Alex

A Blizzard nem tart a konkurenciától

A World of Warcraft sikere számtalan más céget buzdított MMO indítására, de ezek többsége befulladt. Paul Sams, a cég ügyvezetője nyilatkozott. A GamesIndustry.biz a BlizzCon-on kapta el egy interjúra a Blizzard napi ügyek igazgatásáért felelős vezetőjét.

Sams elmondta, hogy a Warhammer Online indulásakor nem tapasztaltak jelentős visszaesést a WoW felhasználók számában, csupán a más MMO-k indulásakor szokványos arányú elpártolás történt. Kiemelte, hogy máris több mint a fele visszatért azon embereknek, akik a kilépés indokaként a Warhammert jelölték meg. (Az EA közlése szerint a múlt hónapban megjelent Warhammer Online: Age of Reckoning e hét elején már elérte a 750 ezres felhasználói számot, a játékot másfél millióan rendelték elő.)

A Mythic méltatása mellett az induláskor előforduló regisztrációs és szerverproblémákat természetesnek nevezte, tekintve, hogy szerinte az erre a területre belépő cégek többsége nem méri fel helyesen a feladat nagyságát. Véleménye szerint a többi cég csak azt látja, hogy mekkora siker is a World of Warcraft, és "mi is csináljunk egy ilyet" hozzáállással látnak a dolgokhoz. Csak a belőle származó bevételeket látják, a vele járó nehézségeket nem. Szerencsésnek nevezte a kiépített stabil felhasználói bázisukat, amire baj esetén is támaszkodni lehet, és akik nem pártolnak el egyből, az első apró botlás után.

Véleménye szerint már közel sincs nagy növekedési lehetőség az MMO piacban, és azok a vállalatok, melyek néhány millió dollárral próbálnak belépni ide, hatalmas hibát követnek el. "Nem akarok arrogánsnak tűnni, csak tényekről beszélek. Egy felsőkategóriás MMO kifejlesztése, a hardver infrastruktúra megvásárlása, az ügyfélszolgálat kiépítése, a hozzáértő fejlesztők felkutatása, leszerződtetése hatalmas feladat. Úgy vélem, már csak pár MMO fér el a piacon, és ezeket is csak nagyon kevés cég tudja megcsinálni. Borzasztó nehéz egy ilyet összehozni a feladat bonyolultsága és az igényelt szakértelem miatt."

"Az emberek nem veszik észre, vagy talán csak nem gondolnak bele abba, hogy a Blizzard már a WoW indulása előtt is vezető szerepet töltött be az online játékok terén, és csaknem nyolc évvel korábban jelent meg ebben a szegmensben. A World of Warcraft egyértelműen profitál ebből a stabil vezető szerepből, további előnyt biztosít a franchise világszerte ismert és szeretett volta, és a tény, hogy valószínűleg nálunk van az iparág legtapasztaltabb fejlesztői csapata. Szakembereink versenytársainkhoz mérten sokkal régebb óta dolgoznak nálunk, így kevesebb hibát is vétünk azoknál, akiknél nincs meg ez a fajta tudás."

"Úgy vélem, a World of Warcraft indulása óta megjelent termékek közül a Warhammernek van a legtöbb esélye a sikerre. Egy kiváló csapat által készített kiváló játék, de szerintem az EA nélkül buknának ők is, mivel az rengeteg pénzt tolt bele, így képesek voltak felépíteni az igényelt hardverhátteret és finanszírozni az ehhez a tipusú játékhoz szükséges marketingkampányt. Ez kemény út, és ahogy mondtam, ha nem lett volna meg az a vásárlói bizalom, melyet korábbi munkáinkkal, évek során értünk el, mi is már többször bajban lettünk volna. Hatalmas kihívásokkal és problémákkal kerültünk szembe, de szerencsésen túljutottunk rajtuk."

