Ötvös Tibor

Egyre kevesebb rajongót érdekel a Gears of War franchise

Tim Sweeney, a Gears of War sorozatot készítő Epic Games vezetője egy interjúban megindokolta, miért is adták el a sorozatot a Microsoft számára.

A Gears of War első részének megjelenése élményszámba ment és egy igazán ütős franchise-t adott a Microsoft kezébe a fejlesztő Epic Games. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a széria platform-seller lett azaz sokan csak azért vettek Xbox-ot, hogy átélhessék Marcus kalandjait. Azonban mára ez a helyzet megváltozott és a nevet végül eladták a Microsoftnak, aki persze már készíti a negyedik fejezetet. De ma Tim Sweeney, az Epic Games vezetője elárulta, hogy végül mi is vezette eme elhatározásra a csapatot.

"Eleinte elsősorban a PC-s játékokra koncentráltunk: Jazz Jackrabbit, Jill of the Jungle, Epic Pinball és végül az Unreal. De a Steam előtt a PC-s ipar kezdett darabjaira hullani. Ebben az időszakban jelent meg a BitTorrent és a Napster, szóval a kalózkodás kimondottan egyszerűvé, szinte gyerekjátékká vált. A terjesztőink egymás után mentek tönkre, hiszen minden egyes eladott játékra jutott 10 másolt. Ennek következményeképpen a PC egyre kevésbé volt az a platform, melyen Gears of War szintű alkotásokat készíthettünk."


"Éppen ezért váltottunk és 2006-2012 között csak az X360-ra koncentráltunk. És ez végül jó döntésnek bizonyult. A sorozat részei közül van olyan, mely 6 milliós eladást produkált és nem hinném, hogy a Steam bármely játéka is rendelkezik ekkora számmal. Ugyanakkor érdemes megnézni a költségeket is. Míg a Gears of War első része 12 millió dollárba került és 100 millió dollár feletti összeget hozott vissza, addig a Judgement esetében már 60 milliót kellett beleölni a munkálatokba és szintén 'csak' 100 millió volt a bevétel."

"Amint bejött az új generáció a PS4 és az Xbox One képében azt láttuk, hogy a költségeink ismét megduplázódnának, ha a negyedik részt el akarnánk készíteni és a legjobb esetben is csak nullszaldósak lennénk, hiszen a rajongói bázis létszáma nem kétszereződött meg. Szóval nem láttuk értelmét a beleölt összegnek, így inkább eladtuk azt a Microsoft számára." Sweeney elmondása szerint a VR megjelenése nagyon veszélyes lehet, hiszen ezzel egy olyan univerzumban ragadhat majd a következő generáció, melyet jelenleg a Facebook ural.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • arty #13
    Nem tudnék, szerencsére nincs is rá szükségem: van steamspy, ami "halálpontos" :)
    És ahogy írtam: a rokszar saját ganédombján még olcsóbb is a játék, lehet ott is eladtak pár millert...

    De ez itt és most offtopik. Az EPIC képtelen GTA5-re, "nem abban utaztak".
    Amiben pedig igen, arra a konzol jobb platform volt. Sőt: ma is az... lenne... csakhát a könnyű portolhatóság=könnyű pénz, így megéri.
  • Ender Wiggin #12
    De egyetlen friss kiadói infót, ha tudnál mutatni a Rockstartól a PC eladásokra vonatkozóan...
  • arty #11
    több "kiadó" is megerősítette, hogy nagyon pontos az a becslés :)
    de ez a becslési módszere alapján eleve következtethető volt!
  • Ender Wiggin #10
    Ez is csak becslés, olvasd el, hogy működik a steamspy. Pontos statisztika nincs, azt csak a kiadó tudná megmondani.
  • arty #9
    GTA5: "Owners: 6,422,470 - 6,699,592"
    és ez csak a drágább steames eladásokat tartalmazza :)

    De tény, nem sok címből megy el (AAA kategóriában, megjelenés után nem sokkal) 6 milla.
  • Ender Wiggin #8
    Best Selling Videogames PC

    Ez a lsita nyilván nem teljes (sok játékról mélyen hallgatnak a kiadók), de azért nem túl sok játék érte ám a 6 milliót PC-n. A Rockstar sem közöl soha pontos számokat, talán ezért sem került fel a wiki-s listára, de GTA 5-ből 3 milliót adtak el PC-re (ennek javát még a megjelenés után), a GTA 4-ből kicsivel többet becslések szerint. Nem tudom miről beszéltek...
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2017.01.12. 13:39:53
  • arty #7
    Végülis nem annyira lényeges, ha jobban belegondolok. Nem tudom mekkora lehetett az Epic, hogy képesek lettek volna-e multiplatformot készíteni vagy platformválasztásra kényszerültek a studio mérete miatt.

    GTA5 nagyon "jó" példa, csak nem tud mindenki ilyen kalibert készíteni.... és a kevésbé gigaprodukciók anno konzolon életképesebbek voltak (most is....).
  • Zombee #6
    Miért lényeges, hogy csak PC exkluzív legyen? GTA5-ből csak Steam-re több ment el a Steamspy szerint 6 milliónál, és ott van még az összes dobozos és egyéb digitális terjesztőnél kapható, ami nem Steam-es.
  • arty #5
    win10 januári patch

    "A legnagyobb érdekességet az jelenti a Microsoft frissítései kapcsán, hogy a Windows 10-hez kiadott kumulatív javítás telepítése után problémák léphetnek fel, amennyiben a felhasználó többmonitoros módban próbál 3D-s alkalmazásokat (például játékokat) futtatni. Ezt feltehetően valamikor egy másik javítással orvosolja majd a Microsoft, a tájékoztatás szerint a problémába belefutók jelenleg nem tudnak mit tenni azon túl, hogy átmenetileg visszaállnak az alkalmazások egy monitoron való megjeleníttetésére."

    Aki 3 monitort használ, lehet jobb, ha átmenetileg tiltja a frissítéseket... vagy lehet persze kockáztatni is ;)

    frissítések leállítására megoldások
  • Evoluti0N #4
    Azt nem tudjuk, h mire gondolt. Te se, én se, más se. Azt tudjuk, h mit mondott. És az amit mondott hülyeség. Amúgy van egy csomó AAA cím, indie játék, shooter, nem shooter, exkluzív, nem exkluzív, ami bőven 6 milla felett van. Szal, igen, hülyeséget mondott.