SG.hu
A Lenovo lezárta a Google-től megvásárolt Motorola akvizícióját
A Motorola okostelefon portfóliója – Moto X, Moto G, Moto E és DROID sorozatai –, valamint a tervezett Motorola termékek akvizíciója a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává pozícionálja a Lenovo-t.
A Lenovo teljes tulajdonú leányvállalatként fogja működtetni a Motorola-t, amelynek székhelye Chicago-ban marad. Az ügylet lezárásával a Lenovo egy új portfólióval rendelkező vállalattal bővül, amely világszerte közel 3500 munkavállalót alkalmaz – ebből kb. 2800 az Egyesült Államokban dolgozik –, akik a Motorola kiemelkedő eszközeinek tervezésével, eladásával és támogatásával foglalkoznak. "Ma egy történelmi jelentőségű mérföldkőhöz ért a Lenovo és a Motorola – együtt készek állunk a versenyre, a növekedésre, a globális okostelefon-piac meghódítására. A 3. számú pozíció megerősítésével igazi kihívói leszünk a két legnagyobb okostelefon-gyártónak, azt kínálva a vásárlóknak, amire szükségük van – választékot, versenyképes termékeket és az innováció új hullámát,” mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke és vezérigazgatója.
"Ez a partnerség mindig is tökéletesen működött. A Lenovo világos stratégiával, globális elterjedtséggel és bizonyított működési kiválósággal rendelkezik. A Motorola az Egyesült Államokban és más fejlett piacokon lévő erős jelenléttel, a mobilszolgáltatókkal kialakított kiváló kapcsolatokkal, egy ikonikus márkával, egy erős IP portfólióval és egy hihetetlenül tehetséges csapattal járul hozzá a szövetséghez. Ez egy nyerő kombináció.” Liu Jun, a Lenovo ügyvezető alelnöke és a Lenovo Mobile Business Group elnöke lett a Motorola Igazgatótanácsának elnöke. Rick Osterloh, a Motorola veteránja marad a Motorola elnöke és ügyvezető igazgatója.
“A Motorola már erős jelenlétet épített ki a piacon, és a legfrissebb eredmények azt mutatják, hogy a vásárlók érdeklődéssel fogadják tetszetős termékeit, amelyek kiemelkednek dizájnjukkal és egyszerű kezelhetőségükkel,” mondta Liu Jun, a Lenovo Mobile Business Group elnöke. Vállalataink egymást kiegészítő erősségeinek köszönhetően várhatóan több mint 100 millió mobil eszközt – okostelefonokat és tableteket – fogunk eladni az idén, kihasználva a Lenovo márka vezető piaci pozícióját Kínában, mindkettőnk jelentős momentumát a fejlődő piacokon, valamint a Motorola erős jelenlétét a fejlett országokban, köztük az Egyesült Államokban.”
A Google megtartja a Motorola Mobility szabadalmi portfóliójának nagyobbik részét, míg a Motorola jogosultságot kap eme gazdag portfólió és más szellemi tulajdon használatához. A Motorola megtart több mint 2000 szabadalmat, számos szabadalmi keresztlicencelési megállapodást, a Motorola Mobility márkát és a védjegy portfóliót.
A vételár hozzávetőlegesen 2,91 milliárd dollár (zárás utáni kiigazításokkal módosulhat), amelyből 660 millió dollárt készpénzzel fizettek ki, továbbá 519,107,215 darab, újonnan kibocsátott, 750 millió dollár összértékű, a forgalomban lévő értékpapírok 4,7 százalékát képviselő Lenovo részvényt adtak át záráskor a Google-nak. A fennmaradó 1,5 milliárd dollárt hároméves kötelezvény (promissory note) formájában fizetik meg. Egy megközelítőleg 228 millió dolláros készpénz kompenzációt fizetett a Lenovo a Google-nak a Motorola által a zárás időpontjában birtokolt készpénz és működő tőke állomány után.
A tranzakció kielégíti az összes szabályozási követelményt és a szokásos zárási feltételeket, továbbá megkapta a versenyhatóságok jóváhagyását az Egyesült Államokban, Kínában, az EU-ban, Brazíliában és Mexikóban és a Committee on Foreign Investment az USA-ban (CFIUS) által. Ez az ötödik alkalom 2005 óta, hogy a Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS) jóváhagyta egy amerikai vállalat Lenovo általi megvásárlását.
