezt a diákok és tanárok részére elérhetővé tenné, termet bérelnék vagy valami olcsóbb irodaházban vagy már létező működő felsőoktatási intézményben (a személyes kontaktokhoz és órákhoz), és nagyvállalati szponzorokat keresnék, akik részben az oktatás finanszírozásának folytonosságát biztosítanák, másrészt a végzett hallgatók számára munkahelyet is biztosítanának...
    Szépen hangzik mi? Valszeg jól bele is buknék így első ránézésre, de az is lehet, hogy nem...