25
  • NEXUS6
    #25
    Egy résbe bevezetett levegőáram a Bernoulli törvénynek megfelelően gyakorlatilag lecsökkenti a résben levő nyomást. A lecsökkent nyomás a környező levegő további beáramlását hozza magával.
  • NEXUS6
    #24
    A moller féle gép egyértelműen nem ezt az elvet használja, azonban az XFV-12-nél nagyon hasonlót. Igaz nem egy csövet, hanem a szárnyakon alakítottak volna ki réseket, amelyek között a levegő meg-fúvásával további levegőt mozgatnak. A modellkísérleteknél a hatás egyértelműen elegendő tolóerőt biztosított volna, hogy a fel és leszállást függőlegesen végre lehessen hajtani egy olyan hajtóművel, ami amúgy a rajta átáramló levegő impulzusával önmagában nem lett volna erre képes.
    Az elkészült gép azonban a hajtóműből kivezető csöveken keletkező áramlási veszteség miatt nem hozta a várt eredményeket, habár maga a jelenség a számítások szerint jelentkezett.

    Talán egy jelenlegi hajtóművel már működne, vagy kicsit átterveznék a csöveket.

    Illetve egy szubszónikus repülőgépnél (szállító, utasgép) eleve állandóra lehetne tervezni.
  • boond
    #23
    Hát ha választani lehet maradnák az Ős technológiánál :D
  • boond
    #22
    Egy szóval nem mondtam hogy varázslás, vagy szédítés lenne....
  • Tetsuo
    #21
    £200
  • Tetsuo
    #20
    A profil a levego sebessegere es a nyomasra van hatassal, ami kozvetlenul a szarnyakon jelenik meg, nem pedig 30 szarnyal mogotte.. vagy igen. :)
  • teddybear
    #19
    Nem emlékszem, hogy a Venturi-cső mekkora sebességtartományban üzemel, de a hevenyészett számításaim szerint komoly veszteségek és örvénylések lépnek fel benne a transzszónikus sebességtartományban. Sajnos régen tanultam aerodinamikát. Sajnálom.

    Ami azt illeti, szinte sohasem használják ezt az elvet repülőgép-meghajtásra. Amikor megpróbálták, nem jött be. A már megépített repülőautó sem a Venturi-csövet használja. Csak hasonló kinézetűek a hajtóművei. De a belsejükben normál légcsavar forog.
  • Tetsuo
    #18
    Ebben is van ;) alul.

    Azt viszont nem ertem, hogy az 1xes levegoaram miert "vonz be" meg 14xest maga melle? Ezt nem toled kerdezem, hanem attol aki tudja. ;)
  • NEXUS6
    #17
    Hasonlón gondolkodom én is, csak repülőgép szárny/meghajtás kombinációjaként.

    Az az érdekes, hogy ezt az effektust, hogy azt használják ki ahogy a mozgó levegő gyakorlatilag további levegőt képes megmozgatni és ezzel jelentősen lehet csökkenteni az alapból szükséges tolóerőt, nem igazán használják. xfv-12 - talán ez volt az egyetlen komoly gép.
  • teddybear
    #16
    Semmi különleges nincs ebben a ventilátorban, A Venturi-cső elvét használja ki.
    Viszont azért van benne egy kompresszor, ami a gyűrű peremén kipréselődő sűrített levegőt állítja elő.

    Hasonló elven működő ipari száraz-nedves porszívók és takarítógépek már vagy negyven éve vannak.
  • ipodrom
    #15
    Nagyon jó kis tillátor gondolom egy vagyonba kerül.(Dr mckay)
  • lapaleves
    #14
    lehet, hogy inkább egyetértünk. bocs.
  • lapaleves
    #13
    egyet értünk emberünkkel. én is baszottul unom, hogy mindent nekem kell újratervezni (és utána legyártani), hogy normálisan működjön. annyira tirpák termékek készülnek, hogy ordítok néha fájdalmamban.
  • NEXUS6
    #12
    Ha eloktrohidrodinamikus meghajtást használnának akkor telesen csendes lenne.

    :D
  • gombabácsi
    #11
    van benne rotor, de ha a reklámszövegbe ezt is bele akarnák fogalmazni az már nem hangzana olyan jól, illetve az okos nép már nem tudná értelmezni (túl hosszú lenne a mondat)
  • Cleawer
    #10
    Dyson porszívónk van,lényegesen több szutykot szed össze mint a sima porzsákos,és könyebb üríteni,no meg az 5év gari sem hátrány.
    Tud az öreg
  • Steel
    #9
    Nem boszorkányság, csak fizika, azaz aerodinamika. Ha már láttatok repülőgép szárnyat oldalról, ugyanilyen alakúra van kiképezve a profilja (nem hiába). A szélesebb kerületű peremről mindig tovább áramlik a levegő, viszont így egy "légüresebb" tér keletkezik, mely tér feltöltéséhez a levegő, a kisebb kerületű peremről áramlik. Ez az izé a természetes légáramlást használja ki, ha úgy tetszik egy miniatürizált huzatot csinál, de biztos nem 15-ször erősebb áramlást mint a bemeneti oldalon, szerintem az kamú.
  • hodobaj
    #8
    Van benne forgó alkatrész, ha jól gondolom oldalt mint turbina szerű ventilátor elrendezés van. A lényeg, hogy a körperemről jön a levegő, amúgy elég hangos. Nem varázslás ez a csávó nem kuruzsló.
  • boond
    #7
    Hm egyébként még nem hallottam olyan ventilátorról amiben nem lenne rotor, vagy forgó alkatrész, csak simán egy "gyűrű"... az egész.

    Érdekes...
  • boond
    #6
    "A frusztráció nagyszerű ösztönzőerő"
    Mindig Rodeny szokta mondani :D hogy "Nyomás alatt vagyok a legjobb, amikor a feladat lehetetlen, meséltem már az amikor pillanatokkal azelőtt sikerült megoldani a problémát, mielőtt a katasztrófa bekövetkezett volna?"

    Persze, ez nem mindig jön be úgy ahogy tervezték :D



  • Commandante
    #5
    Inkább csak iPhone. A Blackberry-t csak a reklám álcázása miatt írták oda, mert annak a célközönsége általában annyira elfoglalt, hogy nincs is ideje SG színvonalú fórumokat olvasgatnia.

    Amúgy az Apple már ilyen reklámért is fizet? Eszem-faszom megáll...
  • AnarchoiD
    #4
    BESZARAS DURVA A CUCC

    Ugy fuj a cucc mintha szello jonne , lehet vajon itthon ilyet kapni ?


    Ez megmutatja modelle hogyis megy a dolog
  • Oláh Herkules
    #3
    ez az izé kamu!
  • joebacsi
    #2
    Jó cikk.
  • Picizöldfül
    #1
    iPhone and Blackberry commercials