• Etinger
    #12
    Persze hát az a lényeg, hogy ez főleg ízlés dolga is, csak azért a kép és a film összhangja pl teljesen új szintre tud emelni alkotásokat. Ami aláírok, hogy Williams zenéi kiválóan működnek a filmtől függetlenül is. Azért ilyet meg sok zeneszerző nem tud elmondani. Desplatot amúgy nem ajnározom, csak te azt mondtad, hogy nulla, ami nyilvánvalóan erős. Nekem sem a kedvencem. Nicholas Hooper sorozatokhoz gyárt zenét évek óta, szerintem a Harry Potter a legnagyobb költségvetésű film amihez valaha zenét szerzett. Oda is azért került, mert a rendezőnek egyfajta "házi-zeneszerzője". Amúgy nyilván az ő zenéi sem olyan rosszak, sőt, vannak jó számok, csak nekem (és ez megint nagyon szubjektív), valahogy az ő számai ütnek a legkevésbé. De lehet azért is, mert pl a 6. HP mint film nem igazán tetszett, és ez zeneileg is rontotta az összképet. Bezzeg a könyv, na mindegy, az más téma...

    Hangszerelés. Hát igen. Vannak ezek a klassz főcímek. James Bond filmeknél például kb folyamat ez megy, amit a Hegylakó esetén is megfigyelhetsz. Amúgy a nagy öregek közül is vannak azért szintetizátort is alkalmazó arcok, csak Williams egyértelműen nem azokban érzi otthon magát. Ahogy írtam ő tényleg jelenleg a legjobb (papíron), amúgy meg ízlés dolga kinek mennyire tetszik. Az tény hogy iszonyat nagy klasszikusokat alkotott és szerintem Hans Zimmer ellentétben közel sem annyira egy kaptafára. Nála is hasonlóak a dallamok néha, de Zimmer esetén pl a Karib-tenger kalózai meg a Gladiátor esetén olyan átfedések vannak.. el se hittem hogy ezt így kiadta... :)