Paul Sams végül az Activision vezérigazgatójáról, Bobby Kotickról szólva méltatta annak kapcsolatrendszerét, hogy bárkivel össze tud hozni egy találkozót, és segítségével egycsapásra minden ajtó megnyílik. Megerősítette cége elkötelezettségét a PC, mint játékplatform iránt, és továbbra is érvényesnek tartja kijelentését, miszerint évente dobjanak újabb World of Warcraft kiegészítőt piacra. Úgy véli, bővítéseik tipikusan nagyobbak és több új dolgot hoznak a játékba, mint az egyébként megszokott, ezért fejlesztésük is hosszabb ideig tart. A fejlesztési irányokat inspiráló kérdésre válaszolva - mint az ilyen tipusú játékoknál szokásos - Tolkien munkáit említette meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #84
    Ja, csak az egy erősen CDs spell, így a spell rotációhoz kb annyi köze van mint 1 trinketnek.
  • panther112 #83
    Icy Veins

    40-0-21 valóban használhat többféle rotációt, de fb-vel van messze a legnagyobb dps-e, utána AM, végül pedig AB.
  • Komolytalan #82
    Tényleg, ice block helyett cold snap lett. Mondjuk mivel mindig volt mindkettőm, így nem igazán érintett a dolog. Egyébként cold snap is dps növelés mellett túlélést is javítja, szóval ilyen formában igaz amit írtam. Shatter azonban nem spell, nézz csak utána:-P Viszont aoe dpst növeli jelentősen. ZA maci runokra mindig 2xmageval mentünk, vagy 1xfrost mageval, hogy 3. boss aoe-ba ne haljon bele senki se (tudom, tökig T6-ba máshogy is megy, de T5-ben nem igen sikerült volna másképpen).
    40-0-21 burstre szintén AB-t használ, szóval annyira mégsem más mint a 47/x/11. Az igaz, hogy fenntartani nem tudja ezt hosszú távon, vagyis sustainedre marad a frostbolt, esetleg 2xAB, pár frostbolt, majd ismétlés.
    Icy nem tudom nálad mit jelent, ha ice lance (amiben nincs 1 szál y se), akkor azt nem igazán fogom miért is használna bárki nem fagyott célpontra 1/3 sebzéssel. De biztos jó lehet valamire.
  • goger #81
    nem azért kell az 5millió mobot leölni mer az miylen jó dolog, hanem azért h ki tudd tapasztalni a karaktered. ahoz tunám hasonlítani amikor egy pve szerveren elkezdesz pvp-zni BG-ken. az elején elver midnenki, később kezdesz egyre jobb lenni, kell a tapasztalat, a gear nem előny ha nincs megfelelő tudásod hozzá!
  • SewerRat #80
    Nálam Anarchy Online a favorit. Nincs túl sok player, de kevésnek sem mondható. Nagy háttere van: 7 éves maga a játék, a fejlesztők azért már tudják a dolgukat. Új motort fejlesztenek, mivel sokan a panaszkodtak a régire.

    Az ok amiért kevesen játszanak: Viszonylag nehéz, nem igazán gyerekeknek való. Érettebb játékosoknak készült. No meg Sci-fi a műfaja, ez sem a legközkedveltebb téma.

    Grafikája régi, de szerintem még megállja a helyét, bár sokan fókázzák.
    14 kaszt, 4 faj, és 2 politikai oldal közül lehet választani. (+ a kiegészítőben még bejön +2) no meg a semlegesek is ott vannak. A story egyszerű: Vannak a csúnya gonosz birodalmiak, meg a szegény jó lázadók. Ami a storyt megspékeli az a háttérinformációk, a háború leírása. Évszámokkal ,történésekkel, stb.

    AZtán a játéknak saját online rádiója is van. (játékon kívül is hallgatható) s. ezzel a rádióval bulit is szoktak rendezni. Élő emberek nyomják a sódert ha buli van. (minden nap van egy egy kisebb összejövetel).

    És az alapjáték ingyenes. Csak a kiegészítők fizetősek, azoknak viszont egyszeri és havi díjuk is van. Nálam ez a favorit.
  • panther112 #79
    Lol iceblock-ja régen van minden mage-nek, plusz nem is pve talent. Amiket egyenlő buildeknek tekintesz, nagyon durván nem azok.