A Lenovo teljes tulajdonú leányvállalatként fogja működtetni a Motorola-t, amelynek székhelye Chicago-ban marad. Az ügylet lezárásával a Lenovo egy új portfólióval rendelkező vállalattal bővül, amely világszerte közel 3500 munkavállalót alkalmaz – ebből kb. 2800 az Egyesült Államokban dolgozik –, akik a Motorola kiemelkedő eszközeinek tervezésével, eladásával és támogatásával foglalkoznak. "Ma egy történelmi jelentőségű mérföldkőhöz ért a Lenovo és a Motorola – együtt készek állunk a versenyre, a növekedésre, a globális okostelefon-piac meghódítására. A 3. számú pozíció megerősítésével igazi kihívói leszünk a két legnagyobb okostelefon-gyártónak, azt kínálva a vásárlóknak, amire szükségük van – választékot, versenyképes termékeket és az innováció új hullámát,” mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke és vezérigazgatója.
"Ez a partnerség mindig is tökéletesen működött. A Lenovo világos stratégiával, globális elterjedtséggel és bizonyított működési kiválósággal rendelkezik. A Motorola az Egyesült Államokban és más fejlett piacokon lévő erős jelenléttel, a mobilszolgáltatókkal kialakított kiváló kapcsolatokkal, egy ikonikus márkával, egy erős IP portfólióval és egy hihetetlenül tehetséges csapattal járul hozzá a szövetséghez. Ez egy nyerő kombináció.” Liu Jun, a Lenovo ügyvezető alelnöke és a Lenovo Mobile Business Group elnöke lett a Motorola Igazgatótanácsának elnöke. Rick Osterloh, a Motorola veteránja marad a Motorola elnöke és ügyvezető igazgatója.
“A Motorola már erős jelenlétet épített ki a piacon, és a legfrissebb eredmények azt mutatják, hogy a vásárlók érdeklődéssel fogadják tetszetős termékeit, amelyek kiemelkednek dizájnjukkal és egyszerű kezelhetőségükkel,” mondta Liu Jun, a Lenovo Mobile Business Group elnöke. Vállalataink egymást kiegészítő erősségeinek köszönhetően várhatóan több mint 100 millió mobil eszközt – okostelefonokat és tableteket – fogunk eladni az idén, kihasználva a Lenovo márka vezető piaci pozícióját Kínában, mindkettőnk jelentős momentumát a fejlődő piacokon, valamint a Motorola erős jelenlétét a fejlett országokban, köztük az Egyesült Államokban.”
A Google megtartja a Motorola Mobility szabadalmi portfóliójának nagyobbik részét, míg a Motorola jogosultságot kap eme gazdag portfólió és más szellemi tulajdon használatához. A Motorola megtart több mint 2000 szabadalmat, számos szabadalmi keresztlicencelési megállapodást, a Motorola Mobility márkát és a védjegy portfóliót.
A vételár hozzávetőlegesen 2,91 milliárd dollár (zárás utáni kiigazításokkal módosulhat), amelyből 660 millió dollárt készpénzzel fizettek ki, továbbá 519,107,215 darab, újonnan kibocsátott, 750 millió dollár összértékű, a forgalomban lévő értékpapírok 4,7 százalékát képviselő Lenovo részvényt adtak át záráskor a Google-nak. A fennmaradó 1,5 milliárd dollárt hároméves kötelezvény (promissory note) formájában fizetik meg. Egy megközelítőleg 228 millió dolláros készpénz kompenzációt fizetett a Lenovo a Google-nak a Motorola által a zárás időpontjában birtokolt készpénz és működő tőke állomány után.
A tranzakció kielégíti az összes szabályozási követelményt és a szokásos zárási feltételeket, továbbá megkapta a versenyhatóságok jóváhagyását az Egyesült Államokban, Kínában, az EU-ban, Brazíliában és Mexikóban és a Committee on Foreign Investment az USA-ban (CFIUS) által. Ez az ötödik alkalom 2005 óta, hogy a Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS) jóváhagyta egy amerikai vállalat Lenovo általi megvásárlását.