SG.hu

A Sega felvásárolja a Roviot, az Angry Birds gyártóját

A japán cég 700 millió eurót ad a finn vállalatért, amely világszerte nyolc játékstúdióban összesen 550 alkalmazottat foglalkoztat.

Az Angry Birds volt az első olyan mobiljáték, amelyet egymilliárdszor töltöttek le, és a márka két Angry Birds-filmet is készített. Azonban a sikerhez méltó folytatás elmaradt, emiatt a nagyobb játékipari vállalatok potenciális felvásárlási célpontjává vált. Éppen ezért némileg meglepő a felvásárlás időzítése, mert ugyan az eredeti játék 2009-ben elsöprő sikert aratott, de a franchise 2014 óta lejtmenetben van. A Rovio végignézte, ahogy az olyan versenytársak, mint a Candy Crush egyre jobban növekednek, és felemésztik az Angry Birds iránti érdeklődést.

A Sega közleménye szerint a Rovio megvásárlására vonatkozó döntést az az igény vezérelte, hogy "megerősítse pozícióját" a globális játékpiacon. A Sega szerint ez a piac az előrejelzések szerint 2026-ra 263,3 milliárd dollárra nő, a mobiljátékok aránya pedig várhatóan 56%-ra emelkedik. A cég a Rovio "az élő szolgáltatásos mobiljátékok üzemeltetése terén szerzett különleges know-how-ját" felhasználja majd arra, hogy saját jelenlegi és új címeit a globális mobiljáték-piacra juttassa. A Rovio mobiljáték-platformja, a Beacon az Egyesült Államokban és Európában "20 éves magas szintű szakértelemmel rendelkezik az élő szolgáltatásos mobiljáték-üzemeltetés terén". "A gyorsan növekvő globális játékpiac közül a mobiljátékok piaca különösen nagy potenciállal rendelkezik, és a Sega hosszú távú célja, hogy felgyorsítsa terjeszkedését ezen a területen" - mondta Haruki Satomi, a Sega Sammy Holdings vezérigazgatója.

Nemrég a Rovio eltávolította az eredeti Angry Birds játékot a Google Play Store-ból, az iOS-változatot pedig átnevezte Red's First Flight-ra. Ezzel megszüntették az eredeti üzleti modellt, mely szerint egyszeri megvétel után bármennyit lehetett játszani, míg a jóval jövedelmezőbb, és ma szinte általános freemium módszernél az alapfunkciók ingyenesek és az extrákért fizetni kell. A Rovio korábban közel állt egy 800 millió dolláros üzlethez, hogy az izraeli fejlesztő Playtika átvegye a játékot, de ezek a tárgyalások márciusban hivatalosan is megfeneklettek.

A Rovio bevételei a 2020-as 272,3 millió euróról 317,7 millió euróra nőttek 2022-re, de ugyanebben az időszakban a működési nyeresége 42,5 millió euróról 28,6 millió euróra csökkent. A pénteki kereskedés végén a Rovio tőzsdei értékelése 707 millió dollár (571 millió font) volt. A Sega Sammy egy japán globális holdingvállalat, amely a videojáték-óriás Sega és a Sammy Corporation 2004-es egyesülésével jött létre. A Sega számos több milliós forgalmú videojáték-franchise-t gyártott, és világszerte ismert Sonic, a sün karakteréről, amely két filmben is szerepelt. A Sammy játéktermi automatákat fejleszt és értékesít.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • takysoft #1
    Jé, ezek a cégek még léteznek?