• Macropus Rufus
    #39
    "És persze biztos lesz szoftver hiba, meg hardver hiba, de ezek minimalizálhatók és túlbiztosithatók.
    Viszont a szoftver fejlődni fog folyamatosan aminek következtében egyszer csak az a helyzet fog előállni, hogy egy olyan szoftver irányitja a kocsidat aminek a fejében több tudás van mint egy 20 éves rally tapasztalattal rendelkező soförnek."

    még valami: mivel a programokat emberek fogják írni, és ugye az ember tud hibázni ezért hibák is lesznek folyamatosan. Elég arra gondolni, hogy a Tesla ModelS kilincsei egy firmware hiba miatt nem jöttek ki az ajtóból, de nem amikor megvetted, hanem idővel jött elő ez a hiba.
    Jelenleg sajnos még ott tart a robot autó projekt, hogy egy ködösebb, esősebb időben, meg áll kocsi tudománya. Sok esetben komoly problémának érzékeli az útra dobott papír galacsint is. A havazás meg kész rémálom a számára. Pedig ezek csak szenzorok kérdése. Persze a jövőben lehet, hogy sokkal finomabb lesz az érzékelése, és sokkal nagyobb lesz a vezérlő egység teljesítménye, de akkor teljesen más természetű hibák lesznek. Az ember hibázik, folyamatosan. Max. vannak olyan hibák amik nem számottevőek, és erről nem is szerez tudomást. De egy autó ha hibázik ott akár ember élet is lehet veszélyben.
    Véleményem szerint még jó pár évtized mire eljutunk oda, hogy önvezérlő autók legyenek a közutakon.