Ötvös Tibor

57 másodperc - Morgan Freeman is B-kategóriás lett

Találó címet kapott az 57 másodperc, mert nagyjából ennyi érdekes történés szorult a filmbe.

Az időhurkos filmek manapság nagyon menőnek számítanak, de igazán maradandót csak pár darab tud nyújtani. Kaptunk horrorba oltott kalandot (Boldog halálnapot!), színtiszta akciós utazgatást (Boss Level) vagy magyaros hangulatot (Zanox - Kockázatok és mellékhatások), mely egyébként messze a legjobb volt a felsoroltakból. Az 57 másodperc nem vállal semmit, de ezt legalább teljesíti.

Adott egy fiatal újságíró, aki szeretne interjút készíteni egy feltaláló tech-guruval, mikor talál egy gyűrűt ami képes 57 másodpercet visszavinni a viselőjét az időben. Az új hatalmát arra akarja használni, hogy egy gátlástalan üzletember gyógyszervállalatát megbuktassa. Közben kapunk egy szerelmi szálnak nevezett valamit is.


Az alapötlet még mindig izgalmas. Az egész időhurkos, utazgatós műfaj már önmagában is figyelemfelkeltő megoldás és ha tudnak valami kis extrát hozzátenni a forgatókönyvírók, akkor remek szórakozás lesz a végeredmény.

Sajnos az 57 másodpercnél nem igazán tudnak mit kezdeni az alaphelyzettel. A főszereplő Josh Hutcherson sajnos okkal nem robbant be igazán Hollywoodban. A színész közepes tehetség, aki képes egy ilyen filmet elvinni a hátán, de csak azért, mert a többiek sokkal tehetségtelenebbek mint ő maga.

Pedig itt van Morgan Freeman is, aki láthatóan Bruce Willis és John Malkovich útjára lépve szinte minden elé kerülő szemetet elfogad. A tech-guru karakterét gond nélkül hozza, de mintha nem izgatná a végeredmény. Feltehetően egyetlen felvétel készült csak, mert a nagy öreg nem akart többet szenvedni ezzel a projekttel. És még így is ő a film legjobbja.


Az 57 másodperc egyszerűen rossz korban jelent meg. A 2000-es évek elején még nagy siker lehetett volna, hiszen minden eleme onnan származik és talán ha a Netflix felületén jelent volna meg, talán még sikeres és lenne és lehetne adni egy esélyt. De így, egy teljes árú mozijegyért egész egyszerűen túlzásnak tartom. Egyszeri szórakozásnak elmegy valamelyik csatorna szombat esti kínálatában, de egy olyan világban, ahol a Dungeons & Dragons megbukott, az 57 másodpercnek esélye sincs.3/10

Klikk ide!
Klikk a poszterre a nagyobb változathoz
57 másodperc (57 seconds)
szinkronizált, amerikai sci-fi, akciófilm, 99 perc, 2023
16 éven aluliak számára nem ajánlott!

Rendező: Rusty Cundieff
Forgatókönyvíró: Rusty Cundieff, Macon Blair, E.C. Tubb
Producer: Petr Jákl, Gary Lucchesi, Lori McCreary

Josh Hutcherson (Franklin Fox)
Morgan Freeman (Anton Burrell)
Greg Germann (Sig Thorenson)
Lovie Simone (Jala)
Bevin Bru (Renee Renzler)
Sammi Rotibi (Calvert)
Mark Jacobson (Andy)
Griff Furst (James Miller)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #13
    Hááát, maradjunk annyiban, hogy elég erősen karakter színész. Bár hálivúdban nehéz nem annak lennie valakinek. Van egy jó szereped és attól kezdve újra és újra abban a karakterben akarnak látni. Freeman esetében szerintem dettó ez a helyzet, gyak beragadt már vagy 30 éve a jovális, úriemberes, bölcs idős feka szerepébe. Nem láttam ezt a filmjét, de csdodálkoznék, ha nem azt kéne játszania. Ahogy Denzel Washington is a szabadságharcos lelkisimereti néger akciósztár szerepben ragadt lásd Praktiker-Terminátor sorozata, ami ilyen idős korában már kicsit ciki. Bár ugye Liam Neeson stílust teremtett ugye az 60+ korosztályos akciósztár műfajjal és egyre többen próbálják ki magukat ebben.

