SG.hu

A Google 147 millió dollárt ajánlott az Epicnek, hogy a Fortnite a Play Store-ban legyen

A Google a bíróságon megerősítette, hogy az Epicnek 147 millió dollárt ajánlottak fel azért, hogy a Fortnite sikerjátékot az androidos Google Play áruházban indítsa el. Az üzletet a Google Play partnerségekért felelős alelnöke, Purnima Kochikar tanúvallomása szerint jóváhagytak és bemutattak az Epicnek, de ők nem fogadták el. A pénzt három év alatt (2021-ig tartó) "növekményes finanszírozás" keretében utalták volna át a játékkiadónak. A cél az volt, hogy ne legyen trend az Android hivatalos áruházának megkerüléséből, és ezzel együtt megvédjék a Google számára nagyon jövedelmező alkalmazáson belüli vásárlási díjakat.

Az Epic 2018-ban indította el a Fortnite-ot Androidon, közvetlenül a weboldalán keresztül, a Play Store-t elkerülve. Ez lehetővé tette, hogy a Play Store alkalmazásokhoz szükséges jutalék megfizetése nélkül értékesítse a Fortnite játékbeli valutáját, a V-Bucksot. 2020-ban engedett, mondván, hogy "ijesztő, ismétlődő biztonsági felugró ablakok" és más tényezők miatt komoly hátrányba került. Egy még abban az évben benyújtott - és most esküdtszék előtt tárgyalt - trösztellenes perben azt állítják, hogy az eredeti döntésük pánikba ejtette a Google-t. Belső dokumentumokat mutattak be, amelyek szerint a Google "fertőzésveszélytől" tartott, hiszen előfordulhatott volna, hogy más játékfejlesztők (köztük a Blizzard, a Valve, a Sony és a Nintendo) is követik az Epic példáját. Állításuk szerint a Google különleges kedvezmények felajánlásával vagy akár az Epic megvásárlásával próbálta megelőzni ezt.

A dokumentumok akkor kerültek elő a bíróságon, amikor Lawrence Koh, a Google Play játékok üzletágának fejlesztéséért felelős mostani vezetője a tanúk padjára ült. Kiderült a Google azon aggodalma, hogy az Epic döntése után néhány éven belül gyakorlatilag az összes vezető játékfejlesztő disszidál a Playről, ami összesen több milliárd dollárnyi bevételbe kerülhet a Google-nek. A bíróságon bemutatott dokumentumok becslése szerint a Fortnite hiánya 130 és 250 millió dollár közötti közvetlen bevételkiesést, majd szélesebb körben akár 3,6 milliárd dolláros veszteséget is eredményezhet, ha ez a tömeges disszidálás bekövetkezik.

A Google elismeri ugyan, hogy aggódott a Playen lévő játékok elvesztése miatt, de véleményük szerint ebben semmi aljas nincs. "Csak azt akartuk, hogy a fejlesztők a Play-t válasszák" - mondta Kochikar a tanúvallomásában. És az, hogy a játékok bekerüljenek a szolgáltatásba, Koh vallomása szerint "olyan befektetés volt, amelyről úgy gondoltuk, hogy minden dollárt megér" - különösen akkor, amikor ezek a fejlesztők esetleg úgy döntöttek volna, hogy először az Apple iOS-en indulnak. Ezzel szemben az Epic ezekkel a dokumentumokkal azt szeretné bizonyítani, hogy érvelése szerint a Google félt a versenytől az androidos alkalmazások terjesztésének terén, és jogellenes monopóliumként működteti a Play Store-t. Ennek az üzletnek a létezése nem bizonyítja ezt - de legalábbis érdekes betekintést nyújt abba, hogyan látja a Google a játéküzletág helyzetét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #1
    Windowson is azt kellene, ha az ember exe fájlt akar megnyitni amit Windows storeon kívül telepített, akkor egy teljes képernyős figyelmeztetés hogy veszélyes lehet, ellophatja személyes adatokat, aztán 10 másodpercig hogy az ember biztosan elolvassa, és a Microsoft fizessen pár fejlesztőnek hogy steam/epic helyett csak Windows storeba adja ki játékát. Szerintem a Valve beperelné őket.