• halgatyó
    #11
    Talán egyetlen "apróságról" mégis irnék most (aztán szunya, holanp hétfő). "Apróság" azért, mert jelentéktelen változtatással lehetne rajta segíteni, viszont NEM apróság abból a szempontból, hogy emberek életét lehetetleníti el.

    Ez pedig arról szól, hogy ki kaphat "ingyenes" parkolási engedélyt. Igen, tudjuk: az, aki ÁLLANDÓRA BEJELENTKEZETT LAKOS.

    Egy lakás bérlői NEM kapnak. Vagyis nekik olyan sokba kerülne az autó tartása, hogy vagy arról mond le, vagy az ottlakásról.
    (ÉPESZŰ ember, aki NEM ordítóan agyment idióta hülye ökör, NEM jelent be a lakásba ÁLLANDÓRA egy lakót!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

    Ha viszont egy kiadó lakást csak az autónélküli emberek tudnak bérelni, akkor olyan mértékben csökken a KERESLET, hogy az a lakás árában kiadhatatlan!
    (magyarul: a bérleti költség nem fedezi még a lakás rendszeres felújítási-karbantartási költségeit sem!)

    A helyben lakó, lakáskiadási számdékkal rendelkező ember megtaposása mellett még egy súlyos esztelen vonása van ennek a nyomorult fizetőparkolási rendszernek:

    Ahhoz, hogy ezt megértsük, egy kicsit messzebbről kell kezdeni. Bizonyára mindenki tudja, hogy sok nyugati országban az emberek NEM a saját lakásukban laknak (van nekik az is, de nem ott), HANEM BÉRELT LAKÁSBAN.
    Magyarországra és néhány kelet-európai országra jellemző, hogy az emberek a saját lakásukban laknak, és abból nem szívesen mozdulnak ki. Főleg ha családosak.

    Érdekes összehasonlítás ez, de igaz, és nézzük néhány tulajdonságát! Mi az előnye az életvitelszerűen bérelt lakűsban lakásnak, és mik a hátrányai?

    Nos, az előnye nyilvánvaló: A NAGYOBB MOBILITÁS! A munkahelyváltoztatás ezáltal könnyebb. Bár ehhez az is kell, hogy ha valaki munkahelyet változtat (pl. egy villamosmérnök) akkor a HÁZASTÁRSA is találjon munkahelyet az új lakóhely közelében, továbbá a gyermekei is tudjanak iskolába járni az új helyen, ne legyen alapvető különbség a tananyagokban!!!
    (Ez jó példa arra is, hogy ha egy rendszer egy elemét megváltoztatjuk, akkor a többinek is igazodnia kell tudni a változáshoz!)

    Most jön a lényeg: MINDEN OLYAN NYOMORULT ALJAS BÜDÖS MOCSKOS HÚZÁS, AMELY ELLEHETETLENÍTI VAGY NEHÉZZÉ TESZI A LAKÁSBÉRLÉST, AZ AZ EMBEREK MOBILITÁSÁT CSÖKKENTI, ami kihatással van a munkaerő és a munkahelyek egymásra tlálására, vagyis az ország gazdaságára!

    Továbbá: Tegyük fel, hogy a munkahely egy ilyen fizetőparkolós zónában van, és emberünk minden igyekezete ellenére sem talál másik munkahelyet, a mocsokzónán kívül. Ekkor ELVILEG két dolgot tehetne: 1.) odaköltözik a munkahely közelébe, és lemond az autójáról. (jó messze tárolja, a van neki, kitéve az utótolvajoknak... ebben a mai közbizonytalansági rendszerben)
    2.) A nagynehezen talált munkaheéyátől távol keres lakást, és buszozik-metrózik-villamosozik, vagyis RÁ VAN KÉNYSZERÍTVE A TÖMEGNYOMORKÖZLEKEDÉS HASZNÁLATÁRA, naponta órákon át.
    Ha a munkahelye közelében lenne nemfizetőparkolós jörnyék, akkor az autó a lakása előtt állna, ő meg gaylog besétálhatna -- 15 perc séta nem erőlte meg senkit.
    Vagyis ebben az esetben a fizetőparkolás miatt valaki a rengeteg energiát fogyasztó, lassú és A KÖZÖSSÉGNEK MÉRHETETLENÜL RENGETEG PÉNZBE kerülő tömegközlekedéssel közlekedik, a séta helyett.

    A tömegközlekedéssel, ami számolatlanul nyeli a közösség adóforintjait, és amellett bizony derekasan fogyasztja az energiát és szennyezi a környezetet. Amellett lassú, és a csúcsnapszakoktól eltekintve ritkán jár. És este-éjszaka nem is túl biztonságos.