SG.hu

Megszakíthatatlan fél perces reklámok jönnek a tévés YouTube-alkalmazásban

Durván idegesítőek lesznek annak, aki nem fizetett még elő a prémium szolgáltatásra. Mert az a cél, hogy fizess.

A tévéjükön YouTube-ot néző emberek élete hamarosan nagyon frusztrálóvá válik, ha azok nem fizetnek elő a reklámok elkerülésére. A YouTube Brandcast eseményen bejelentették, hogy a cég hamarosan 30 másodperces átugorhatatlan hirdetéseket rak a csatlakoztatott tévékészülékeken nézett legjobban teljesítő tartalmak mellé. A nézők két egymást követő 15 másodperces reklám helyett egyetlen 30 másodperces hirdetést fognak látni, de ez nem jelenti azt, hogy a rövidebb hirdetések teljesen eltűnnek. A 30 másodperces hirdetések a hirdetők számára a YouTube Selecten keresztül lesznek elérhetők, amely egy olyan kiemelt hirdetési platform, amely a YouTube-tartalmak legjobb öt százalékát célozza meg. A vállalat állítása szerint a YouTube Select megjelenések 70 százaléka a tévékről származik, így ideális platform a hosszabb hirdetések számára.

"A nézők egyre inkább az otthonuk legnagyobb képernyőjén kapcsolják be a YouTube-ot" - mondta Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója a Brandcast eseményen. "A nézők - különösen a fiatalabb nézők - már nem tesznek különbséget aközött, hogy milyen tartalmat néznek". A reklámipari eseményen a videoplatform azt akarta hangsúlyozni a megjelent hirdetési ügynökségek képviselői előtt, hogy nem csak a tévéhálózatok között van létjogosultsága, hanem a fogyasztók elérése szempontjából is ők a legjobb lehetőség. "Ez egy olyan hely, ahol a hirdetők felépíthetik a márkáikat" - mondta Sean Downey, a Google és a YouTube értékesítési elnöke. Downey idézte a Nielsen friss adatait, amelyek szerint a YouTube volt áprilisban a legnézettebb streaming platform. A forgatókönyvírók sztrájkja miatt idén különösen előnyös volt, hogy a vállalat platformja a felhasználók által generált tartalmakon alapul, hiszen őket nem fogja érinteni a sorozatok leállása és a várható nézettségcsökkenés.

A YouTube azt is bejelentette, hogy elkezdi tesztelni azokat a hirdetéseket, amelyek akkor jelennek meg, amikor a néző szüneteltet egy videót a csatlakoztatott tévén. Ez hasonló a Hulu által néhány éve bevezetett pause közbeni reklámfunkcióhoz, és a marketingesek "szüneteltető élménynek" nevezték el. A közzétett példafotó alapján a YouTube ilyen hirdetései banner formájában jelennek meg a videó mellett, és az "elutasítás" gomb kiválasztásával lehet majd eltávolítani őket. "Kísérletezni fogunk ezzel és a márkákkal együtt tanulunk, majd véglegesebb termékeket fogunk piacra dobni" - mondta Downey.


Pause nyomása esetén azonnal egy hirdetés fog megjelenni a YouTube-on

A Hulunál nem egyértelmű a siker, a hirdetők vegyesen reagáltak ennek hatékonyságára. "Az elérés és a márkaismertség szempontjából jók a szünet közbeni hirdetések, de nem nagyszerűek" - mondta David Mirsky, az MMI Agency csoportigazgatója. "Ezeknél korlátozottak a történetmesélési lehetőségek, de értékes formátumot kínálnak, amelyet a márkák arra használhatnak, hogy bebetonozzák magukat a fogyasztók tudatába." Mirsky hozzátette, hogy a szüneteltetéses hirdetések hanggal és más kreatív lehetőségekkel kiegészítve még meggyőzőbbek lehetnének.

A YouTube nem közölte, hogy a változtatások - a 30 másodperces, átugorhatatlan hirdetések és a szünetnél megjelenő hirdetések - mikor kerülnek bevezetésre. Ezek a bejelentések a videohoszting platform közelmúltbeli, a reklámblokkolók elleni fellépését követik. A múlt héten a YouTube felfedte, hogy olyan felugró üzenetekkel kísérletezik, amelyekben az áll: "A YouTube-on nem engedélyezettek a reklámblokkolók", és használatuk esetén el se indul a kívánt videó, amivel arra ösztönzik a nézőket, hogy a YouTube Premiumra fizessenek elő a reklámmentes élményért.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wraithLord #17
    Elvileg már van normális megoldás Youtube-ra is. Egy próbát mindenképpen megér nekem. :D Mármint a reklámblokkolás. Hogy mi lesz a blokkolók tiltásával, ha lesz, az már egy másik történet.
  • RJoco #16
    A Pi-hole kevés a YT reklámok blokkolásához. Annak olyan beágyazott cuccai vannak, amit helyben kell blokkolni.
    Legalábbis az elérhető Pi-hole beállításoknál nem volt rá megoldás, mikor még ezzel próbálkoztam.
    Viszont arra tényleg nagyon jó, hogy egyébként más oldalakon blokkolja a reklámot. Így a hálózat összes eszközén erőforrást lehet spórolni.
    Az más kérdés, hogy egyesek esetleg szeretik, ha van reklám, mert a játék a reklám nézéséért cserébe ad extra dolgokat...
    Aztán vélhetőleg elhalt az SD kártya, mert egy hét után megadta magát az OS. Így befogtam másra a PI-t, egy másik SD kártyával.

