• Ender Wiggin #7
    Az oválpályák annyival izgalmasabbak, hogy csak négy kanyar van, nem 14, ergó elég nehéz nagy előnyt autózni. Másrészt az autók asszimetrikusak (nehezek és magasan van a tömegközppontjuk), minden nüansz elállítódást jelent, ami azonnal vezethetetlenné reszi őket ezért folyamatosan állítgatják menet közben (panhard-rúd, rugóút, guminyomás). Az F1-es autóba meg csak beül a pilóta, aztán vagy jó vagy nem, de mindenképpen könnyebb dolga van vele a pilótának vagy a csapatnak. És egy futam nem másfél órás sprint maximum két kiállással, hanem 4-5 órás, több, minnt kétszer akkora távval (a múlt heti Coca Cola 600 éppen háromszor akkora táv volt, mint az F1-esek általában), mint az F1-ben, sokszor 10-szer is kimennek a pitbe. És minden balesetnél teljes pályás sárga és felvezető autó, ami mindig beleszól a sorrendbe. Nincsenek olyan lefutott erőviszonyok, mint az F1-ben megszoktuk 30 éve már, sosem lehet megtippelni, hogy ki lesz a győztes. És nem is függ annyira az autótól, mint az F1-ben. Minden évben van minimum 10-15 győztes, és futamonként ennyien esélyesek is a 43-ból. Viszont az F1-hez képest az élcsapatok és a sereghajtók között sokkal nagyobb a különbség...