Berta Sándor

QR-kóddal és alkalmazással a termék­hamisítások ellen

Az Authentic Vision története egy baráti beszélgetésre vezethető vissza.

Thomas Weiß cégalapító a barátaival beszélgetett, amikor az egyikük azt mondta, hogy a barátnője először rendelt online fogamzásgátló tablettát. Amikor megkérdezték, hogy véletlenül nem hamisított terméket vásároltak-e, az illető falfehér lett. Thomas Weiß ezután állandóan erre a dologra gondolt, nem hagyta nyugodni a téma. Olyan lehetőséget akart adni a felhasználóknak, amellyel megkülönböztethetik egymástól a hamisítványokat és a valódi termékeket. Ekkor jutott eszébe az Authentic Vision üzleti ötlete. Rövid idővel később benyújtotta az első szabadalmát, majd találkozott Jürgen Mathwich egyetemi hallgatóval, aki szintén a Salzburgi Szakfőiskolán tanult.

A két diák később startupot alapított és megalkotta a rendszert, amely egy címkéből, egy okostelefonon futtatható alkalmazásból és egy adatbázisból tevődik össze. Minden árucikken elhelyeznek egy címkét, amely titkosított QR-kódot és egy véletlenül generált hologramot tartalmaz. A címkéket a CheckIfReal nevű alkalmazással lehet beszkennelni, majd online összehasonlíthatók az adatbázisban található mintákkal. A rendszer minden hamisított terméknél riadóztat, míg a valódi árucikkeknél megjelenik egy zöld jel és a gyártó hivatalos honlapjára mutató hivatkozás.

A technológia két év alatt lett kiforrott, a kifejlesztése 2 millió euróba került. A cégnek 2011 óta már körülbelül 10 bejegyeztetett szabadalma van. Chris Reiser ügyvezető kiemelte, hogy az eddigi hasonló megoldásokat könnyen le lehetett másolni vagy drágábbak voltak. Reiser az elmúlt 15 évben a Sony menedzsmentjének tagja volt. A 60 éves menedzsernek már nyugdíjba kellett volna vonulnia, de találkozott az Authentic Vision alapítójával és úgy döntött, hogy támogatja a tapasztalataival a fiatal vállalkozót.

A gyártóknak egy egyszeri összeget, a címkék árát és az alkalmazás jelentéseinek havidíját kell fizetniük. Az adatbázis tartalmazza a címkeszkennelések helyét és időpontját, valamint azt is, hogy a művelet milyen terméket érintett.

A startup több helyi cégtől és szervezettől kapott pénzügyi támogatást, míg a befektetői között vannak a Dolby Family Ventures tagjai, akik egyúttal az elnökségben is helyet kaptak. A Dolby Family Ventures részvételével megkezdődött az Authentic Vision átalakítása nemzetközi vállalattá. A társaság jelenleg 20 szakembert foglalkoztat Salzburgban és további 25-öt világszerte, elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban és Dél-Amerikában. A célok mindenesetre ambíciózusak, az Authentic Vision 10 éven belül piacvezető lenne a mobilazonosítás területén.

A startup első globális sikere az volt, hogy sikerült körülbelül 30 gyártó HDMI-kábeleit címkékkel ellátni. Eddig több mint félmillió címkét szállítottak ki, Reiser szerint a bevétel több százezer euró volt. Most az olasz Guala Closure Group képviselőivel tárgyalnak, a csoport az olívaolaj-készítményekhez keres hamisításbiztos zárjegyeket. Hosszú távon pedig a gyógyszeriparral szeretnének együttműködni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!