SG.hu

Az Apple alkalmazásboltja tévesen terhelte meg rengeteg magyar számláját

Az Apple alkalmazásboltja tévesen, nagy volumenben terhelt magyar bankkártyákhoz tartozó számlákat 2024. június 26-án 18 órát követően néhány órán keresztül.

A téves tranzakciókról a hazai bankszektor az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően értesült, és közvetítő szereplőként azonnal intézkedett a helyzet kezelésére. Az eddigi információk alapján az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, téves technikai ismétlődéssel. Fizikai terminálokon történő vásárlások vagy készpénzfelvételes tranzakciók nem érintettek - írja a Magyar Bankszövetség. Az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket, a tévesen terhelt összegek visszatérítése folyamatban van.

A Magyar Nemzeti Bank közölte, hogy mindez jelenlegi információik szerint technikai problémára vezethető vissza, ugyanakkor az ügyfelek védelme és az elektronikus pénzforgalomba vetett bizalom fenntartása érdekében a jegybank figyelemmel kíséri az Apple szolgáltatásokhoz kötődő jogosulatlan fizetések ügyét. A MNB felveszi a kapcsolatot az érintett intézményekkel, hogy mielőbb teljes képet kapjon a történtekről, és így meg tudja tenni a szükséges lépéseket a helyzet megfelelő rendezése, valamint a további hasonló esetek elkerülése érdekében - írják közleményükben. A jegybank elvárja, hogy az érintett ügyfeleknek számlát vezető bankok a lehető leghamarabb vizsgálják meg az esemény részleteit, és a jogszabályoknak megfelelően járjanak el az ügyben.

A közleményben az MNB felhívja az ügyfelek figyelmét arra, hogy aktívan használják a tranzakciós limiteket a bankkártyák és az átutalási szolgáltatások esetén egyaránt, csak a napi költéseikhez szükséges lehető legalacsonyabb értékeket állítsák be, amit csak indokolt esetben, ideiglenesen állítanak magasabbra egyes nagyértékű tranzakciók előtt. A kártyaadatokat az ügyfelek csak a legszükségesebb esetben mentsék el a kereskedők alkalmazásaiban vagy online felületein, és akkor is csak olyan kereskedőknél, amelyekről meggyőződtek, hogy megbízhatóak. A jegybank az elektronikus fizetési megoldásokkal kapcsolatban azt javasolja, hogy az ügyfelek kiemelten figyeljenek fizetési adataik titokban tartására. Ha egy ügyfél bármely okból ismeretlen fizetéshez kapcsolódó összeg zárolását, terhelését észleli a fizetési számláján, ezt haladéktalanul jelezze a számlavezető pénzforgalmi szolgáltatójánál.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csaba161 #2

    Az igazán érdekes, hogy ezek a pénzek végülis kihez kerültek?????
    Tőle kéne behajtania a bankoknak az ügyfeleik kártalanítás után, de
    a bankok mossák kezeiket, nekik semmi közük az Apple-höz, a
    károsultak forduljanak az Apple-höz...
  • Kotomicuki #1
    Egy próbát megért..., legközelebb már figyelmesebben járnak el a lehúzáskor, hátha azt már nem veszik észre és nem jelzik tömegesen...