SG.hu

A tabletek után a mobileladások is esésbe váltottak

Nem nőnek a fák az égig: nehezebb világ jön az elektronikai gyártókra, ezentúl ha bővülni akarnak már egymástól kell elhalászniuk vásárlókat. A kis gyártók ki fognak esni.

Kijöttek a féléves eladási adatok a telefon és a tabletpiacon. Mindkét ágazatra jellemző, hogy csak az öt legnagyobb gyártó tudta növelni eladásait, a világpiaci forgalom azonban összességében csökkent - állapítja meg az IDC friss elemzése. A második negyedévben 341,6 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon, 1,3 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban és 0,8 százalékkal kevesebbet, mint az első negyedévben. Az okostelefon piacának két hagyományos vezetője, a Samsung és az Apple mögé már jó ideje kínai cégek zárkóznak fel a legnagyobb öt közé. A kínai gyártók közötti egy helycsere kivételével ebben most sem történt változás. Az ötödik helyről a Xiaomi ütötte ki csekély előnnyel a szintén kínai vivo céget.

A piacvezető Samsung 1,4 százalékkal több okostelefont értékesített az idei második negyedévben, mint tavaly. Az eladott 79,8 millió készülékkel 23,3 százalékos piaci részesedést biztosított magának a tavalyi 22,7 százalék után. Az Apple 41,0 millió készüléket értékesített, 1,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részesedése pedig 12,0 százalékra nőtt 11,7 százalékról. Az Apple új modellje, az iPhone 7 és iPhone 7 Plus kétszámjegyű százalékos növekedést ért el, megemelve ezzel készülékei átlagos eladási árát. A Huawei eladásait 19,6 százalékkal 38,5 millióra növelte, piaci részesedése 11,3 százalékra nőtt 9,3 százalékról. A Huawei elsősorban a prémium kategóriában erősíti modellkínálatát és a két piacvezető márka megelőzését tűzte ki célul.


Az OPPO eladásai 22,4 százalékkal 27,8 millióra nőttek, piaci részesedése 8,1 százalékra emelkedett 6,6 százalékról. Az OPPO Kínán kívül elsősorban a délkelet-ázsiai piacon terjeszkedik gyors ütemben. A legnagyobb mértékben, 58,9 százalékkal a Xiaomi növelte eladásait, 21,2 millió okostelefont adott el a második negyedévben a 2016 második negyedévi 13,3 millió után, ami akkor még nem volt elegendő az öt legnagyobb gyártó közé kerüléshez. Az összes többi márkából 133,4 millió készüléket értékesítettek az idei második negyedévben a világpiacon, ami 16 százalékos csökkenés és 39 százalékos piaci részesedés, a korábbi 45,9 százalék után.

A tabletpiacon a forgalom folyamatos csökkenése már nem újdonság, ütemét azonban mérsékelte néhány nagy keresletnek örvendő olcsóbb típus megjelenése. A második negyedévben 37,9 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Még a korábban a "piac megmentőjének" kikiáltott leválasztható billentyűzetes táblagépek forgalma is csökkent a második negyedévben elsősorban azért, mert a vásárlók a vezető márkák, az Apple és a Microsoft az év második felében esedékes új modellbemutatóira várnak.

A táblagép piac legnagyobb szereplői, az Apple, a Samsung és a Huawei a teljes piaci forgalom csökkenése ellenére is növelte piaci részesedését a többiek kárára. Az Apple például 11,4 millió táblagépet adott el a második negyedévben, 14,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 30,1 százalékra nőtt 25,4 százalékról. A Samsung 6,0 millió készüléket adott el, nagyjából ugyanannyit, mint egy évvel korábban, ez azonban a kisebb világpiaci forgalom közepette 15,8 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez volt elegendő az egy évvel korábbi 15,4 százalék után. A Samsung azonban a leválasztható billentyűzetes táblagépek piacán az Apple és a Microsoft után a harmadik legnagyobb szereplő. Termékeit egyaránt kínálja Windows és Android operációs rendszerrel.


A Huawei 47,1 százalékkal 3 millióra növelte eladásait, piaci részesedése 8 százalékra nőtt 5,3 százalékról. A Huawei elsősorban a Lenovo táblagépeit szorította ki. A legnagyobb növekedést az Amazon érte el, 51,7 százalékosat. A második negyedévben eladott 2,4 millió táblagéppel így 6,4 százalékos piaci részesedésre tett szert 4,1 százalék után. A Lenovo eladásai 14,6 százalékkal 2,2 millióra csökkentek, piaci részesedése 5,7 százalékra zsugorodott 6,5 százalékról. A Lenovo esetében azonban a csökkenés a leválasztható billentyűzetes táblagépek részarányának a növekedését takarja termékportfólióján belül. A leválasztható billentyűzetes gépek átlagos eladási ára (ASP) lényegesen magasabb a táblagépek eladási áránál.

Az összes többi gyártó 12,9 millió táblagépet értékesített a második negyedévben, 24,6 százalékkal kevesebbet, mint 2016 második negyedévében, együttes piaci részesedésük pedig 33,9 százalékra esett vissza 43,4 százalékról.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #14
    A tablet egy nagyon jó eszköz, de nem váltja ki a házimozit, az erős PC-t, a hifit stb.
    Kompromisszumos megoldás sok esetben, lehet sorolni, illetve összevetni az előnyeit-hátrányait, de általában böngészni és pdf-et olvasni a legjobb.
    Hosszabb utazáshoz, repülőgépen, vonaton stb. az egyik legjobb szórakoztató eszköz.

