• BlackRose
    #13
    Várjunk még egy picit és akkor majd egy pilótára sem lesz szükség :) előbb vagy utobb automatizált gépeken fogunk repülni, ha tetszik ha nem. Különben a válasz ebben a kérdésben (második pilóta), a statisztikát kell megnézni, vagyis mekkora százalékban volt a második pilóta tényleg szükséges, és ha ez a százalék akkora, hogy gyakorlatilag is negatív lenne a problémák és szerencsétlenségekre viszonyítva akkor kell második pilóta, ha nem akkor viszont nem kell. Egyébként szerintem nem mindegy, hogy milyen gépról beszélünk, egy vén konstrukciós 737-es nem olyan biztonságos mint egy modern 777-es... nézzük csak meg a statisztikákat. A valóság azt mutatja, hogy az újabb fejlesztésű gépek szinte 100% biztonságos repülést tesznek lehetővé, de sok a régi gép (főleg a fapadosoknál)... persze ez nem sokat számít ha a statisztika azt mutatja, hogy nem kell második pilóta.

    Mindég lehet úgynevezett "overkill" megoldásokat is alkalmazni a biztonság "növekedése" értelmében, de ez általában csak papíron ér valamit és az embereknek egyféle illuziót tesz lehetővé, hogy igen most biztonságban vagyunk mert minden létező intézkedés implementálva van... persze a valóságban ez nem igazán mérvadó, és a statisztika az ami valóban megmutatja. Pl. miért nem adunk minden egyetemistának golyóálló mellényt... mert akkor biztonságosabbak lesznek ha valami őrült elkezd lövöldözni... a repülés is olyan mint egy autóbuszos út (ma már) nekem van profi pilóta barátom, és általában nagyokat röhög amikor az emberek speciális kezelésben részesítik a repülést... ő persze sok ezer órát töltött a levegőben és nem igen mozgatják ezek a dolgok... miután és is mint utas már több tucatszor repültem, kezdem látni mire is gondol. Kb. 100 éve repülünk (kereskedelmi repülés), évente több milliárd utas... több tíz millió járat... és még mindég úgy viszonyulunk a repüléshez mint ha legalább a Holdra utaznánk... :) nevetséges.

    stremix: Milyen gép volt az? Spitfire? :) Minden modern gép számítógépe pontosan tudja mennyi üzemanyag van a rendelkezésére és elég-e neki vagy nem az előrelátott útra, sőt ezt az adatot az irányító központban is követni tudják... Ez vagy nagyon régen történt, vagy csak mese...