SG.hu
Bajban a YouTube, túl népszerűek a rövid videók
A YouTube néhány veterán munkatársa szerint a Shorts tönkreteheti a YouTube-ot, és nem elég, hogy a TikTokkal kell harcolniuk a látogatókért, a rövid videók trendjének erősődése alááshatja a cég hirdetési üzletágát.
A YouTube vezető munkatársai aggódnak amiatt, hogy a TikTok versenytársának létrehozott Shorts felfalhatja a hosszú formátumú tartalmakat, amelyek közel két évtizede biztosítják a videóplatform bevételeit. A YouTube hirdetési bevételei három egymást követő negyedévben is csökkenő tendenciát mutatnak éves szinten. Ugyan mindent megpróbálnak, hogy valahogy több reklámpénzt sajtoljanak ki a Shortsból, de ez eléggé lehetetlen küldetés. A hosszú formátumú tartalmakban egy videón belül több hirdetés jeleníthető meg, de mivel a rövid formátumú tartalmak fokozatosan átveszik az uralmat a nézők között, maguk a tartalomkészítők is ebbe az irányba mennek el és kevesebb hosszú videót töltenek fel.
A hagyományos videók iránti nézői érdeklődés hiányát annak is tulajdoníthatjuk, hogy a rövidfilmek fogyasztása nagyon egyszerű: rövidebb ideig tartó figyelmet igényelnek, és videónként kevesebb időt kell rájuk fordítani. Az alkotók szerint a rövidfilmek jobban kötődnek a közönséghez, ami szintén segíti az elköteleződést. Ráadásul a rövidfilmek eleve a mobilok képernyőjére készültek, így a következő klip csak egy ujjmozdulatnyira van. A YouTube egyik munkatársa a hagyományos YouTube-videókat egy könyv olvasásához hasonlította, amelyhez koncentrált figyelemre és sok időre van szükség. A YouTube munkatársai elismerik, hogy a TikTok márkajelzéssel ellátott, keresztbe posztolt tartalmakat leminősítik. A YouTube megpróbálta népszerűsíteni a Shorts-tartalmakat olyan platformokon is, ahol ez nem volt optimális, például a tévén.
A mobilra optimalizált kialakításnak nagy része van a sikerben
A rövidfilmeket soha nem arra tervezték, hogy a hagyományos YouTube-tartalmakkal versenyezzenek, és ez a reklámbevételek megosztásán is meglátszik - a YouTube a hagyományos videókból származó reklámbevételek 55%-ával, míg a rövidfilmeknél csak alacsonyabb, 45%-os részével jutalmazza az alkotókat. Az alkotók azonban a márkaszerződésekből is oroszlánrészt kapnak, így a márkáknak beleszólásuk van abba, hogy mely tartalmi formát szeretnék népszerűsíteni. Emellett a hosszabb videók készítése nagyobb erőfeszítést igényel az alkotók számára, mivel több időt igényel a kutatás, a felvétel, a szerkesztés és a feltöltés. Maga a YouTube is hozzájárult a kialakult helyzethez, hiszen minden eszközt megadott az alkotóknak a rövidfilmek készítéséhez.
A legnagyobb probléma tehát hogy a Shorts nagyon népszerű, ezért a YouTube-nak akár tetszik akár nem, támogatnia kell. Emiatt a jövőben olyan funkciók hozzáadása várható, mint az MI által készített összefoglalók és a sportösszefoglalók kiemelései, de a Google más üzletágainak is kompromisszumokat kell kötnie, hogy más iparágak is elégedettek legyenek és támogassák a szolgáltatást. Ez azt is jelenti, hogy be kell fektetni a Shorts alkotóiba, és ösztönözni kell őket arra, hogy exkluzív tartalmakat készítsenek a YouTube szolgáltatása számára. A cégnek két lehetősége van, vagy a rövid tartalmak agresszív monetizálása vagy önálló alkalmazássá történő átalakításuk.
A YouTube vezető munkatársai aggódnak amiatt, hogy a TikTok versenytársának létrehozott Shorts felfalhatja a hosszú formátumú tartalmakat, amelyek közel két évtizede biztosítják a videóplatform bevételeit. A YouTube hirdetési bevételei három egymást követő negyedévben is csökkenő tendenciát mutatnak éves szinten. Ugyan mindent megpróbálnak, hogy valahogy több reklámpénzt sajtoljanak ki a Shortsból, de ez eléggé lehetetlen küldetés. A hosszú formátumú tartalmakban egy videón belül több hirdetés jeleníthető meg, de mivel a rövid formátumú tartalmak fokozatosan átveszik az uralmat a nézők között, maguk a tartalomkészítők is ebbe az irányba mennek el és kevesebb hosszú videót töltenek fel.
A hagyományos videók iránti nézői érdeklődés hiányát annak is tulajdoníthatjuk, hogy a rövidfilmek fogyasztása nagyon egyszerű: rövidebb ideig tartó figyelmet igényelnek, és videónként kevesebb időt kell rájuk fordítani. Az alkotók szerint a rövidfilmek jobban kötődnek a közönséghez, ami szintén segíti az elköteleződést. Ráadásul a rövidfilmek eleve a mobilok képernyőjére készültek, így a következő klip csak egy ujjmozdulatnyira van. A YouTube egyik munkatársa a hagyományos YouTube-videókat egy könyv olvasásához hasonlította, amelyhez koncentrált figyelemre és sok időre van szükség. A YouTube munkatársai elismerik, hogy a TikTok márkajelzéssel ellátott, keresztbe posztolt tartalmakat leminősítik. A YouTube megpróbálta népszerűsíteni a Shorts-tartalmakat olyan platformokon is, ahol ez nem volt optimális, például a tévén.
A mobilra optimalizált kialakításnak nagy része van a sikerben
A rövidfilmeket soha nem arra tervezték, hogy a hagyományos YouTube-tartalmakkal versenyezzenek, és ez a reklámbevételek megosztásán is meglátszik - a YouTube a hagyományos videókból származó reklámbevételek 55%-ával, míg a rövidfilmeknél csak alacsonyabb, 45%-os részével jutalmazza az alkotókat. Az alkotók azonban a márkaszerződésekből is oroszlánrészt kapnak, így a márkáknak beleszólásuk van abba, hogy mely tartalmi formát szeretnék népszerűsíteni. Emellett a hosszabb videók készítése nagyobb erőfeszítést igényel az alkotók számára, mivel több időt igényel a kutatás, a felvétel, a szerkesztés és a feltöltés. Maga a YouTube is hozzájárult a kialakult helyzethez, hiszen minden eszközt megadott az alkotóknak a rövidfilmek készítéséhez.
A legnagyobb probléma tehát hogy a Shorts nagyon népszerű, ezért a YouTube-nak akár tetszik akár nem, támogatnia kell. Emiatt a jövőben olyan funkciók hozzáadása várható, mint az MI által készített összefoglalók és a sportösszefoglalók kiemelései, de a Google más üzletágainak is kompromisszumokat kell kötnie, hogy más iparágak is elégedettek legyenek és támogassák a szolgáltatást. Ez azt is jelenti, hogy be kell fektetni a Shorts alkotóiba, és ösztönözni kell őket arra, hogy exkluzív tartalmakat készítsenek a YouTube szolgáltatása számára. A cégnek két lehetősége van, vagy a rövid tartalmak agresszív monetizálása vagy önálló alkalmazássá történő átalakításuk.