Napi Online

Több lesz a reklám a tévéműsorokban

Elsõnek az FMCG-szektor (Fast moving consumer goods) képviselõi kaptak az alkalmon és éltek a termékelhelyezés lehetõségével. Az új médiatörvény kínálta hirdetési megoldás alkalmazását egyelõre tanulják a szereplõk.

"Megélénkült a hirdetõk érdeklõdése az új lehetõségek, így a termékelhelyezés iránt is" - mondta Vidus Gabriella, az RTL Klub mellett több televíziós csatorna hirdetését értékesítõ R-Time ügyvezetõ igazgatója. A magyar piac számára teljesen új dologról van szó - tette hozzá -, amit meg kell ismerni, meg kell tanulni, az év elsõ szakasza errõl az ismerkedésrõl szól.

A termékelhelyezés újfajta gondolkodásmódot igényel és egy az eddigieknél sokkal szorosabb együttmûködést a hirdetõ, az ügynökség, valamint a csatorna között. Megyeri András, a TV2 üzletfejlesztési osztályvezetõje is arról számolt be, hogy számos ügyfelük kezdett el érdeklõdni az új médiatörvény kínálta lehetõségekrõl. A tárgyalások szempontjából jó idõben van a televízió, hiszen sok ügyfélnél még zajlik az egyeztetés az éves megállapodásokról. Szinte mindegyik hirdetõi szektorból érkezik megkeresés, de egyértelmûen az fmcg-k a legélénkebbek - mondta Vidus.

Ami az árazást illeti, még nem alakult ki végleges koncepció. A termékelhelyezés mindenképp prémium reklámkörnyezet, miután a termék a mûsorszámon belül tud megjelenni. A megjelenések értékének meghatározása viszont nem egyszerû, mivel sok esetben nem kiszámítható azok intenzitása. Különbséget kell tenni emellett a spontán, valamint az elõre megírt termékelhelyezések között.

"Az újszerû reklámhordozók és megoldások esetében nehéz a dolgunk, mert az eddig megszokott sémákat nem minden esetben lehet alkalmazni" - magyarázta Megyeri. Az ilyen megjelenések nem csupán hirdetõi felületek, hanem a TV2 márkáinak ismertségét és elfogadottságát is vásárra viszik. Az árak egyediek, hiszen a puszta megjelenésszámnál többet jelent egy-egy ilyen hirdetés, ennek ellenére meg kell õrizni az összehasonlíthatóság elvét, hogy a hirdetõ könnyen felmérhesse, az új megoldás vagy a hagyományos kommunikáció elõnyösebb-e neki. Vannak témák, amelyekre továbbra is a hagyományos megoldások a leghatékonyabbak - felesleges lenne például kombájnokat elhelyezni egy stúdióban.

A mozifilmek, tévéfilmek, sorozatok, szórakoztató mûsorszámok esetében megengedett a termékmegjelenítés - a híradókban viszont nem. Elméletileg tehát adott a lehetõség, hogy a Való Világ mellett - ahol a mûsorvezetõ már adott üdítõitalt iszik -, a Csillag Születikben, az Esti Showderben is megjelenjenek célzottan a termékek. Aranybánya lehet a Barátok közt is, ennek elõkészítése azonban hosszabb idõt vesz igénybe, így vélhetõen az elsõ ilyen együttmûködés csak õsztõl lesz képernyõn. A TV2 saját gyártású mûsoraiban is találkozhatnak majd a nézõk a termékelhelyezéssel: ilyen a Mokka, a Jóban-rosszban vagy a különbözõ szezonális saját produkciók (Megasztár, 40 milliós játszma) - ezek adottságuk miatt más-más felületet jelenthetnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Laza #12
    Na, figyeld meg, nemsokára lesz egy Coca Cola automata az udvaron :)
    Meg üzletek feliratos szatyraival fognak rohangálni. A TESCO-s szatyor alap lesz Géza kezében, a kiscsajszik meg Intimissis szütyővel rohangálnak majd :)
    Vili bá meg átlátszó szatyorban viszi majd a Domestost.
  • Laza #11
    Mármint a műsorok közötti reklámokkal ...
  • Laza #10
    Ja, eddig is kva sokat kerestek ezzel ... csak a zsebüket tömik tovább.
  • bmw #9
    Musorok kozott engednem csak a reklamot marha idegesito, hogy x percenkent reklam plus meg musor alatt a kepernyo negyedet is kitakarjak ezek a szarok...
    Felhaborito...
    Na ezert nem nezek TV-t mar es meg csodalkoznak egyesek, hogy az emberek miert toltogetik le a filmeket, sorozatokat, stb...
  • Fbn Lx #8
    -CSá Géza! Kérsz egy cigit?
    -Milyen cigid van?
    -mostantól már csak PIROS MARLBORÓT szívok, a füstje egyszerre telt és kellemes.
    -á, kérek egy szálat abból a MARLBORÓBÓL!
  • AZTA #7
    Jaja egy pár ember nagy pénzt fog leakasztani.
  • morden #6
    Hát a reklámidő marad és még a műsorban is reklámok lesznek, egész jó ez a média törvény :D
  • Rotyoka #5
    Én inkább nézném, hogy fantát isznak meg marboro-t szívnak meg hüvelygombás fos van az asztalon minthogy 10 percenként 5 perces reklámot sasoljam
  • Szefmester #4
    Igen, ezután végre nem SÖR-t fognak inni és NARANCSLEVET hanem Dreher-t, meg Fantát..

    Ez egyébként még egy kultúrált reklámozás, majd amikor random időpontokban egy egy reklámra megszakítják a műsort, vagy esetleg a kép alsó negyedét kitakarják a reklámjaikkal.. nah akkor lesz morcos az egyszeri ember.
  • Alfa Of NS #3
    Mostantól minden sorozatban a főszereplő fél órán át látványosan fogja bontani a kólásüveget