• NEXUS6
    #24
    A moller féle gép egyértelműen nem ezt az elvet használja, azonban az XFV-12-nél nagyon hasonlót. Igaz nem egy csövet, hanem a szárnyakon alakítottak volna ki réseket, amelyek között a levegő meg-fúvásával további levegőt mozgatnak. A modellkísérleteknél a hatás egyértelműen elegendő tolóerőt biztosított volna, hogy a fel és leszállást függőlegesen végre lehessen hajtani egy olyan hajtóművel, ami amúgy a rajta átáramló levegő impulzusával önmagában nem lett volna erre képes.
    Az elkészült gép azonban a hajtóműből kivezető csöveken keletkező áramlási veszteség miatt nem hozta a várt eredményeket, habár maga a jelenség a számítások szerint jelentkezett.

    Talán egy jelenlegi hajtóművel már működne, vagy kicsit átterveznék a csöveket.

    Illetve egy szubszónikus repülőgépnél (szállító, utasgép) eleve állandóra lehetne tervezni.