    Olyan DNS kiszolgálóval találkoztam már, ami tökéletesen blokkolta a YT reklámokat is. De mivel neten vásárolok is és a DNS kiszolgálóról sok adat nem volt, inkább visszatértem a szolgáltatóihoz. Amúgy ingyenes volt a kiszolgáló.
  • wraithLord #15
    Nálam mindig van reklámblokkoló, eddig nem találkoztam olyan oldallal, ami érdekelt volna, hogy nem tudom használni a reklámblokkolás miatt. Persze, ha mégis akarnám használni, akkor szelektíven kikapcsolom a reklámblokkolást azon az oldalon. Ezt Pi-hole-lal is meg lehet csinálni elvileg (ahogy írtad). Ha a Youtube bevezeti ezt, és nem lesz rá semmi megoldás, akkor a Youtube-nál ezt csinálnám (pontosabban Premium).
  • repvez #14
    pont ez az , hogy nem csak a YT részt kell nézni , hogy a reklám miatt fizetni kell érte, hogy ne legyen, hanem az összes streaming szolgáltatással egybe.
    Mert addig mig a netflix volt egyedül, akkor mindenki ugy volt vele, hogy megéri fizetni azért, hogy jó minöségben reklám nélkül nézzen minden filmet .
    DE amiota megjelenteek a többi streaming szolgáltatók és kivették a saját filmjeiket netflixrol, igy ha ugyan azt az élményt akarod , akkor legalább 3-4 szolgáltatohoz be kéne fizetned, ami igy már havonta akár 20-30k is lehet, erre még rájönne a spoty meg a YT . szoval havonta 40k lenne . ez már sztem van akkora összeg, hogy ne érje meg mindenkinek és emiatt inkább megkeresik az ingyenes alternativákat és blokkolokat, hogy ha még kis minöségi romlással is, de tudják ugyan azt a műsort nézni ahogy eddig.
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2023.05.21. 09:19:59
  • Gabbbbbbbbbbbb #13
    "és nem kell egyenként minden eszközre felrakni mindenféle megoldást reklám ellen. "

    Szerintem ez egy elég rossz megoldás, mert minden olyan oldal, amelyik kizárja a reklám-blokkolt állapotot elérhetetlen lesz számodra és a Youtube is errefelé halad.
    Nyilván piehole-ban is lehet kivételeket kezelni, de..
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2023.05.21. 06:27:00
  • wraithLord #12
    Az miért lustaság, hogy fizet valaki valamiért? A pénzt, amiből kifizeted, azt meg a hangyák hordják össze? :D Ok, egy Youtube Premium nem sok, de azért sok kicsi sokra megy online streaming és egyéb online szolgáltatások terén (is).

    Egyébként pont most gondolkozok egy mini-PC+Pi-hole+VPN "kombón", és akkor elvileg nem kell reklámot nézni otthon se, és a telefonomon sem, és nem kell egyenként minden eszközre felrakni mindenféle megoldást reklám ellen.
  • lac coo #11
    az emberek inkább a tv csatornákért fizetnek.... sokkal többet. igaz ott 30 perces reklámok vannak ! :D
    Utoljára szerkesztette: lac coo, 2023.05.20. 19:08:42
  • zola2000 #10
    Megoldani meg lehet, de úgy látom az emberek alapvetően lusták és inkább fizetnek prémiumot minthogy minden platformon rákeressenek.

    Én régebben Android telefonon és tableten youtube vancedet használtam, most ReVancedet, LG WebOS tvn youtube adfree appot böngészőn meg ublock origint. Szerintem minden platformon meg lesz oldva ahol lehet gyári appstoreon kívül is telepíteni.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2023.05.20. 15:12:46
  • RJoco #9
    Blokkoló most is fut gond nélkül.
    De ahogy a cikk is írta, először a blokkolót akarják ellehetetleníteni azzal, hogy nem engedik nézni a videót, amíg be van kapcsolva a blokkoló. Találkoztam már pár ilyen oldallal. De nem sokkal.
    Lehet, hogy a YT miatt majd igyekeznek erre is kitalálni valamit. Azért ez elég nagy oldal, hogy érdemes legyen vele foglalkozni.
    A másik, ami még kérdéses lehet, hogy azokkal a DNS kiszolgálókkal, melyek eleve blokkolják a reklámokat, hogyan fog működni.

    A prémium szolgáltatásba be akarnak hozni egy olyat is, hogy az FHD tartalom jobb minőségben legyen elérhető. Ez ugye erőforrás pazarlás, mert minden anyagot kétszer csinálnak meg FHD-ra és kétszer is tárolják ebben a méretben. A jobb minőség több helyet is foglal. Szóval ez így elég nagy öngól.
    Aztán, hogy mi lesz belőle...
    Nameg elég kevés ez a tartalom ahhoz, hogy prémiumot fizessek. Amúgy is mindent 4K-ban nézek, ha elérhető.
  • Myers #8
    TV-n nem tudom mi a helyzet, de nehezen hiszem el, hogy PC-re ne lenne valami blokkóló ezek után is. Majd kitalálnak valamit.

    Kissé nyűgös megoldás lehet még, hogy valami downloaderrel letölteni a videót, majd háttértárról megnézni.