SG.hu
MI tanítja a fiatalokat párkeresésre
A Tinder, a Hinge, a Bumble és a Grindr egymással versenyeznek olyan mesterséges intelligenciával működő chatbotok létrehozásában, amelyek megtanítják a Z generációs felhasználókat flörtölni.
A párkereső cégek MI-eszközöket és chatbot-asszisztenseket építenek és tesztelnek, amelyek a profilok felépítésétől kezdve a flörtölésre vonatkozó visszajelzésekig mindent elvégeznek. "Az MI segíteni fogja az embereket abban, hogy jobb kapcsolatokat alakítsanak ki” - mondta AJ Balance, a Grindr vezető termékfelelőse. „Ez az a barát a buliban, aki segít elhívni valakit egy randira - de virtuális kontextusban”. Egy iparági fordulatról van szó az MI-alapú kapcsolati tanácsadás és coaching felé, mert különösen a fiatalabb felhasználók belefáradtak a társkereső alkalmazások használatába. A jelenség a teljes online partnerkereső piacot érinti, és a cégek reményei szerint az MI chatbotok személyre szabott visszajelzései és tanácsai visszacsábítják termékeikhez a csalódott randizókat.
Balance szerint a Grindr Wingman nevű chatbot asszisztense az online társkeresés „legfájdalmasabb pontjainak” leküzdésében segíti majd a felhasználókat, többek között beszélgetési javaslatokat nyújt a felhasználók profilja és csevegési előzményei alapján. Úgy véli a mesterséges intelligencia végső soron kiiktathatja a munkát az online randizásból. "Érdemes megvizsgálni azt az ötletet, hogy egy bot beszélgethet valaki más botjával, hogy megtudja milyen lenne randizni, vagy hogy közös érdeklődési területeket találjon” - mondta.
A Tinder hasonló állásponton van, célja, hogy „az elkövetkező 12 hónapban” MI segítségével „nyújtson támogatást a randizóknak a teljes társkeresési folyamat során”. A leendő partnerek profiljainak balra vagy jobbra csúsztatásával történő válogatást bevezető appnál nagy változás lesz az MI-profilkészítő eszköz megjelenése. Ez úgy enyhíti majd "a profilkép kiválasztásának terhét”, hogy beolvassa a felhasználó személyes fotóit és abból kiválasztja a legjobb képeket. A Bumble szintén fejleszt egy hasonló funkciót.
Mindezen fejlesztések oka az online társkereső szoftverek népszerűségének csökkenése, mindegyik app küzd, hogy új felhasználókat tudjon bevonzani. A OnePoll márciusi felmérése szerint a társkereső alkalmazások felhasználóinak több mint háromnegyede tapasztalt már a kiégést, 40 százalékuk pedig a kimerültségét a párkeresénél megtapasztalt ismételt kudarcokra fogta. A 830 millió dollárra értékelt Bumble - amely a névadó, nőkre összpontosító társkereső alkalmazás, valamint a Badoo és a Fruitz tulajdonosa - részvényei augusztusban több mint 25 százalékkal zuhantak, miután a vállalat csökkentette bevételi kilátásait, és elismerte, hogy a közelmúltban végrehajtott márkaátalakítás nem segített a felhasználók számának emelésében.
A társkereső iparág 9,6 milliárd dolláros óriása, a Match Group legnagyobb terméke, a Tinder is szenved, a cég a júniusig tartó három hónapban már a hetedik egymást követő negyedévben jelentett csökkenést a fizető profilok számában. A Hinge - a Match Group másik nagy terméke a Tinder mellett - kapcsolatra összpontosító alkalmazás az egyetlen, amely a Tinder és a Bumble közelmúltbeli lassulása ellenére tovább növekedett. Ez volt az első olyan mainstream társkereső termék, amely a felhasználók számára olyan kérdéseket tett fel a profiljukon, mint például „A leghülyébb dolog bennem az, hogy ...?” A Hinge is tervezi egy chatbot eszköz elindítását, amely mesterséges intelligencia által generált visszajelzést ad a felhasználóknak a kérdésekre adott válaszokról. A cég elmondása szerint céljuk, hogy a felhasználók úgy érezzék, „mintha egy személyes (MI által vezérelt) partnerkeresőjük lenne az alkalmazáson belül”. A Match Group prioritásnak tekinti, hogy MI-hez értő tehetségeket toborozzon a kiemelt társkereső termékei számára. A vállalat közölte, hogy a Hyperconnect - egy 2021-ben felvásárolt dél-koreai közösségi médiavállalat - mérnökeit átirányítják a Tinder és a Hinge MI-eszközeinek fejlesztésére.
Balance szerint a Grindr más irányba mozdul el, ők párkapcsolati szakértőket és szexuális egészségügyi szakértőket vesznek fel, hogy chatbot-asszisztensük pozitív tanácsokat adjon a felhasználóknak. A Bumble vezérigazgatója, Lidiane Jones azt mondta, hogy cége MI „beszélgetéstámogatása segíteni fogja ügyfeleinket abban, hogy önbizalmat szerezzenek, hogy a legjobb önmaguk legyenek”. A sikerről a szakértők nincsenek meggyőződve. "Az egésznek a végpontja az, hogy a szerelmet hatékony partnerkereső tevékenységgé alakítsuk, nem pedig a sors kiszámíthatatlan fordulatává” - mondta Carolina Bandinelli, a Warwicki Egyetem kutatója. „És nem hiszem, hogy ez lehetséges.”
