Komolytalan#20
""Az egyetlen baj az EA-val, hogy nem programozói-felhasználói szemlélettel végzik a dolgukat, hanem közgaszdáz-managerek ülnek a székekben."
Mint az összes kiadónál. Szép is lenne ha programozókból állna a vezetés bárhol is."
Hát igen, szép volna. El kell hogy mondjam, hogy pl az első 1 millió példányban elkelt PCs játék a Pinball Dreams volt, amit ha jól emlékszem 3 programozó, 2 grafikus meg egy zenész csinált. 0 közgazdász. Azért 15USD/db áron nem volt az akkoriban sz.r profit. Ma közgazdász se csinál ennyit, 6 ember 1 évi munkájából.
""Lövésük sincs mivel lehet kult-ot teremteni. "
Az összes kiadó leszarja miből lesz kult és miből nem. Profitot kell termelni. Egyébként mehetnek a programozók kapálni."
Na látod, pl a Blizz - és általa a Vivendi - nem sz.rja le. Felépítették a Warcraft kultot, könyvekkel, történetekkel, legújabban 3D nyomtatón kinyomtatható játékbeli karakterekkel, és van közel 10M rajongójuk. Akiből szerintem 5M kapásból megveszi a Starcraft 2-őt is, mivel Blizzard termék, és ez garantálja a minőséget. Szóval ők pont a Kult miatt tartanak olyan iszonyat profitnál, amiből kb 1 percnyiért leszopnál egy yetit is.
""amikor 1 év múlva nem lesz hitelük a felhasználókkal szemben."
Ea már kb egy-másfél évtizede ezt csinálja. Még mindig veszik a játékaikat."
Mert a konkurenciának nem volt pénze hasonló szintű (ellen) marketingre. Most lesz rá csak WoW előfizetésekből - ha az üzemeltetést levonjuk - úgy 100MUSD/hó.