    Telítődött a piac, ennyi. Szegény gyártóknak be kell érniük a nem növekedéssel és a (durván) milliárd darabos piaccal - de sz@r nekik.
    PC sem volt még ennyi soha a földön, de az azt gyártó cégek is sírnak, hogy csökken az eladás, mert nekik csak a végtelen növekedés a jó, megdolgozni a piacért, részt venni egy tényleges gazdasági versenyben már probléma.
  • hungi #13
    Most wellnest akarsz vagy megnézni egy filmet?
    De tudod mit, akkor te vigyél magaddal egy projektort motoros vászonnal meg dolby dtshdxm hangrendszert nyaralni, vagy vonatozni...
  • wraithLord #12
    Gondolkoztam régen rajta, hogy veszek tabletet, de igazából arra az 5,5 collos telefonom is jó, amit csinálnék rajta (pl. utazás közben netezés, mutimédia "szórakozás"), szóval csak egy plusz felesleges kütyü lenne, ami az esetek 99 %-ában otthon porosodna valahova besúvasztva, miután kiörültem magam rajta, hogy ilyenem is van... :D

    Szerintem nem olyan hűdenagy az az 5,5 coll, zsebben elfér, csak a farmerzsebben kényelmetlen, de olyankor farzsebbe rakom, és ha leülök, kirakom az asztalra. Meg amúgy sem vagyok az a telefonálós típus, vagy aki telefonnak nézi az okostelefont, tehát elvárja, hogy kicsi legyen. Mondjuk van egy 4,5 collos is, ha annyira nagyon kicsit akarok vinni, de azt tényleg csak telefonálásra használom, meg max. vészhelyzetben net, mert gyengus.
  • Tetsuo #11
    Akkor te igénytelen vagy. ;-)
  • Sequoyah #10
    Az en igenyeim nagy reszet lefedi a tablet. Viszont az iPad Pro-m mar van olyan szinten, hogy nincs igenyem jobbra cserelni. Evekig fogom meg hasznalni, amig tonkre nem megy.
    Az eddigi nagy poorges annak volt koszonheto, hogy az uj technologiak miatt akkor is 1-2 ev utan lecsereltuk oket, ha egyebkent semmi bajuk nem volt. De mivel mar minden fontos dolgot tudnak, ennek termeszetes, hogy vege lesz.
  • TokraFan #9
    A "retina" marketing bullshit egy LG panelt jelent a valóságban (ami attól még jó, csak az Apple fetisisztáknak nem árt ezt tudni, mielőtt behipnotizálják magukat az "Apple fejlesztés, extrém innovatív, soha ilyen nem vót még" marhaságba).

    Miért nem jó filmezni? Tulajdonképpen utazás közben van létjogosultsága, más esetben a tablet ilyen téren is az igénytelen megoldást jelenti. Mind a kijelző méretét tekintve, mind a hangrendszernek csúfolt 1cm semmire sem jó nagkeltőjét tekintve. Fülhallgatóval sem jobb jelentősen, mivel az eszköz audio hardvere maximum arra jó, hogy fizikailag hangot keltsen, de minőségi hangkeltésre természeténél fogva képtelen. Mint említettem, a tablet tartalomfogyasztásra kompromisszumokkal, de használható addig a pontig, amíg nem kell adatot bevinni, gépelni stb. Munkára teljesen alkalmatlan.
  • TokraFan #8
    "az égegyadta világon semmilyen valós igényt nem képes rendesen, kényelmesen, használható módon lefedni."

    Pontosan! Soha nem ios volt jó másra, mint tartalomfogyasztásra, azon belül is csak addig, amíg rá kell bökni egy ikonra és nézni a tecsövedet.
    De hol van a sok agyhalott, aki pár éve még azt vizionálta, hogy a tablet végérvényesen leváltja a PC-t? Holott az értelmesebbjének már akkor nyilvánvaló volt, hogy a tablet csak egy vizuális játékszer...

  • grobs #7
    Filmet nézni szerintem teljesen jól lehet tablet-en. Mozizni kevésbé, de azt egy tv-n se nagyon lehet.
    Megyünk nyaralni akkor a ~7 órás úton a gyerek tablet-en tudja nézni a sorozatait, tv-n nem. Tablet-ről lehet neki esténként mesét olvasni úgy, hogy nem kell elvinni egy raklap könyvet, tv-ről nem.
  • Csaba161 #6
    Nos én napi szinten találkozom a tabletekel.

    Megyek a megrendelt áruért, a raktáros kérdezi mi a megrendelés száma, én nézem a telefonom, ő beüti a TABELETJÉBE, mondja, hogy minden rendben és mehetek fizetni, addig a tabletje alapján megkeresi a raktárban, miután én hozom a kifizetett számlát ő adja az árut és aláírom a tabletjén, hogy átvettem...

    Ugyan ez dettó, amikor jön a gyorsposta és kihozza az anyagot, ott is mindent a tabletjén intéz, és ott is az átvételt a tableten írom alá...

    Nem beszélve a gyerekekről, aki ma már a kötelező olvasmányt is a tabletjükön olvassák...

  • nlght #5
    2017-ben ezt le kell írni? az emberek kényelemben szeretnék tölteni azt a 1,5-3 órát amíg a film tart, a fülhallgató és a 7-13 col az pont nem a kényelem kategória...