Furcsa, de a leggyakoribb közhelyektől is mentes volt. Például a filmekben szinte kötelező jelleggel előforduló jó és rossz párharca, ahol a főhős a film végén szemtől szemben megküzd a főgonosszal, majd happy end esetén legyőzi azt. Nos, ez elmaradt, de kaptunk helyette mást. Az ilyen apróságok sokat dobtak a filmen.
Az is érdekes volt, hogy a filmet nézve szinte alig tudtunk valamit az ellenségről, nem láttuk a legénységet: titokzatosak és távoliak voltak. Egyszer láttam egy fekete-fehér francia filmet, amely az I. világháborúban játszódott. Bár katonák szerepeltek benne, és csaták is voltak a filmben, mégsem lehetett látni egy árva németet sem. Sokan úgy haltak meg, hogy nem is látták az ellenséget, és ezáltal a nézők sem, de nem is éreztem a hiányát.
Vagy akik látták, észrevették, hogy nincs női szereplő a filmben? Egyszerűen nem illett a képbe, hiteltelen lett volna az adott korra nézve. Tehát kihagyták a kötelező fiatal szőke csajt, akit a főhősnek meg kell fektetnie a film 2/3-ánál, és megmentenie a legvégén, na meg a csókjával zárni a képsort. A másik ilyen film, amiben ez feltűnt: A dolog. Na abban az egyetlen nőnemű egyed egy sakkprogram volt. :)