Berta Sándor
Csődbe ment az Onkyo
A gyártó az oszakai kerületi bíróságon indította el a kapcsolódó eljárást.
Az eredetileg 1946-ban Osaka Denki Onkyo K.K néven létrehozott cég főként erősítőket és egyéb elektronikai eszközöket készített. Tavaly a - többek között a Denon és Marantz márkák tulajdonosának is számító - Sound United azt tervezte, hogy megszerzi az Onkyo és a Pioneer márkák tulajdonjogát is, de végül az üzlet meghiúsult, mert a társaság felmérte, hogy az Onkyo már egyáltalán nem piacképes, sőt, a vállalat ugyanis összesen 3,1 milliárd jen adósságot halmozott fel - minderről a Nikkei Asia számolt be.
Az 1946-ban alapított vállalatra a nagy csapást az Apple iPod 2000-es évekbeli diadalmenete jelentette, az analóg zenei piac azóta sem tért magához. Az ügyfeleknek ugyanis újabb és újabb igényeik merülnek fel, például egyre több a stream-ajánlat, valamint számos digitális funkció (multiroom stb.) beépítését várják el a készülékektől, s akkor még ott van az okos kiegészítőfunkciók támogatása is. A kompakt sztereorendszerek helyét átvették az okostelefonokról bluetoothon át lejátszott muzsikák. Súlyosbítja a helyzetet, hogy egyre kevesebben vásárolnak komoly minőségi hangszórókat.
Az Onkyo két cége, amelyek hangszórók gyártásával foglalkoztak, már márciusban csődöt jelentettek, míg az audio- és vizuális üzletágat korábban megvásárolta a Sharp és a Voxx International, a fejhallgató-részleg pedig egy befektetési alaphoz került. A Sharp és a Voxx International jelezte, hogy számos terméket fognak piacra dobni Onkyo márkanéven.
Az eredetileg 1946-ban Osaka Denki Onkyo K.K néven létrehozott cég főként erősítőket és egyéb elektronikai eszközöket készített. Tavaly a - többek között a Denon és Marantz márkák tulajdonosának is számító - Sound United azt tervezte, hogy megszerzi az Onkyo és a Pioneer márkák tulajdonjogát is, de végül az üzlet meghiúsult, mert a társaság felmérte, hogy az Onkyo már egyáltalán nem piacképes, sőt, a vállalat ugyanis összesen 3,1 milliárd jen adósságot halmozott fel - minderről a Nikkei Asia számolt be.
Az 1946-ban alapított vállalatra a nagy csapást az Apple iPod 2000-es évekbeli diadalmenete jelentette, az analóg zenei piac azóta sem tért magához. Az ügyfeleknek ugyanis újabb és újabb igényeik merülnek fel, például egyre több a stream-ajánlat, valamint számos digitális funkció (multiroom stb.) beépítését várják el a készülékektől, s akkor még ott van az okos kiegészítőfunkciók támogatása is. A kompakt sztereorendszerek helyét átvették az okostelefonokról bluetoothon át lejátszott muzsikák. Súlyosbítja a helyzetet, hogy egyre kevesebben vásárolnak komoly minőségi hangszórókat.
Az Onkyo két cége, amelyek hangszórók gyártásával foglalkoztak, már márciusban csődöt jelentettek, míg az audio- és vizuális üzletágat korábban megvásárolta a Sharp és a Voxx International, a fejhallgató-részleg pedig egy befektetési alaphoz került. A Sharp és a Voxx International jelezte, hogy számos terméket fognak piacra dobni Onkyo márkanéven.