Szekeres Viktor

Az új sikersorozatban nácik és japánok uralják Amerikát

Egy alternatív történelmet ábrázoló sorozat tarolt a napokban.

Az Amazon Studios ismét elkészítette féltucat tervezett sorozatnak a pilotját, amit a napokban meg is osztottak a nagyérdeművel, hogy a nézők véleményei és értékelései alapján döntsenek arról, hogy mit érdemes folytatni, s mit kell mihamarabb elfelejteni. Az egyik legizgalmasabb sorozatterv, a The Man in the High Castle, ami Philip K. Dick regénye alapján készül, akkor minden bizonnyal sok scifi-rajongó felkapja a fejét.


Az itthon Az ember a fellegvárban címen kiadott történetet Frank Spotnitz adaptálta, a pilot epizódot pedig David Semel rendezte, a nézőknek pedig nagyon bejött a visszajelzések alapján. A hír írásának pillanatában ugyanis 2543-an osztályozták az első részt. s közülük 2224-en ötös érdemjegyet osztottak ki rá.

A hazai könyvkiadás fülszövege alapján nagyjából be lehet lőni, hogy miről fog szólni a sorozat - már persze, ha berendelésre kerül:"Amerika, 1962. A rabszolgatartás újra legális. A néhány túlélő zsidó álnéven bújkál. San Franciscóban a Ji King legalább annyira hétköznapi dolog, mint a telefonkönyv. Mindez azért, mert a szövetséges hatalmak elveszítették a második világháborút, és az Egyesült Államok területén most közösen osztozik a császári Japán és a náci Németország. De azt mondják, létezik egy könyv. Egy betiltott könyv, amely egy másik világról szól. Azt is mondják, hogy abban a másik világban a háborút a szövetségesek nyerték meg. Mindenki a valóságot keresi, de vajon létezik-e valóság egyáltalán?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Strayhand #13
    Pl. a Tom Cruise-os Valkűr?
  • Paddy #12
    Amire te gondolsz az a frontbarátkozás, ami főleg az I. vh-ra volt jellemző. A II-ban már a mozgó front miatt alig volt erre lehetőség. A német katonáknak pontosan meg lett magyarázva miért mennek harcba, hisz a propaganda, a hadsereg és a vezetők ezt sulykolták beléjük reggeltől estig. Ott ha valaki megkapta a behívót nem volt az - mint a mai liberális elmebajban -, hogy "én nem megyek". Egy ilyen beszólással mindenki ment a levesbe első körben.
  • Zombee #11
    Még egy kimaradt: A sas leszállt. Igaz, regényadaptáció, de németek a főszereplői, de a nácizmus meg sem jelenik, egyszerű katonák, magát az akciót bármely más nemzet is végrehajthatta volna. Emberségesek, az ellenséget méltó ellenfélként kezelik. Mondjuk ez fiktív történet.
  • Zombee #10
    A fronton harcoló kivezényelt kiskatonát szerintem kurvára nem a 20 évvel korábbi események érdekelték, hanem inkább hogy ne tépje ki a belét egy gránát vagy gépágyú. A békekötés a "nagy" emberek ügye volt. Én se mennék fegyverrel revánsot venni a franciákon Trianon miatt, nincs az a pénz, amiért én elmenjek megdögleni régi dolgok miatt. És Erdély sem kell, maradjon a románoké, én ugyan meg nem halok érte.

    Rengeteg ilyen eset volt a frontvonalakon, hogy az ellenséges katonák két csata között együtt bandáztak, iszogattak, és nem lőtték agyon egymást, mert nem volt bajuk egymással.
  • Paddy #9
    Mi az, hogy egyik kiskatona sem tudta, hogy mi baja a másikkal? Legalább marhaságokat ne irkálj már, de itt van néhány példa:

    -Az I.vh után a németeket a franciák feletti revans szellem éltette (részben). Adolf ezért is karmoltatta velük alá a II. vh-s vereségük után a fegyverszünetet abban a bizonyos vasúti kocsiban. Abban, ahol a franciák megalázták a németeket az I. vh-t lezáró "békekötések" kapcsán. Ezzel a két eseménnyel a legutolsó baka is tisztában volt mindkét oldalon.

    -Nem csak áldozati oldalról lehet ilyen német szemszögű filmet csinálni, hanem bemutatva a II. vh elhallgatott részeit. Mert ugye a németeket egyszerűen diplomáciai barbároknak mutatják be napjainkban abból az időszakból, elhallgatják a német békekötési szándékokat is... ennyi bőven elég egy jó szkripthez.
  • Zombee #8
    Definiáld a "jó német" fogalmát! Egyéni szinten nyilván van értelme, mivel a német kiskatona csak felvonult, lőtt a francia kiskatonára, egyik se tudta, mi bajuk egymással - meg is esett minden fronton a barátkozás a szemben álló katonák között. De a német támadások célja kizárja egy direkt ilyen film elkészültét. Német szemszögből lehet filmet csinálni, de ott legfeljebb az áldozat, a túlélni akaró ember szerepe jut. Pl. a Vaskereszt.
  • Zombee #7
    A pilot mióta sikersorozat? Sokból soha nem lesz nem hogy siker, de semmilyen sorozat sem. És ebből még nincs sorozat.
  • pignoris #6
    sose lesz... legalább is amerikai vagy európai pénzből és országtól biztos nem. Képzeld mekkora össznépi hasbara és antiszemitázás lenne belőle. (mindezt a szólás szabadság égisze alatt)
    Ilyet max az ázsiaiak tudnának csinálni, őket még nem szőtték át a zsidók.
  • Paddy #5
    Tényleg lehetne már valami olyan sorozat, ami nem a gonosz "nácikok"-ból táplálkozik, hanem mondjuk Elit Alakulat módjára mutatja be német szemszögből a II. vh-t. Ebben szerepet kapna, hogy az "igaz harcos" amcsik koncentrációs táborokba zárták a náluk élő japánokat (ahogy a valóságban történt) vagy milyen szisztematikusan mészárolták le a német hadifoglyokat, vagy bombáztak olyan polgári célpontokat, mint Drezda (ahogy a valóságban történt). A szovjet "hőstettek" ezreiről nem is beszélve. Az amcsik önfeláldozó harca ha nincs, már a Föld sem forogna című "alkotásokkal" tele a padlás.
  • zetortraktor #4
    Ööö, ezt ugye viccből kérdezed vagy tényleg ennyire fingod nincs a filmekről? (Egyébként neked komolyan az egyik félnek gonosznak kell lenni, a másiknak jónak? Ez kiscsoportos vagy középső csoportos ovi? "Jó" meg "gonosz"... Ennyire nem vagy képben a háborús filmekkel?)

    (Egyébként ez valami vágy részedről, hogy ilyen filmet akarsz? Attól jó lenne? Nem kell film ahhoz, hogy valamire gondoljon az ember.)