• kvp
    #21
    "Az Nvidia tavaly óta kínál tudományos célokra blade szerver dobozokba rakott grafikus kártyákat, és van hozzá fejlesztői szoftverkörnyezete is (CUDA) - bár fejlsztők szerint kicsit bénácska még."

    Van egy kulso dobozos valtozatuk is, ott egy pcie16-os buszt hoznak ki adapterrel es optikaval egy kulso hazba es ott osztjak szet a 4 kartya kozott. Ez a megoldas 8 magot (4*2-ot) tudott egy alaplapra hozni, meghozza kulon bovito nelkul es teljes szavszelesseggel. Nem forradalmi, de otletes. Egyebkent nekik boven eleg a 16 bites fixpontos (integer) precizitas is, mivel a hasonlo feladatokra regebben ilyen hardvert hasznaltak, viszont az altaluk felvazolt kepmerethez az idealis mag szam az 1024. (es veletlenul pont annyit hasznalnak)

    "olyasmit is olvastam, hogy nem is a cuda-val van a legtöbb gondjuk, hanem hogy nem elég pontos a hardver. pl nem támogatja a 64 bites lebegőpontos számokat mivel ugye 32 biten már minden látványelem jól néz ki, ezért aztán nagy pontosságot igénylő alkalmazásoknál vagy trükköznek, vagy meg kell elégedni a 32 bites pontossággal."

    Az a ps3 cell cpu-ja, ott nincs rendes 64 bites pontossag. Az nvida eseten csak a kerekites pontatlan (a legalso 1 bit) es a gyoknvonas kritikan aluli (kevesebb mint 32 bites) Tobbek kozott ezert sem tudnak kihozni rendes dx10.1-es gpu-t, mert ezeket is ki kellene javitaniuk.

    ps: Azert az jo poen volt, hogy nalluk megy full-on a crysis... (raadasul a jatek alatt amikor odament a srac csak 1 kartya volt aktiv)