Berta Sándor
A túlélésért küzd a MySpace
Aa News Corp. megválna a népszerű közösségi portáltól, de előtte még drasztikus mértékben átszervezné a vállalatot. Hiába van százmillió regisztrált felhasználójuk, már nem számítanak trendinek.
A The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Rupert Murdoch médiamágnás tulajdonában lévő News Corp. akár a MySpace alkalmazottainak egyharmadát vagy felét is kész elbocsátani. A CNBC amerikai gazdasági televízióadó pedig azt közölte, hogy a közeljövőben a közösségi oldal 1100 jelenlegi dolgozójának több, mint a fele elveszítheti az állását, s ezzel a lépéssel a cég eladását készítik elő.
A MySpace 2003-ban indult és a világ akkori legnagyobb online közösségi hálózatává vált. A Facebook azonban letaszította a trónról és mára alaposan le is körözte. Míg a Facebooknak jelenleg 500 millió, addig a MySpacenek "csupán" 100 millió regisztrált tagja van. A cég reklámbevételei folyamatosan csökkennek, a veszteségek viszont ezzel párhuzamosan nőnek. Tavaly szeptemberben a News Corp.156 millió dolláros veszteségről számolt be, míg a hirdetési bevételek 70 millió dollárral csökkentek. Chase Carey, a médiakonszern egyik vezetője már akkor elfogadhatatlannak nevezte ezt a helyzetet.
Természetesen a MySpace vezetői sem ültek ölbe tett kézzel és előbb 2009 júniusában kirúgtak 400 embert, majd elhatározták, hogy újrapozicionálják a portált. A MySpace elsősorban a zenei területre, a játékokra, a videókra és más digitális tartalmakra, valamint a 13 és 34 év közötti korosztály tagjaira összpontosítana. A honlap eladása már tavaly júliusban felmerült, de a hírt akkor még Jonathan Miller, a News Corp. digitális részlegének vezetője cáfolta és kitalációnak nevezte. Ehelyett a MySpace újjászervezését jelölte meg fő célként.
A közösségi hálózat tavaly ősszel meg is újult és a önmagát az úgynevezett Y generáció (azon fiatalok, melyek már gyerekként interneteztek) közösségi szórakoztató szolgáltatójaként mutatta be, ehhez illő márkanévvel, weboldalla és termékcsaláddal. Az átszervezéssel valószínűleg már az eladást készítik el, mindenesetre a MySpace egyelőre nem reagált a sajtóértesülésekre.
A The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Rupert Murdoch médiamágnás tulajdonában lévő News Corp. akár a MySpace alkalmazottainak egyharmadát vagy felét is kész elbocsátani. A CNBC amerikai gazdasági televízióadó pedig azt közölte, hogy a közeljövőben a közösségi oldal 1100 jelenlegi dolgozójának több, mint a fele elveszítheti az állását, s ezzel a lépéssel a cég eladását készítik elő.
A MySpace 2003-ban indult és a világ akkori legnagyobb online közösségi hálózatává vált. A Facebook azonban letaszította a trónról és mára alaposan le is körözte. Míg a Facebooknak jelenleg 500 millió, addig a MySpacenek "csupán" 100 millió regisztrált tagja van. A cég reklámbevételei folyamatosan csökkennek, a veszteségek viszont ezzel párhuzamosan nőnek. Tavaly szeptemberben a News Corp.156 millió dolláros veszteségről számolt be, míg a hirdetési bevételek 70 millió dollárral csökkentek. Chase Carey, a médiakonszern egyik vezetője már akkor elfogadhatatlannak nevezte ezt a helyzetet.
Természetesen a MySpace vezetői sem ültek ölbe tett kézzel és előbb 2009 júniusában kirúgtak 400 embert, majd elhatározták, hogy újrapozicionálják a portált. A MySpace elsősorban a zenei területre, a játékokra, a videókra és más digitális tartalmakra, valamint a 13 és 34 év közötti korosztály tagjaira összpontosítana. A honlap eladása már tavaly júliusban felmerült, de a hírt akkor még Jonathan Miller, a News Corp. digitális részlegének vezetője cáfolta és kitalációnak nevezte. Ehelyett a MySpace újjászervezését jelölte meg fő célként.
A közösségi hálózat tavaly ősszel meg is újult és a önmagát az úgynevezett Y generáció (azon fiatalok, melyek már gyerekként interneteztek) közösségi szórakoztató szolgáltatójaként mutatta be, ehhez illő márkanévvel, weboldalla és termékcsaláddal. Az átszervezéssel valószínűleg már az eladást készítik el, mindenesetre a MySpace egyelőre nem reagált a sajtóértesülésekre.