Berta Sándor
100 millió dollárért kelhet el a MySpace
A News Corp. szeretne legalább 100 millió dollárt kapni az egykor szebb napokat megélt közösségi portálért. Kérdés azonban, hogy hajlandó-e valaki ennyi pénzt fizetni a tulajdonjogokért.
A The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Rupert Murdoch vezette News Corp. a hét végéig várja az ajánlatokat. A lap azt valószínűsíti, hogy a közösségi oldalra várhatóan hat ajánlat érkezik majd be, elsősorban pénzügyi befektető csoportoktól. Érdeklődőkből mindenesetre már most sincs hiány. Eddig három befektető csoport jelentkezett, a Thomas H. Lee Partners, a Redscout Ventures és a Criterion Capital Partners. További érdeklődő a kínai Tencent és a Vevo online zenei szolgáltatás.
A Reuters ellenben úgy tudja, hogy hat helyett csak öt befektető jelentkezett konkrét ajánlattal és közéjük tartozik Chris De Wolfe, a MySpace társalapítója is.
Mindenesetre amennyiben az üzlet létrejön, úgy az azt jelenti, hogy Rupert Murdoch rendkívüli veszteséggel adna túl a honlapon, hiszen azt 2005-ben 580 millió dollárért vásárolta meg és további több tízmillió dollárt fektetett a fejlesztésébe. Ennek ellenére a MySpace folyamatosan egyre nagyobb veszteségeket termelt. A The Wall Street Journal információi szerint az eladás elvileg júniusig megvalósulhat.
A sokáig a világ első számú közösségi portáljaként számon tartott MySpace egy idő után nem tudta felvenni a harcot a Facebookkal, amely előbb beérte, majd később meg is előzte a regisztrált tagok számát tekintve. Jelenleg a Facebooknak 600 millió regisztrált tagja van, míg a MySpace 100 millió taggal büszkélkedhet, de közülük egyre többen pártolnak el az egyre kevésbé trendi platformtól. A népszerűség csökkenése egyúttal azt is jelenti, hogy a MySpace egyre kevésbé vonzó reklámfelület, így a bevételek is folyamatosan csökkennek.
Az elmúlt másfél évben számos terv született a MySpace megmentésére. Tavaly nyáron újrapozicionálta magát a honlap, majd 2010 őszén meg is újult, de mindez nem volt elég. Már januárban arról írtunk, hogy a MySpace a túléléséért küzd, majd pár nappal később arról szóltak a hírek, hogy a cég kirúgja az alkalmazottai felét és a News Corp. már akkor vizsgálta a platform eladását. A helyzet azóta csak tovább romlott, március végén kiderült, hogy mindössze egy hónap alatt tízmillió felhasználót veszített az oldal.
Ugyan időközben arról is lehetett hallani, hogy a Vevo üzemeltetői érdeklődnek a vállalat iránt, azonban a The Wall Street Journal szerint ez az érdeklődés már azóta el is halt. A News Corp. mindenesetre nem akar végleg lemondani a platformról és úgy tűnik, ha el is adja a MySpace tulajdonjogait, könnyen előfordulhat, hogy néhány százalékos tulajdonrészt mindenképpen megtart magának.
Rupert Murdoch százmilliókat bukik |
A Reuters ellenben úgy tudja, hogy hat helyett csak öt befektető jelentkezett konkrét ajánlattal és közéjük tartozik Chris De Wolfe, a MySpace társalapítója is.
Mindenesetre amennyiben az üzlet létrejön, úgy az azt jelenti, hogy Rupert Murdoch rendkívüli veszteséggel adna túl a honlapon, hiszen azt 2005-ben 580 millió dollárért vásárolta meg és további több tízmillió dollárt fektetett a fejlesztésébe. Ennek ellenére a MySpace folyamatosan egyre nagyobb veszteségeket termelt. A The Wall Street Journal információi szerint az eladás elvileg júniusig megvalósulhat.
A sokáig a világ első számú közösségi portáljaként számon tartott MySpace egy idő után nem tudta felvenni a harcot a Facebookkal, amely előbb beérte, majd később meg is előzte a regisztrált tagok számát tekintve. Jelenleg a Facebooknak 600 millió regisztrált tagja van, míg a MySpace 100 millió taggal büszkélkedhet, de közülük egyre többen pártolnak el az egyre kevésbé trendi platformtól. A népszerűség csökkenése egyúttal azt is jelenti, hogy a MySpace egyre kevésbé vonzó reklámfelület, így a bevételek is folyamatosan csökkennek.
Az elmúlt másfél évben számos terv született a MySpace megmentésére. Tavaly nyáron újrapozicionálta magát a honlap, majd 2010 őszén meg is újult, de mindez nem volt elég. Már januárban arról írtunk, hogy a MySpace a túléléséért küzd, majd pár nappal később arról szóltak a hírek, hogy a cég kirúgja az alkalmazottai felét és a News Corp. már akkor vizsgálta a platform eladását. A helyzet azóta csak tovább romlott, március végén kiderült, hogy mindössze egy hónap alatt tízmillió felhasználót veszített az oldal.
Ugyan időközben arról is lehetett hallani, hogy a Vevo üzemeltetői érdeklődnek a vállalat iránt, azonban a The Wall Street Journal szerint ez az érdeklődés már azóta el is halt. A News Corp. mindenesetre nem akar végleg lemondani a platformról és úgy tűnik, ha el is adja a MySpace tulajdonjogait, könnyen előfordulhat, hogy néhány százalékos tulajdonrészt mindenképpen megtart magának.