    47-x-11 vs. 40-0-21 Az első egy AB/AM rotációt hazsnál, a másik FB spam 1xicy, vagy ARC spellek +2x icy, aggy fb spam + 2x icy. A 40-0-21 a 21 frost talentnek pedig semmi köze se az ib-hoz, se shatter-hez, egy mage-nek ha ilyen spelleket kell használnia raid alatt, mint shatter, akkor már régen rossz, mert valamit nem jól csinált. A 21 frost értelme egyrészt az fb spamhez a +100% critbonusdmg, a távolság növelése, az icy, az aggrocsökkentés, stb. Ha arc, avgy fire-hez vesszük, akkor pedig a 2x icy veins (frosthoz is lehet, ilyenkor pl. be kell áldozni 2 talentet a dmg, range stb. rovására, de erre szükség van az arc, fire ágon is, a Method pl. 0-40-21-el ment végig swp-n, és world 2. Archi killjük lett)
  • Komolytalan #78
    A mage az a class, ahol kb 72 féle életképes talent van, ahol 1 pontot megváltoztatsz, és rögtön totál más spellrota kell, meg más statok. Netán gondolkodni is kell, meg számolgatni fight közben, hogy most kicsit ezt, kicsit azt, mana+egyebek függvényében.

    Azért ha reálisan nézzük:
    47-x-11 és 40-0-21 durván ugyanaz, csak kell iceblock (esetleg shatter) vagy sem.
    3-47-11 és 0-40-21 dettó.
    Ha azt nézzük melyik ágon van legalább 40 pont, akkor ezek arcane illetve fire talentek.
    Persze, más spell rotation, meg van +1-1 sebzős spell vs iceblock. Ha 3 itemet lecserélsz, akkor is más spell rotation kell hogy a laborban kijöjjön az a bizonyos 3% különbség egyik vagy másik javára. Ami rögtön elbukik, ha egyiknél be kell nyomni egy healing potit, másiknál meg mehet ahelyett is mana poti.
    Én inkább arról beszéltem, hogy BC frost talentek kevés kivétellel pvp talentek voltak. Volt 1 11 pontos talent, ami PvE-re kihagyhatatlan, de összességében a frost nem alkalmas PvE-re. Ebben várható változás a kiegtől, mind a bejelentések, mind az új frost talentek azt mutatják, hogy PvE vonalat erősítik elsősorban.
  • panther112 #77
    47-x-11, 3-47-11, 40-0-21, 0-40-21(Method-osok hivatalos buildje), 40-0-21

    Ezek mind más buildek, hisz erősen eltérő rotációkat használnak, és mind kiválóan hazsnálható raidezésre, csak míg a 3-47-11 egy tipikus MH build, addig a 0-40-21 uennek swp-s verziója.
  • Komolytalan #76
    Ha a 3 build között nem 40% eltérés lesz, hanem 10%, akkor bármelyik használható lesz. A BC-s 3 build valójában csak 2 ágra rak legalább 40 talentet, a frost ilyen szempontból kimaradt. Kiegben valószínűleg a frost is hasonlóan életképes lesz az arcane-frost, illetve full fire talentekhez, csak éppen komolyabb túlélőképességekkel. AoE-ra valószínűleg jobb lesz ez mint bármi (lockok mindig belehalnak az AoEba).
  • panther112 #75
    BC-ben is volt 3 pve build, csak az emberek nem használták:). Az arcane buildek totál azonos dps-t vittek be, mint a fire build azonos mps mellett, csak a bonus dmg függvényében más, és más kevert AB-AM rotációkat kellett használni egészen 1370-es bonus dmg-ig, amikortól tiszta AM spam-re volt szükség. Ez utóbbi egyszerűbben volt használható, mint a fire build, hiszen nem kellett debuffot építeni. A 40-0-21 build pedig jobb dps-t vitt be mindnél, és kevesebb volt az mps-e is.

    Ennke ellenére a raiding community szinte kizárólag a fire buildet használta, pedig volt nála egy jobb build is, ill. egy vele teljesen azonos. Szerintem most sem lesz másként. Egyszerűen ilyenek az emberek, felmennek egy weblapra, és megnézik, mi a "tuti". Ahhoz lusták, avgy hülyék, hogy felírjanak egyenleteket, amiből kiszámolják az adott build tulajdonságait. Amikor felfedeztem, hogy az arc build gyakorlatilag azonos a fire-el eredményesség szempontjából, alig akartam hinni a szememnek, mert egész bc alatt nem láttam 1 arcane raid mage-et sem, a 40-0-21-et azért sok jó játékos használta.