SG.hu

Sokba kerülhet a Western Digitalnak a SanDisk Extreme SSD szériahibája

Három per is indult szinte egyszerre a Western Digital ellen a SanDisk Extreme sorozatú és My Passport hordozható SSD-kkel kapcsolatban.

Májusban jelentek meg az első olyan vásárlói panaszok, amelyek szerint a SanDisk Extreme SSD-k hirtelen törölték az adatokat, és nem lehetett azokat csatlakoztatni. A SanDisk tulajdonosa, a Western Digital május végén kiadott egy firmware-frissítést, és kijelentették, hogy az új termékek nem érintettek a hibában. A vállalat azonban nem tett említést az elveszett adatokról szóló vásárlói panaszokról, csak arról, hogy a meghajtók "váratlanul leválhatnak a számítógépről". Hírek szerint azonban a firmware-frissítés nem segített a problémán, a meghajtók még mindig törlik az adatokat, és a Redditen is vannak panaszok, amelyek az Extreme-meghajtókkal kapcsolatos legújabb problémákra utalnak.

A Western Digital ellen most benyújtott mindhárom kereset csoportos tanúsítást kér, azaz minden vásárlóra vonatkozik, ha azt a bíró elfogadja. Ez évekig is eltarthat, de az ügyvédek szerint egyértelmű, hogy "a firmware-ben közös hiba van, amely minden eszközön egységes". A két panaszos, Matthew Perrin és Brian Bayerl leírja, hogy Perrin nyolc SanDisk Extreme SSD-t vásárolt az Amazonról, köztük 2TB és 4TB Extreme és 4TB Extreme Pro modelleket, és "elvesztette az összes, több SanDisk SSD-n tárolt adatot". Bayerl két Extreme SSD-t, köztük egy 4TB Extreme-t vásárolt az Amazonról. A panasz szerint a meghajtók még mindig hibás firmware-rel rendelkeznek.

A kereset szerint Bayerl felperes munkájának jellege és az eszközökön lévő adatok miatt közel 8000 dollárt költött arra, hogy különböző adatmentő harmadik felek segítségével kísérleteket tegyen a meghibásodott meghajtókról való adatmentésre. Ezek a csak részben sikeres erőfeszítések azt is megállapították, hogy a problémát a meghajtók hibás belső firmware-je okozta. Perrin és Bayerl panasza egyaránt megemlíti a 2 TB-os Extreme meghajtót. "A hibás SanDisk SSD-kkel kapcsolatos, mára már ismert problémák és a végleges adatvesztés jelentős kockázata miatt a SanDisk SSD-k értéktelenné váltak a megbízható adattárolást kereső magánszemélyek számára" - írják.


Az "értéktelen" szó szerepel egy harmadik, Nathan Krum által benyújtott panaszban is. A beadvány szintén "értéktelennek" titulálja a Western Digital firmware-frissítési oldalán megnevezett meghajtókat, valamint a SanDisk Pro-G40-et. Krum azért vásárolt egy Extreme Pro-t, mert egy hosszabb utazásra készült, és szüksége volt a drónfelvételek, fotók és utazási emlékek tárolására. A meghajtó állítólag "mindössze néhány héttel a vásárlás után" meghibásodott. "Legfeljebb néhány alkalommal írt adatokat a meghajtóra, ennek ellenére értékes személyes adatokat veszített el" - áll a panaszban.

A felperesek azt is megjegyzik, hogy a Western Digital 30 napos visszaküldési és ötéves garanciális szabályzata nem orvosolja az elveszett adatokat, emiatt kártérítést követelnek, valamint azt, hogy a Western Digital állítsa le az érintett meghajtók értékesítését mindaddig, amíg azokat nem javítják ki, vagy amíg a problémákat nem teszik teljesen nyilvánvalóvá minden címkén, csomagoláson és reklámban. Az ügy kihívásai közé tartozhat annak megállapítása, hogy a Western Digital májusi firmware-frissítése után milyen gyakran hibásodtak meg a meghajtók. "Úgy gondoljuk, hogy az ügy erős, hogy a Western Digital válasza a problémára késedelmes, nem megfelelő és hiányos volt, és úgy gondoljuk, hogy az emberek továbbra is hibás SSD-ket vásárolnak a Western Digital által nyújtott félrevezető információk alapján" - nyilatkozta az egyik felkért ügyvéd, Ian Sloss.

A Western Digital annyit reagált a hírekre, hogy "nem kommentál folyamatban lévő peres ügyeket".

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!