Berta Sándor
Szálka Hollywood szemében a Google
A webes konszern harcol azon vád ellen, hogy nem követett el mindent a szerzői jogsértések visszaszorításáért.
Hollywoodi filmstúdiók és a lobbiszervezetük, az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) arra akarták kényszeríteni a Google-t, hogy lépjen fel a szerzői jogsértések ellen, ezért még Jim Hoodot, Mississippi állam főügyészét is segítségül hívták. Közösen akartak ugyanis médiakampányt indítani a társaság ellen.
A Google egy New York-i szövetségi bíróságon beperelte a 21st Century Foxot, az NBC Universalt és a Viacomot, majd benyújtott egy további iratot is, bizonyítandó a nyomásgyakorlást. A dokumentumban az olvasható, hogy Mississippi főállamügyészének irodája az MPAA-val, a Comcasttal, a NewsCorp képviselőivel és egy különleges PR-vállalkozás segítségével a "Google-t akarta megtámadni". Szóba került az is, hogy a kampányt később más webes társaságok ellen is kiterjesztik. Célpont lehetett volna minden olyan cég, amely nem volt hajlandó Hood online kalózkodás elleni törekvéseit támogatni.
Az ügyben megbízott PR-szakértők honoráriumát egy olyan jótékonysági szervezeten keresztül biztosították, amely kifejezetten a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatos témákra specializálta magát. A kampány részeként egy nagyobb Google-befektetőt megkértek volna arra, hogy a prominens TV-műsorokban szólítsa fel a menedzsmentet a reformokra vagy az álláspontja módosítására. Emellett a NewsCorp vezércikket hozott volna le a tulajdonában lévő The Wall Street Journalban, majd a következő lépcsőfokot a lobbisták és egy a tőzsdejogban jártas ügyvéd jelentették volna. Végül felmerült, hogy Hood polgári peres úton száll szembe a Google vezetőivel.
A filmipar már eddig is 585 000 és 1,175 millió dollár közötti összeggel támogatta néhány szövetségi államügyész munkáját, hogy nagyszabású nyomozásokat és eljárásokat indítsanak a konszern ellen. Az MPAA a legkeményebb jogi és politikai eszközök bevetésétől sem riadt volna vissza. Az elektronikus levelekben a Google helyett Goliath nevet tüntettek fel, így az elképzelés is Project Goliath néven szerepelt.
Hollywoodi filmstúdiók és a lobbiszervezetük, az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) arra akarták kényszeríteni a Google-t, hogy lépjen fel a szerzői jogsértések ellen, ezért még Jim Hoodot, Mississippi állam főügyészét is segítségül hívták. Közösen akartak ugyanis médiakampányt indítani a társaság ellen.
A Google egy New York-i szövetségi bíróságon beperelte a 21st Century Foxot, az NBC Universalt és a Viacomot, majd benyújtott egy további iratot is, bizonyítandó a nyomásgyakorlást. A dokumentumban az olvasható, hogy Mississippi főállamügyészének irodája az MPAA-val, a Comcasttal, a NewsCorp képviselőivel és egy különleges PR-vállalkozás segítségével a "Google-t akarta megtámadni". Szóba került az is, hogy a kampányt később más webes társaságok ellen is kiterjesztik. Célpont lehetett volna minden olyan cég, amely nem volt hajlandó Hood online kalózkodás elleni törekvéseit támogatni.
Az ügyben megbízott PR-szakértők honoráriumát egy olyan jótékonysági szervezeten keresztül biztosították, amely kifejezetten a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatos témákra specializálta magát. A kampány részeként egy nagyobb Google-befektetőt megkértek volna arra, hogy a prominens TV-műsorokban szólítsa fel a menedzsmentet a reformokra vagy az álláspontja módosítására. Emellett a NewsCorp vezércikket hozott volna le a tulajdonában lévő The Wall Street Journalban, majd a következő lépcsőfokot a lobbisták és egy a tőzsdejogban jártas ügyvéd jelentették volna. Végül felmerült, hogy Hood polgári peres úton száll szembe a Google vezetőivel.
A filmipar már eddig is 585 000 és 1,175 millió dollár közötti összeggel támogatta néhány szövetségi államügyész munkáját, hogy nagyszabású nyomozásokat és eljárásokat indítsanak a konszern ellen. Az MPAA a legkeményebb jogi és politikai eszközök bevetésétől sem riadt volna vissza. Az elektronikus levelekben a Google helyett Goliath nevet tüntettek fel, így az elképzelés is Project Goliath néven szerepelt.