    Sajnos a feketéknek hálivúd még kevesebb mozgásteret enged. Bekerültél a dísznéger szerepbe, egy jó karakterrel, akkor játszad azt halálig, és ne hőbörögj, örülj hogy ennyit is kapsz és eszedbe ne jusson újítani.
    Szal valójában nem tudjuk, hogy Freeman jó színész-e, lehet hogy az, de én még mindíg ugyan abban a szerepben láttam.
  • Tetsuo #12
    1. Brando messze jobb színész volt, mint Freeman valaha. Brando a világ egyik legjobb filmszínésze volt, de lecsúszott - érthető módon. A családi tragédiák, aberrált életmód meghozta gyümölcsét. Egyébként a legtöbb színész tehetsége megkopik, nem fejlődik. Tom Cruise is nagyon jól indult, aztán mi lett belőle...
    1955-ben kapott Oscart az On the Waterfrontért. Szerintem megérdemelten, és akkor még nem volt "felkapott". Igazából sosem volt az, hiszen az említett problémák, félresiklott élet miatt nem jött ki a legtöbb emberrel, a rendezőkkel, producerekkel sem.

    2. Nem is azért rossz A remény rabjai, mert nekem nem tetszik, hanem egyszerűen az milliónyi okból. Megfogtál, mert ha konkrétumokat kéne mondanom, akkor ahhoz újra végig kéne néznem. Ezt nem tesze meg a kedvedért.

    3. nem minden négerfilm kvótaság, de vannak felkapott színészek, akik azért felkapottak és azért kapnak bizonyos szerepeket vagy más pozíciókat, mert jól mutat adott cégnek, produkciónak, hogy négereket is alkalmaz. Vagy a hollywoodi producereknek. A szisztematikus agymosásról/érzékenyítésről ne is beszéljünk.
    Sidney Poitier is ennek jegyében lett futtatva, bár tagadhatatlan a tehetsége. Nagyon jó színész volt ő is.

    4. Erről beszéltem. Ha egy ócska, rossz szerepet elvállal öreg korára, az a negatív jellemét mutatja, hogy hajszolja a pénzt (bár nem kéne), hogy hajszolja a sikert, számokat bármit. Nincs mértékletessége, nincs önuralma, nincs igényessége.

    5. A színészi túlvállalásról és az igénytelenségről beszéltem. Ékes példája Bruce Willis.
  • Macropus Rufus #11
    "Freeman egy Marlon Brando poros lábanyomába nem ér."
    Aha, annak a Brandonak aki egyetlen egy szöveget sem volt képes megtanulni és a kollégák súgtak neki? Ha már valaki akkor Brando kapott azért Oscart mert felkapott színész volt és nem azért mert jó színés is volt. :p

    " A remény rabjai hulladék."
    az, hogy neked nem tetszik még nem jelenti azt, hogy hulladék.

    ez a hsz némileg gáz lett. Kvótanéger???
    "Freeman meg a többi mai "fekete sztár" kvótanéger. "
    gondolom akkor az Életfogytig című filmben az összes fekte kvóta néger.

    "Egy normális színész ha már megteheti, értékeli a szerepet és a darabot is, majd ez alapján dönti el, hogy elvállalja-e a szerepet. "
    ezt kb. akkor csinálja amikor még számít ez a karrierje miatt. Tudod, a feltörkevő színészek. Ő neki igazából már dolgoznia sem kellene. Amit most csinál azt már csak azért csinálja mert csak.

