• kvp
    #29
    A ghost in the shell, stand alone complex-ben nekem nagyon tetszett a srac trukkje, hogy kepes volt az arcat letakarni minden halozatra kotott ember es kamera elott, es mindezt real time-ban. Csak ket csoves latta, akiknek nem volt semmilyen beultetesuk. Az ilyen tamadasok ellen vedekezni csak ugy lehet ha valaki nem kapcsolodik a halozatra. A filmben katonak ezt gyakran hasznaltak onvedelemre, viszont annal aki folyamatosan offline akart maradni ezt a tarsadalom egyfajta autizmusknak tekintette. Egy ilyen jovo hatarozottan ilyeszto, ahogy a filmben fogalmaztak, innentol az emlekeink mar nem lennenek a sajatjaink. A fohost is tobbszor csapjak be az erzekei anelkul hogy mindezt megerezne, csak utolag jon ra hogy mast latott mint ami a valosag.

    "A szamitogepes latas talan a legkomplexebb problema. Elorelathatolag sok-sok evtizedre van meg szuksegunk ahhoz, hogy akar csak egy primitiv allat latasat modellezni tudjuk. (A latas a kepi informaciok fedolgozasa a feny detektalasatol a kep megerteseig.)
    A legmodernebb szamitogepes algoritmusok tobb oranyi munka feldolgozas utan is csak legfeljebb egy nagyon kozelito terbeli szegmentaciot tudnak csinalni, de az is csak bizonyos fajta egyszeru jeleneteknel mukodik."

    A targyak tavolsaganak, formajanak, meretenek, mozgasi iranyanak es sebessegenek a felismerese mar megoldott feladat, az emberi neuralis mintak lemasolasaval keszult meglepoen egyszeru algoritmus segitsegevel (lasd: pattern matching based optical flow). Ezt hasznalta az elso harom helyezett a sivatagi robotauto versenyen is. A megoldas kulcsa a kep pontjainak cellularis neuralis haloval torteno feldolgozasa. (programozott cnn-el, ahol a program altalaban csak n darab 3x3-as matrix, viszont minden pixel sajat processzort kap, es van terbeli es idobeli feedback is)

    Ha kiemeltuk a targyakat, ismert a meretuk, helyuk, korvonaluk es mozgasuk, tovabba felismertuk a rajta talalhato mintakat, akkor mar csak egy asszociativ tablabol kell kikereseni a legvaloszinubb talalatot. Ha egy targy gombolyu (alak), piros pottyos (minta) es pattog (mozgas) akkor egy jol feltoltott asszociativ tabla a pottyos jateklabdat fogja kidobni mint felsimert targyat. Az igazi kihivas az asszociativ tabla letrehozasaban van, ugyanis ezek evek soran automatikusan megtanult dolgok, tehat eleg nehez egy embernek leirnia oket. Alternativakent lehetoseg van egy rendszer tanitasara is, ami egyelore nem hoz olyan gyors eredmenyt mint amikor egy programozo kezzel potyogi be a neuralis matrixokat es az asszociacios tablakat.

    Egy kep megertese tehat megoldhato, a megertett kep ertelmezesere jelenleg meg nincs kidolgozott modell.