Piackutatás
-
kicsihelp #12 írjatok csak az egyik cégről, három elég nagy munka lenne
nagy vonalakban kb. a következőképpen lehet/érdemes felépíteni az anyagot:
- témaválasztás indoklása (röviden)
- a telkom piac bemutatása (általánosabb, szinte bármi belefér, hogy alakult ki itthon, számok - KSH stb.)
- piaci környezet elemzése (jogi, technikai, gazdasági, lehetséges belépők stb. ld. pl. Kotlet, Porter modelljei, PEST analízis)
- a választott cég bemutatása, múlt-jelen-jövő
- SWOT analízis( erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek)
- el kellene dönteni mi a marketing probléma (pl. hogyan növelhető a piaci részesedés) és meg kell határozni a kutatási problémát (pl. a ... célcsoport ... plusz szolgáltatásért vagy ...-ért hajlandó-e szolgáltatót váltani, illetve milyen feltételekkel) stb. -> hipotézis
- piackutatás kivitelezésének megtervezése (minta, mintavétel, kérdezés módszere, időterv stb.), előkészítés
---ha ez is része a feladatnak---
- adatfelvétel
- adatok feldolgozása
- tanulmány/prezentáció
a neten van pár szakdolgozat, projekt feladat (rá kell keresni) és azok jól használhatók vázlatnak (copy-zni nem érdemes, oktatók is ismerik ezeket és már mások is használták)