Berta Sándor
Hálózatba kötött háziállatokat képzel el az Acer
A zuhanó PC-piacon mozgó Acer szeretné stabilizálni a helyzetét és új bevételi forrásokat találni, ehhez egészen szokatlan elképzelések is felmerültek.
Jason Chen, a tajvani gyártó első embere az IFA-n beszélt először az új ötleteikről, azonban nem notebookokról, asztali számítógépekről vagy monitorokról volt szó, hanem teljesen más lehetséges termékekről. Így például egy kutyáknak szánt nyakörvről, amely képes megmutatni a gazdáknak, hogy az ebük éppen milyen érzelmi állapotban van. A Pawbo Wag Tag mellett a Pawbo iPubby Go is bemutatásra került. Az utóbbi kiegészítő egy fitneszgomb, amely a nyakörvön helyezhető el és méri, hogy a kutya vagy a macska mennyi lépést tett, mennyire volt aktív és mennyit aludt.
Az 55 éves menedzser közölte, hogy meg akarták mutatni, hogy náluk nem minden a számítógép körül forog. Chen az új eszközkategóriára petware néven hivatkozott, és ez része az Acer "újraindítását" célzó stratégiának. A társaság legnagyobb problémája, hogy egy olyan ágazatban tevékenykedik, amely évek óta folyamatosan csak zsugorodik. Világszerte egyre kevesebb számítógépet adnak el, többek között azért, mert sok felhasználó elégedett a régi konfigurációjával vagy az okostelefonjával és a táblagépével. Az Acer tavaly ünnepelte a fennállása 40. évfordulóját és 2011 óta gyakorlatilag a felére csökkent a bevétele. Ezzel párhuzamosan a számítógép-piacon szerzett piaci részesedése is csökkent, legutóbb 12 százalékot tett ki, így immár a Hewlett-Packard, a Lenovo, a Dell, az Apple és az Asus is megelőzte.
Chen kifejtette, hogy a jövőben pénzt fognak keresni; eddig a jó ár-érték arányra figyeltek, ami jó dolog, de nem elég, mert csökkenti a nyereséget. E változtatással párhuzamosan a társaság mérete is csökkenni fog. A jövőben is fontos szerepet szánnak majd a játékosoknak szánt termékeknek és notebookoknak, és nem válnak meg a sikeres tabletektől és Chromebookoktól sem. A hosszú távú cél ugyanakkor az, hogy a cég levesse magáról az olcsó gyártó imázsát, ehhez viszont újra fel kellett építeni a kutatási és fejlesztési részleget. Az Acer csoportot 2000-ben feldarabolták, s a Wistron nevű vállalatba szervezték ki a gyártást és a kutatást-fejlesztést. A Wistronban az Acernek jelenleg 5 százalékos tulajdonrésze van.
A játékosokon kívül már kevesen költenek hardverre
Chen hangsúlyozta, hogy most már évente több száz új szabadalmat jelentenek be. Sok új termékben vannak olyan technológiák, amelyek teljesen új területekről származnak, a notebookoknál alkalmazott folyadékhűtés például az űrkutatásból származik. Bár a vállalat bevételeinek 80 százalékát továbbra is a számítógépek értékesítése adja, a menedzser nem akarja, hogy a társaságra PC-gyártóként tekintsenek. Ők technológiai cég, így új sokkal több területen jelenhetnek meg és új lehetőségekkel is élhetnek. Az igazi művészet az, hogy felismerjék, melyik lehetőséggel kell élni és melyikkel nem. Az utóbbira jó példa, hogy évekig próbálkoztak az okostelefon-piacon - sikertelenül. Chen rámutatott, hogy elég megnézni az ágazatot és világosan látszik, hogy csak két gyártó tud ezen a piacon pénzt keresni: az Apple és a Samsung.
Az Acer első embere a közeljövő termékeivel kapcsolatban elmondta, hogy a Holo 360 nevű 360 fokos kamerájuk még az idén megjelenhet és miután felvásárolták a grandPad nevű vállalkozást, hamarosan a nyugdíjasoknak is kínálhatnak tableteket. Számos olyan terület van azonban, amelyeknél még nem derült ki, hogy érdemes-e befektetni, de mindenképpen érdekesek lehetnek. E területek közé tartoznak a mesterséges intelligencia, a Big Data, az okosvárosok és az egészségügyi megoldások. A cél az, hogy végül az Acer a dolgok internete ágazat egyik nagy szolgáltatója legyen.
Ugyanez a helyzet a virtuális valósággal is. Már korábban a Starbreeze Studios svéd játékfejlesztő vállalattal közösen megalapították a Star VR nevű startupot, hogy együtt készítsenek virtuális valóság szemüveget. A gyártó egy olyan alapnak is a tagja, amely a virtuális valóság filmekkel és játékokkal foglalkozik. A jövőben a hagyományos alkotások után jöhetnek a virtuális valóság showműsorok, idén pedig piacra dobhatnak egy virtuális valóság szemüveget, ha addigra rendelkezésre állnak megfelelő tartalmak is.