A párkereső cégek MI-eszközöket és chatbot-asszisztenseket építenek és tesztelnek, amelyek a profilok felépítésétől kezdve a flörtölésre vonatkozó visszajelzésekig mindent elvégeznek. "Az MI segíteni fogja az embereket abban, hogy jobb kapcsolatokat alakítsanak ki” - mondta AJ Balance, a Grindr vezető termékfelelőse. „Ez az a barát a buliban, aki segít elhívni valakit egy randira - de virtuális kontextusban”. Egy iparági fordulatról van szó az MI-alapú kapcsolati tanácsadás és coaching felé, mert különösen a fiatalabb felhasználók belefáradtak a társkereső alkalmazások használatába. A jelenség a teljes online partnerkereső piacot érinti, és a cégek reményei szerint az MI chatbotok személyre szabott visszajelzései és tanácsai visszacsábítják termékeikhez a csalódott randizókat.
Balance szerint a Grindr Wingman nevű chatbot asszisztense az online társkeresés „legfájdalmasabb pontjainak” leküzdésében segíti majd a felhasználókat, többek között beszélgetési javaslatokat nyújt a felhasználók profilja és csevegési előzményei alapján. Úgy véli a mesterséges intelligencia végső soron kiiktathatja a munkát az online randizásból. "Érdemes megvizsgálni azt az ötletet, hogy egy bot beszélgethet valaki más botjával, hogy megtudja milyen lenne randizni, vagy hogy közös érdeklődési területeket találjon” - mondta.
A Tinder hasonló állásponton van, célja, hogy „az elkövetkező 12 hónapban” MI segítségével „nyújtson támogatást a randizóknak a teljes társkeresési folyamat során”. A leendő partnerek profiljainak balra vagy jobbra csúsztatásával történő válogatást bevezető appnál nagy változás lesz az MI-profilkészítő eszköz megjelenése. Ez úgy enyhíti majd "a profilkép kiválasztásának terhét”, hogy beolvassa a felhasználó személyes fotóit és abból kiválasztja a legjobb képeket. A Bumble szintén fejleszt egy hasonló funkciót.
Mindezen fejlesztések oka az online társkereső szoftverek népszerűségének csökkenése, mindegyik app küzd, hogy új felhasználókat tudjon bevonzani. A OnePoll márciusi felmérése szerint a társkereső alkalmazások felhasználóinak több mint háromnegyede tapasztalt már a kiégést, 40 százalékuk pedig a kimerültségét a párkeresénél megtapasztalt ismételt kudarcokra fogta. A 830 millió dollárra értékelt Bumble - amely a névadó, nőkre összpontosító társkereső alkalmazás, valamint a Badoo és a Fruitz tulajdonosa - részvényei augusztusban több mint 25 százalékkal zuhantak, miután a vállalat csökkentette bevételi kilátásait, és elismerte, hogy a közelmúltban végrehajtott márkaátalakítás nem segített a felhasználók számának emelésében.
A társkereső iparág 9,6 milliárd dolláros óriása, a Match Group legnagyobb terméke, a Tinder is szenved, a cég a júniusig tartó három hónapban már a hetedik egymást követő negyedévben jelentett csökkenést a fizető profilok számában. A Hinge - a Match Group másik nagy terméke a Tinder mellett - kapcsolatra összpontosító alkalmazás az egyetlen, amely a Tinder és a Bumble közelmúltbeli lassulása ellenére tovább növekedett. Ez volt az első olyan mainstream társkereső termék, amely a felhasználók számára olyan kérdéseket tett fel a profiljukon, mint például „A leghülyébb dolog bennem az, hogy ...?” A Hinge is tervezi egy chatbot eszköz elindítását, amely mesterséges intelligencia által generált visszajelzést ad a felhasználóknak a kérdésekre adott válaszokról. A cég elmondása szerint céljuk, hogy a felhasználók úgy érezzék, „mintha egy személyes (MI által vezérelt) partnerkeresőjük lenne az alkalmazáson belül”. A Match Group prioritásnak tekinti, hogy MI-hez értő tehetségeket toborozzon a kiemelt társkereső termékei számára. A vállalat közölte, hogy a Hyperconnect - egy 2021-ben felvásárolt dél-koreai közösségi médiavállalat - mérnökeit átirányítják a Tinder és a Hinge MI-eszközeinek fejlesztésére.
Balance szerint a Grindr más irányba mozdul el, ők párkapcsolati szakértőket és szexuális egészségügyi szakértőket vesznek fel, hogy chatbot-asszisztensük pozitív tanácsokat adjon a felhasználóknak. A Bumble vezérigazgatója, Lidiane Jones azt mondta, hogy cége MI „beszélgetéstámogatása segíteni fogja ügyfeleinket abban, hogy önbizalmat szerezzenek, hogy a legjobb önmaguk legyenek”. A sikerről a szakértők nincsenek meggyőződve. "Az egésznek a végpontja az, hogy a szerelmet hatékony partnerkereső tevékenységgé alakítsuk, nem pedig a sors kiszámíthatatlan fordulatává” - mondta Carolina Bandinelli, a Warwicki Egyetem kutatója. „És nem hiszem, hogy ez lehetséges.”