12
Piackutatás
  • kicsihelp
    #12
    írjatok csak az egyik cégről, három elég nagy munka lenne
    nagy vonalakban kb. a következőképpen lehet/érdemes felépíteni az anyagot:
    - témaválasztás indoklása (röviden)
    - a telkom piac bemutatása (általánosabb, szinte bármi belefér, hogy alakult ki itthon, számok - KSH stb.)
    - piaci környezet elemzése (jogi, technikai, gazdasági, lehetséges belépők stb. ld. pl. Kotlet, Porter modelljei, PEST analízis)
    - a választott cég bemutatása, múlt-jelen-jövő
    - SWOT analízis( erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek)
    - el kellene dönteni mi a marketing probléma (pl. hogyan növelhető a piaci részesedés) és meg kell határozni a kutatási problémát (pl. a ... célcsoport ... plusz szolgáltatásért vagy ...-ért hajlandó-e szolgáltatót váltani, illetve milyen feltételekkel) stb. -> hipotézis
    - piackutatás kivitelezésének megtervezése (minta, mintavétel, kérdezés módszere, időterv stb.), előkészítés
    ---ha ez is része a feladatnak---
    - adatfelvétel
    - adatok feldolgozása
    - tanulmány/prezentáció

    a neten van pár szakdolgozat, projekt feladat (rá kell keresni) és azok jól használhatók vázlatnak (copy-zni nem érdemes, oktatók is ismerik ezeket és már mások is használták)
  • n3whous3
    #11
    akkor 3 oldal, 1 a cím, 1 a tartalomjegyzék és 1 az irodalomjegyzék, amit feldolgoznál
  • szucsy89
    #10
    ezer thx:)
  • BlackShadow
    #9
    sztem az jó választás :) kell vmi irányvonal, egy fő kérdés amire választ szeretnétek kapni, és azirányban kialakítani a kérdéseket..
    nemtom mennyire publikus, de sztem nem fejeznek le, ha közzéteszem..
    itt találhatod a mi piackutatás tárgyunkhoz tartozó powerpoint előadásokat, amik segíthetnek a dologban :)
  • szucsy89
    #8
    pl. mi arra gondoltunk hogy a 3 nagy mobilszolgáltatóról írunk hogy miért választják őket stb...sztetek?
  • szucsy89
    #7
    huh...cégek...ezzel leszűkítettem?:)
  • BlackShadow
    #6
    hát a piackutatás elég tág fogalom :) konkrétan én nemrég csináltam egyet piackutatás beadandóként a feliratos és a szinkronos filmek témájában.. szal vmi konkrétum kéne :) piackutatást bármire lehet használni
    tanárnő azzal példálozott, h volt egy csoport aki a 60 éven felüliek szexuális szokásáról csinált dolgozatot :D
  • szucsy89
    #5
    esetleg ez a dolgozat nincs meg gépen? vagy legalább a piackutatás része?
  • szucsy89
    #4
    a terjedelem az szabad, csakúgy mint a témaválasztás...
  • The Protector
    #3
    Nekünk volt ilyen feladatunk.Esettanulmányt kellett írni aztán egy rétegre piackutatás,és elemzés.de konkrétan mi a feladat?
  • R0zs0máK
    #2
    Milyen terjedelem kéne?
  • szucsy89
    #1
    Sziasztok!

    Marketing tárgyból piackutatás készítése a feladat...konkrétan fogalmam sincs hogy hogy kéne elkezdeni, vagy hogy hogy kéne megcsinálni, a témaválasztásnál az a lényeg hogy konkrét cégről kéne írni. Esetleg ha valaki csinált már ilyet és tudja hogy hogy kell leírhatná pár mondatban a lényeget, valamit ha van valami oldal ahol segítséget kaphatnék azt is megköszönném. Aki meg nem ért hozzá az ne írjon. thx.