    "Egy igazi művész nem a számoknak él, hanem a minőségnek. "
    Ez igaz lehet egy festőre, egy zeneszerzőre, egy színházi színészre. Meg azokra a színészekre akik mindefajta nézhetetlen művészfilmben játszanak. Ha az lenne amit írsz, akkor nem lett volna soha mondjuk Terminator, Alien vagy StarWars sem. Mert ezek nem - művészi értelemben vett- minőségi alkotások. Ezek szórakoztatásra vannak.
  • Tetsuo #10
    Freeman egy Marlon Brando poros lábanyomába nem ér. A remény rabjai hulladék. Már régen láttam, nem is nézném meg újra, de ezek a libsi filmek arra épülnek, hogy sajnálni kell valakit, mert rab, mert néger stb. A szenvedésért meg jár az Oscar, ha éppen az aktualitást nyomja. Freeman meg a többi mai "fekete sztár" kvótanéger. Vagyis csakis azért választották őket a szerepekre és azért sztárolják őket, mert kell bizonyos számú néger színész a nyilvánosság elé. Ez nem a Netflix-szel kezdődött, hanem már Sidney Poitier előtt. Ő viszont nagyon jó színész volt, ezt el kell ismerni.
    Egyébként ez nem a feketékről szól, hanem mindenkiről. Manapság csapnivalóak általában az úgynevezett művészek. Nincs is jó film, jó festmény, jó szobor stb. már hosszú évtizedek óta. És egyre rosszabb...
  • csicso82 #9
    MIKOR? Először is azzal a filmmel amivel nagyon berobbant a köztudatban már elég idősen 50 plusszosan a Miss Daisy sofőrje. Aztán persze szerepelt a VILÁG (IMDB szerint - is - legjobb filmjében: A remény rabjai.
    Aztán:
    Az 54. hadtest, Hiúságok máglyája, Robin Hood a tolvajok fejedelme, Nincs bocsánat, Vírus, Hetedik, Amistad, Milli dolláros bébi, Batman: Kezdődik!, Alvilági játékok (talán nem akkor a film de imádom), A sötét lovag, Invictus, Red, Red 2, Feledés, Szemfényvesztők, Szemfényvesztők 2,
    1 Oscar díj, 4 jelölés
    Szerintem bőven "A" listás. Pechjére elég későn futott be 52 évesen a Miss Daisy sofőrjével (előtte is volt sok filmje de én innen datálom utána jöttek az igazán nagy filmek.
  • Tetsuo #8
    Egy normális színész ha már megteheti, értékeli a szerepet és a darabot is, majd ez alapján dönti el, hogy elvállalja-e a szerepet. Egy normális színész (ha már megteheti) tud nemet mondani egy blockbusterre is. Egy igazi művész nem a számoknak él, hanem a minőségnek.
  • Tetsuo #7
    Te meg idióta.
  • repvez #6
    ha igy nézzuk, melyik A kategoriás stárnak van szigsége még egy filmre és a vele járo pénzre? mikor igy iy milliokat akaszt le egy filmrol? és még utána is évekig?
    és az sem biztos, hogy a következő A kategorias filmmel nem bukik nagyobbat mint egy jol sikerült B kategoriással nyerne.

    De egy ilyen fillmel lehet 2 hét alatt leforgatja a saját részét és megvan a bevétel és legalább fenntartja a érdeklödést , mert lehet , hogy enélkül mondjuk 2-3 évig is várnia kéne egy ujabb A filmre.Aztán meg lehet kiesne a válogaton, mert már 3 lve nem forgatott filmet, de ha minden évbe van neki egy ilyen beugros B is akkor más a szitu.
  • manson222 #4
    Rasszista vagy
  • Cat #3
    Miért, szerinted szüksége van erre a pénzre? Pont, hogy rombolja a saját márkáját, és a következő nagy filmnél nem tud annyi pénzt kérni.