Gyurkity Péter
Interneten a konzolosok többsége
Arról nincs vita a tengerentúlon, hogy a konzoltulajdonosok nagy többsége igénybe veszi az online szolgáltatásokat, ám az első helyezettről már megoszlanak a vélemények.
A vita akkor robbant ki, amikor az amerikai TDG piackutató cég mintegy 2000, szélessávú interneteléréssel rendelkező felnőtt részvételével elkészítette felmérését. Ebből ugyanis az derült ki, hogy a PlayStation 3 készülékek birtokosai 78 százalékban, míg az Xbox 360 rajongók 73 százalékban csatlakoznak fel a világhálóra alkalomadtán egy kis online szórakozás céljából. A Wii esetében ez az arány mindössze 54 százalék, így a Nintendo nem is tudott beleszólni a csetepatéba.
A válaszra nem sokáig kellett várni, a Microsoft ugyanis rögtön tiltakozott, mondván, hogy nem a fenti arány számít igazán, hanem azon konzolosok tábora, akik sűrűn, szinte napi rendszerességgel jelennek meg az online platformokban - arról nem is beszélve, hogy míg az egyik készülék esetében ingyenes a szolgáltatás, addig ez a többiekről nem mondható el, így nyilván ez is nagyban befolyásolja az erőviszonyokat és az abból levont következtetések súlyát. Ők tehát az aktivitás mértékét tartják döntő jelentőségűnek, itt pedig szerintük egyértelműen saját készülékük vezet.
Az eredeti felmérésből egyébként az is kiderül, hogy az amerikai háztartások immár egyharmadában található internetre csatlakozó konzol, aminek alapján a kutatók azt is leszögezték, hogy itt már nem egyszerűen a játékélmény fokozásának igényéről van szó, hanem az egyre növekvő mennyiségű és szélesebb választékban megjelenő online tartalmak eléréséről. A Microsoft ehhez annyit tesz hozzá, hogy az online játékot űző felhasználók 48 százaléka alkalmazza az Xbox Live rendszerét a barátokkal való kapcsolattartásra, ők pedig hetente átlagosan 7,3 órát töltenek online játékkal, ami a PC esetében 6,6 óra, a rivális konzoloknál pedig még ennél is kevesebb.
A Microsoft tehát a jelek szerint úgy véli, hogy saját platformjuk még mindig messze megelőzi az összes versenytárs megoldását - meglátjuk, ez hogyan alakul az elkövetkező hónapokban.
A vita akkor robbant ki, amikor az amerikai TDG piackutató cég mintegy 2000, szélessávú interneteléréssel rendelkező felnőtt részvételével elkészítette felmérését. Ebből ugyanis az derült ki, hogy a PlayStation 3 készülékek birtokosai 78 százalékban, míg az Xbox 360 rajongók 73 százalékban csatlakoznak fel a világhálóra alkalomadtán egy kis online szórakozás céljából. A Wii esetében ez az arány mindössze 54 százalék, így a Nintendo nem is tudott beleszólni a csetepatéba.
A válaszra nem sokáig kellett várni, a Microsoft ugyanis rögtön tiltakozott, mondván, hogy nem a fenti arány számít igazán, hanem azon konzolosok tábora, akik sűrűn, szinte napi rendszerességgel jelennek meg az online platformokban - arról nem is beszélve, hogy míg az egyik készülék esetében ingyenes a szolgáltatás, addig ez a többiekről nem mondható el, így nyilván ez is nagyban befolyásolja az erőviszonyokat és az abból levont következtetések súlyát. Ők tehát az aktivitás mértékét tartják döntő jelentőségűnek, itt pedig szerintük egyértelműen saját készülékük vezet.
Az eredeti felmérésből egyébként az is kiderül, hogy az amerikai háztartások immár egyharmadában található internetre csatlakozó konzol, aminek alapján a kutatók azt is leszögezték, hogy itt már nem egyszerűen a játékélmény fokozásának igényéről van szó, hanem az egyre növekvő mennyiségű és szélesebb választékban megjelenő online tartalmak eléréséről. A Microsoft ehhez annyit tesz hozzá, hogy az online játékot űző felhasználók 48 százaléka alkalmazza az Xbox Live rendszerét a barátokkal való kapcsolattartásra, ők pedig hetente átlagosan 7,3 órát töltenek online játékkal, ami a PC esetében 6,6 óra, a rivális konzoloknál pedig még ennél is kevesebb.
A Microsoft tehát a jelek szerint úgy véli, hogy saját platformjuk még mindig messze megelőzi az összes versenytárs megoldását - meglátjuk, ez hogyan alakul az elkövetkező hónapokban.