Piackutatás
  • kicsihelp
    #12
    írjatok csak az egyik cégről, három elég nagy munka lenne
    nagy vonalakban kb. a következőképpen lehet/érdemes felépíteni az anyagot:
    - témaválasztás indoklása (röviden)
    - a telkom piac bemutatása (általánosabb, szinte bármi belefér, hogy alakult ki itthon, számok - KSH stb.)
    - piaci környezet elemzése (jogi, technikai, gazdasági, lehetséges belépők stb. ld. pl. Kotlet, Porter modelljei, PEST analízis)
    - a választott cég bemutatása, múlt-jelen-jövő
    - SWOT analízis( erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek)
    - el kellene dönteni mi a marketing probléma (pl. hogyan növelhető a piaci részesedés) és meg kell határozni a kutatási problémát (pl. a ... célcsoport ... plusz szolgáltatásért vagy ...-ért hajlandó-e szolgáltatót váltani, illetve milyen feltételekkel) stb. -> hipotézis
    - piackutatás kivitelezésének megtervezése (minta, mintavétel, kérdezés módszere, időterv stb.), előkészítés
    ---ha ez is része a feladatnak---
    - adatfelvétel
    - adatok feldolgozása
    - tanulmány/prezentáció

    a neten van pár szakdolgozat, projekt feladat (rá kell keresni) és azok jól használhatók vázlatnak (copy-zni nem érdemes, oktatók is ismerik ezeket és már mások is használták)