Berta Sándor
Számos cég készíthetne gyorsan humanoid robotokat
Azonban a legtöbb társaság egyelőre inkább kivár.
A japán elektronikai és szórakoztatóipari konglomerátum, a Sony közölte, hogy rendelkezik a humanoid robotok gyors előállításához szükséges technológiával, de azt most még nem alkalmazza, hanem előbb inkább azonosítja, hogy hogyan lehetne hatékonyan használni azt. "Technológiai szempontból a világon több vállalat, köztük a miénk is, elegendő technológiát halmozott fel ahhoz, hogy gyorsan elkészíthessük a humanoid robotokat, amint kiderül, hogy melyik felhasználási mód ígéretes. Kulcsfontosságú tényező egy alkalmazás fejlesztése" - nyilatkozta Hiroaki Kitano, a Sony technológiai igazgatója a Reuters hírügynökségnek.
Az óriáscég több mint két évtizede dobta piacra az Aibo nevű robotkutyát, amelyből 1999 és 2006 között mintegy 150 000 darabot értékesített, 2018-ban pedig egy továbbfejlesztett változatot dobott piacra, amelyből az első hat hónapban mintegy 20 000 darabot adott el. Humanoid robotokat már évtizedek óta fejleszt a Honda és a Hyundai autógyártók, szeptemberben pedig a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk mutatta be az Optimus nevű humanoid robot prototípusát.
Kitano szerint a Sony az audiovizuális technológia és a gazdag szórakoztató tartalmak, köztük a zene és a videojátékok terén szerzett szakértelmével felvértezve jó helyzetben van ahhoz, hogy fontos szerepet játsszon a metaverzumban, vagyis az elmerülést biztosító virtuális világokban. "Ami a metaverzumot illeti, az emberek csak azért nem fognak becsatlakozni, mert létrehoztál egy helyszínt. A tartalom az, ami a metaversenyt megteremti vagy megtöri" - jelentette ki ezzel kapcsolatban a menedzser.
A japán elektronikai és szórakoztatóipari konglomerátum, a Sony közölte, hogy rendelkezik a humanoid robotok gyors előállításához szükséges technológiával, de azt most még nem alkalmazza, hanem előbb inkább azonosítja, hogy hogyan lehetne hatékonyan használni azt. "Technológiai szempontból a világon több vállalat, köztük a miénk is, elegendő technológiát halmozott fel ahhoz, hogy gyorsan elkészíthessük a humanoid robotokat, amint kiderül, hogy melyik felhasználási mód ígéretes. Kulcsfontosságú tényező egy alkalmazás fejlesztése" - nyilatkozta Hiroaki Kitano, a Sony technológiai igazgatója a Reuters hírügynökségnek.
Az óriáscég több mint két évtizede dobta piacra az Aibo nevű robotkutyát, amelyből 1999 és 2006 között mintegy 150 000 darabot értékesített, 2018-ban pedig egy továbbfejlesztett változatot dobott piacra, amelyből az első hat hónapban mintegy 20 000 darabot adott el. Humanoid robotokat már évtizedek óta fejleszt a Honda és a Hyundai autógyártók, szeptemberben pedig a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk mutatta be az Optimus nevű humanoid robot prototípusát.
Kitano szerint a Sony az audiovizuális technológia és a gazdag szórakoztató tartalmak, köztük a zene és a videojátékok terén szerzett szakértelmével felvértezve jó helyzetben van ahhoz, hogy fontos szerepet játsszon a metaverzumban, vagyis az elmerülést biztosító virtuális világokban. "Ami a metaverzumot illeti, az emberek csak azért nem fognak becsatlakozni, mert létrehoztál egy helyszínt. A tartalom az, ami a metaversenyt megteremti vagy megtöri" - jelentette ki ezzel kapcsolatban a menedzser.