Jason Chen, a tajvani gyártó első embere az IFA-n beszélt először az új ötleteikről, azonban nem notebookokról, asztali számítógépekről vagy monitorokról volt szó, hanem teljesen más lehetséges termékekről. Így például egy kutyáknak szánt nyakörvről, amely képes megmutatni a gazdáknak, hogy az ebük éppen milyen érzelmi állapotban van. A Pawbo Wag Tag mellett a Pawbo iPubby Go is bemutatásra került. Az utóbbi kiegészítő egy fitneszgomb, amely a nyakörvön helyezhető el és méri, hogy a kutya vagy a macska mennyi lépést tett, mennyire volt aktív és mennyit aludt.
Az 55 éves menedzser közölte, hogy meg akarták mutatni, hogy náluk nem minden a számítógép körül forog. Chen az új eszközkategóriára petware néven hivatkozott, és ez része az Acer "újraindítását" célzó stratégiának. A társaság legnagyobb problémája, hogy egy olyan ágazatban tevékenykedik, amely évek óta folyamatosan csak zsugorodik. Világszerte egyre kevesebb számítógépet adnak el, többek között azért, mert sok felhasználó elégedett a régi konfigurációjával vagy az okostelefonjával és a táblagépével. Az Acer tavaly ünnepelte a fennállása 40. évfordulóját és 2011 óta gyakorlatilag a felére csökkent a bevétele. Ezzel párhuzamosan a számítógép-piacon szerzett piaci részesedése is csökkent, legutóbb 12 százalékot tett ki, így immár a Hewlett-Packard, a Lenovo, a Dell, az Apple és az Asus is megelőzte.
Chen kifejtette, hogy a jövőben pénzt fognak keresni; eddig a jó ár-érték arányra figyeltek, ami jó dolog, de nem elég, mert csökkenti a nyereséget. E változtatással párhuzamosan a társaság mérete is csökkenni fog. A jövőben is fontos szerepet szánnak majd a játékosoknak szánt termékeknek és notebookoknak, és nem válnak meg a sikeres tabletektől és Chromebookoktól sem. A hosszú távú cél ugyanakkor az, hogy a cég levesse magáról az olcsó gyártó imázsát, ehhez viszont újra fel kellett építeni a kutatási és fejlesztési részleget. Az Acer csoportot 2000-ben feldarabolták, s a Wistron nevű vállalatba szervezték ki a gyártást és a kutatást-fejlesztést. A Wistronban az Acernek jelenleg 5 százalékos tulajdonrésze van.
A játékosokon kívül már kevesen költenek hardverre
Chen hangsúlyozta, hogy most már évente több száz új szabadalmat jelentenek be. Sok új termékben vannak olyan technológiák, amelyek teljesen új területekről származnak, a notebookoknál alkalmazott folyadékhűtés például az űrkutatásból származik. Bár a vállalat bevételeinek 80 százalékát továbbra is a számítógépek értékesítése adja, a menedzser nem akarja, hogy a társaságra PC-gyártóként tekintsenek. Ők technológiai cég, így új sokkal több területen jelenhetnek meg és új lehetőségekkel is élhetnek. Az igazi művészet az, hogy felismerjék, melyik lehetőséggel kell élni és melyikkel nem. Az utóbbira jó példa, hogy évekig próbálkoztak az okostelefon-piacon - sikertelenül. Chen rámutatott, hogy elég megnézni az ágazatot és világosan látszik, hogy csak két gyártó tud ezen a piacon pénzt keresni: az Apple és a Samsung.
Az Acer első embere a közeljövő termékeivel kapcsolatban elmondta, hogy a Holo 360 nevű 360 fokos kamerájuk még az idén megjelenhet és miután felvásárolták a grandPad nevű vállalkozást, hamarosan a nyugdíjasoknak is kínálhatnak tableteket. Számos olyan terület van azonban, amelyeknél még nem derült ki, hogy érdemes-e befektetni, de mindenképpen érdekesek lehetnek. E területek közé tartoznak a mesterséges intelligencia, a Big Data, az okosvárosok és az egészségügyi megoldások. A cél az, hogy végül az Acer a dolgok internete ágazat egyik nagy szolgáltatója legyen.
Ugyanez a helyzet a virtuális valósággal is. Már korábban a Starbreeze Studios svéd játékfejlesztő vállalattal közösen megalapították a Star VR nevű startupot, hogy együtt készítsenek virtuális valóság szemüveget. A gyártó egy olyan alapnak is a tagja, amely a virtuális valóság filmekkel és játékokkal foglalkozik. A jövőben a hagyományos alkotások után jöhetnek a virtuális valóság showműsorok, idén pedig piacra dobhatnak egy virtuális valóság szemüveget, ha addigra rendelkezésre állnak megfelelő tartalmak is.